Katsastuksesta...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Katsastuksesta...

Viesti Kirjoittaja Max »

Tulipahan käytettyä auto katsastuksessa tuossa äsken, ja meni jopa läpi :wink:

Taisi olla kyllä viimonen kerta kun katsastan viritetyn auton "kaikki hevoset käytössä" tyyliin. Kyllä kävi nastoja sääliksi ku äijä lähti testaan autoo :evil:

Nyt hieman keskustelua minun (M) ja katsastus miehen (K) välillä....

K: Tämähän tuntuu äkäseltä
M: niih.... :roll:

K: Onko tätä viritetty?
M: No ei.....ihan vakio tämä on :oops:

K: Kylläpä liikahtaa....Toimiiko tuo mittari (osoittaa asentamaani ahtopainemittaria)
M: Ei......siellä on letkussa semmonen holkki ja se näyttää mitä sattuu (äkkiä piti keksiä jotain), pitäs melkeen ottaa irti ku ei sillä tee mitään...

K: Joo, ku näyttää yli 1bar välillä
M: (kattelen muualle enkä ole kuulevinani)

Ja taas nastat saa kyytiä.....

Sitten pysähdytään ja äijä alkaa täyttään lappuja....

K: Tämähän on matalapaine.......ootkos vaihtanu lastua.....
M: (nielaus) Juu nii on.......e eeenn :lol:

M: Oon kyl aatellu saabin omaa lastua, mut ku se maksaa aika paljon..... ja sehän pitäs sit muutoskatsastaa.....
K: Joo, niinhän ne pitäs......

K: Onkos siinä suurempi tehoisessa muuten samat jarrut ja alusta ku tässä.......
M: Juu on, kaikki samat palikat....ohjelma on vaan eri.....
K: Joo, niin mä muistelinkin....

K: Ok, eikait tässä sitten muuta. Hyvää matkaa vaan....
M: Jees, kiitos ja morjens.....

Että semmosta tällä kertaa. Seuraavalla kerralla otan kyl mankkuvenan johdon irti tai sit sen sulakkeen (mikähän sekin lienee oli). Polkekoon sit mopoa perkele.

Edit: Ainiin, ja paikkanahan oli Ruskon A-Katsastus oulussa
Viimeksi muokannut Max, Ke Huhti 06, 2005 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1747
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mä katsastan 11.4 auton, en taida ottaa riskiä vaan nyttään mankkuvenan johdon irti ;)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Mä katsastan 11.4 auton, en taida ottaa riskiä vaan nyttään mankkuvenan johdon irti ;)
Niin, tai sittenhän sä voit ottaa irti sen APC -sulakkeen. Niin mä tein, kun katsastutin autoni maaliskuun puolivälissä. Helpompi homma kuin ottaa mankkuvenan johto irti, eikä katsatusmies varmasti hoksaa sitä, vaikka olisikin tuntemusta turboautoista :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Onkos kenelläkään ollut ongelmia katsastuksessa? Oon nyt vuoden ajellu stage ykkösellä ja välivuosi katsatuksessa eli ei ole tarttenut vaivautua asian suhteen. Nyt tulee kuitenkin lisää viriä viikonloppuna eli Maptun stage3. Ja leimalle pitäis mennä helmikuussa -06. Miten on trionic 7:n kanssa, voiko siinä tehdä noita samoja kikkoja eli sulaketta tai mankkuvenaa pois?

Eikös laki muuttunut vuodenvaihteessa siten, että viriputkistotkin pitäisi olla TÜV-hyväksyttyjä? Eli jos ei TÜV-hyväksyntää niin hylätty tulee?? Huhu kertoo, että pari autoa olisi jäänyt ilman leimaa putkiston takia, molemmat Tattarisuon asemalla eli ei ainakaan sinne :? Mut tietääkö joku tästä tarkemmin? Pakko säilöä vanha putkisto jos tulee sen suhteen ongelmia.
Saab 9³
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on kaks kertaa katsastettu stage1 kiinni. no proplem. 185hv rekisteriotteessa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Happo kirjoitti:Onkos kenelläkään ollut ongelmia katsastuksessa? Oon nyt vuoden ajellu stage ykkösellä ja välivuosi katsatuksessa eli ei ole tarttenut vaivautua asian suhteen. Nyt tulee kuitenkin lisää viriä viikonloppuna eli Maptun stage3. Ja leimalle pitäis mennä helmikuussa -06. Miten on trionic 7:n kanssa, voiko siinä tehdä noita samoja kikkoja eli sulaketta tai mankkuvenaa pois?
Jos menet talvella leimalle niin valitse sellainen päivä jolloin on konttorin piha umpi jäässä. :wink: Paha siinä on mennä sanomaan mitä auto hönkii jos lyö sutia lähes tyhjäkäynnillä. Ei mulla ainakaan mitään proggista ollu tuon oman kikottimen kanssa, lukuun ottamatta kässäriä.

Uusinta reissulla seurasin vierestä näytelmää "katso kenguru loikkaa...", inssi ja hiilarikytkin eivät ilmeisesti sopineet yhteen.
#1730
500whp.net member
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Eilen vuosikatsastin Konalan läntisemmässä katsastuskonttorissa NG900 185hp auton 154hp:nä. Ferritan 3" putkistolla ja vv suotimella. Samoin tuli H&R vieterit muutoskatsatettua tuv lapulla. Katsastusmies vain kehui kuntoa ja ulkonäköä 94 vuosimalliseksi viggenin takapuskurilla ja tallategan etuhelmalla kun oli leima paperissa, eikä ollut mitään huomautettavaa. Siihen minä tokaisinkin, että auto (ja minä) olimme toissailtana tikkurilan siviilipartion syynissä, jossa sitten huomauttivat ohimennen katsatuksesta, joka oli 5 päivää myöhässä mutta eivät ottaneet kilpiä tai antaneet sakkoa _katsastamattomasta_ autosta kun perustelin tietämättömyyteni että eihän siitä ole vuottakaan. Hyvä tuuri sen osalta. 8)

Olkaas tarkkoina sitten tuontipelien kanssa, että katsastatte ajallaan, vaikka maahantuonti katsastuksesta ei välttämättä ole vuottakaan. Itsellä edellinen (maahantuonti) katsastus oli viime kesänä heinäkuussa. mutta auto otettu käyttöön sakassa 30.3.94.
Pykälät menee kai näin, että jos alle seuraavaan tai edelliseen vuosikatsastukseen alle 6kk, niin maahantuontikatsastus korvaa sen. eli väli seuraavaan katsastukseen on väliltä 6-18kk..

Viisaamat korjatkoot, jos väärin.


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Aina olen katsastanut kaikki romut ja piuhat paikallaan ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia minkään suhteen. :roll: Koeajo on ollut jotain 50metriä.. Ja ei kaasua juuri lainkaan.. Körötelly menemään. :)
barum
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 13:50

Viesti Kirjoittaja barum »

9-5T kirjoitti:
Happo kirjoitti:Miten on trionic 7:n kanssa, voiko siinä tehdä noita samoja kikkoja eli sulaketta tai mankkuvenaa pois?
Toinen käynnistyspiuha irti sytyttää vikavalon.
Pitää paikkansa, mutta käynnissä irroitettu ei anna vikakoodia kun em. ehto ei täyty. Niinpä noin teoriassa homma voisi mennä seuraavasti:
1) Ilmoittaudu ja jää odottomaan. Laita auto käyntiin ja irroita töpseli tai koko mankkuvena ja yhdistä R ja C letkut. Jätä auto käyntiin.
2) Kun vuoro tulee, aja jarrudynon eteen ja jätä käyntiin kuten normaalisti
3) Inssi pyöräyttää jarrut, katsoo valot ja ajaa kierroksen, jonka jälkeen takaisin halliin auton jäädessä käyntiin kun otetaan pakokaasumittaukset ja OBD2-koodit.
4) Inssi ajaa auton nosturille ja sammuttaa sen ensimmäisen kerran.
5) Tarkastuksen jälkeen nosturi alas ja sinä hyppäät kuskin paikalle ja ajat pois, ja vaikka inssi tekisikin tämän hallista ulos ajamisen kohteliaisuuttaan, ei vikavalo vielä syty.
6) Ajat nurkan taakse ja purat viritykset

Yksinkertaisin temppu voisi olla ottaa R-letku irti, ja pistää tilalle tulpattu malli -> Näin C-letkusta tuleva paine menee aina W-letkuun, eikä vikakoodia yleensä pitäisi tulla, ainakaan kun ajelee nätisti, jolloin ei pyydetä juuri yli peruspaineen olevaa ahtopainetta. Voi jopa olla ettei vikakoodia tule lainkaan, tämä pitäisi jonkun, joka pystyy OBD2-lukulaitteella nollaamaan vikakoodinsa, kokeilla omassa autossaan. Jos tämä toimii, saattaisi tässä olla ratkaisu.

-barum
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Kävin kanssa asken katsastamassa omani eikä sillä katsastusmiehellä ollut mielenkiintoa minkään virityksen perään. (Maptun Stage1.iso turbo,3" putkisto). Alussa ilmoitin että pitäisi toi alusta muutoskatsastaa. Mitään TUV hyväksyntöjä eikä ohjauksensuuntaus tuloksia kysellyt. Mittasi vaan vanteen keskeltä lokarinkaaren ylimpään kohtaan ja merkkas tuloksen rek.otteeseen. Pelkkää rahastusta koko touhu. :evil:
9000 CS 2.3t
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ei kai mulla ole kukaan koskaan yrittänytkään suttailla vaikka olen katsastanut joka kerta kaikki hilppeet paikallaan.. :roll: No käytän kylläkin semmosessa paikassa että se ajelee jotain 38.6metriä ennen halliin ajoa. Ei tolla matkalla paljoo otatella. :)
Vastaa Viestiin