9000 vm -92 5 ovinen, renkaiden vaihto
9000 vm -92 5 ovinen, renkaiden vaihto
On paljon kirjoitettu siintä kuinka "veltto " 9000:n kori on. Jos auton nostaa kulmasta korvallisesta ylös niin ovi ei enää sulkeutuisikaan kunnolla! Pitäisiko koko sivu nostaa molemmista samanpuolen korvallisista ylös yhtäaikaa ? Tottako vai huhua? JOS totta niin silloinhan auto pitäisi käyttää liikkeessä jossa nosta tapahtuu nosturilla joka kulmasta. Haluaisin kuulla kokemuksista ja tosi asiasta kokeneilta saabisteilta! Itse olen vaihtanut eri malleihin renkait jo 35v. ajan, eikä mitään huomattavia vaurioita ole ilmennyt.
Kun etupäästä nostaa jommasta kummasta tunkinpaikasta autoa ylös, kanittaa saman puolen etuovi hieman, mutta ianakin omassa tapauksessani se kuitenkin sulkeutuu.
Koetan itse ainakin välttää ovien aukomista silloin kun rengas on ylhäällä.
Ei tuosta käsittääkseni ole mitään haittaa, korihan elää muutenkin ajon aikanakin jonkin verran, mutta saahan sen koko etupään nostettua ilmaan kerralla vaikkapa apurungosta tai sitten molemmilta puolilta yhtä aikaa jos lyö jotain kakkosnelosta tms, alle.
Koetan itse ainakin välttää ovien aukomista silloin kun rengas on ylhäällä.
Ei tuosta käsittääkseni ole mitään haittaa, korihan elää muutenkin ajon aikanakin jonkin verran, mutta saahan sen koko etupään nostettua ilmaan kerralla vaikkapa apurungosta tai sitten molemmilta puolilta yhtä aikaa jos lyö jotain kakkosnelosta tms, alle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No, Ng900 avossa tuo ominaisuus on koko keulaa nostettaessakin. Kun auton laittaa (etutunkin korvakoiden kohdalta) pukeille, niin ovet eivät meinaa mennä kiini, kun auton runko on kaarella kuin kuupan katto..
Että älkää haukkuko paljoa umpikorisia...
Hook
Että älkää haukkuko paljoa umpikorisia...

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kun tonnareiden kolarikuvia katselee niin tuo tietty löysyys oletettavastikin kuuluu suunnitteluun. En ainakaan itse uskaltaisi lähteä koria millään tavalla jäykistelemään, ettei lopputuloksena ole esim. kolaritilantessa selkärangan lävistänyt vahvikerauta tms 
Onhan kyseessä kuitenkin pitkä ja leveä auto, olisi aika outoa jossei kori antaisi muutamaa milliä periksi nostettaessa yhdestä pisteestä

Onhan kyseessä kuitenkin pitkä ja leveä auto, olisi aika outoa jossei kori antaisi muutamaa milliä periksi nostettaessa yhdestä pisteestä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tunkki
Joo - ei tuo ole pelkästään tonnareiden "ominaisuus".
Lueskelkaapa joskus piruuttaanne naapurinne kinnerin (siis ei saa olla Saab
) ohjekirjaa huolellisesti. Todennäköisesti löytyy maininta, että ovet pidettävä suljettuina tunkkihäsläämisen aikana.
Ainakin itse olen törmännyt kyseiseen kehoitukseen useiden erimerkkisten autojen kanssa.
Lueskelkaapa joskus piruuttaanne naapurinne kinnerin (siis ei saa olla Saab

Ainakin itse olen törmännyt kyseiseen kehoitukseen useiden erimerkkisten autojen kanssa.
Mulla nosturillakaan nostettaessa ei repsikan ovi tahdo mennä kiinni. On siis tommonen nelipistenosturi. Eilen kun nostin tonnaria, huomasin, että oikea takakulma melkein leijuu ilmassa! Nosturin tankoa pystyi liikuttamaan hieman.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Yleensähän noissa nelipistenostureissa saa niitä yksittäisiä tassuja ruuvata ylös alas, että saat auton nousemaan tasaisesti.
Pätkä kakkosnelosta ja vatupassi ja sitten vaan passailemaan niitä vaateriin. :-)
Pätkä kakkosnelosta ja vatupassi ja sitten vaan passailemaan niitä vaateriin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
hiukan ot,
mutta iteppä nostin tuplaysin keulan ilmaan nosturilla... laitoin vaan liinan poskurin kiinnityskohdista ympäri ja hinasin keulan ylös... kyllä tupliskin jo tykkäsi kyttyrää, kun avas oven... mutta rengas tuli vaihdettua... en kuitenkaan suosittele...
mut kun ei vaan ollu tunkkia, kun rengas puhkes

mutta iteppä nostin tuplaysin keulan ilmaan nosturilla... laitoin vaan liinan poskurin kiinnityskohdista ympäri ja hinasin keulan ylös... kyllä tupliskin jo tykkäsi kyttyrää, kun avas oven... mutta rengas tuli vaihdettua... en kuitenkaan suosittele...
mut kun ei vaan ollu tunkkia, kun rengas puhkes

Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
niinpä tuo vaan og900 5-ovisenkin kori taipuili senverran, ettei kaikki ovet menneet kiinni nätisti auton ollessa neljän pukin varassa ilman renkaita. Joo, ja jos ajaa auton katukiveyksen yli vinottain, niin ovitiivisteet vaan narskuu. Semmosia nämä itsekantavat korirakenteet tuppaa olemaan. Toki melkoisia erojakin löytyy. 2D mallithan yleensä on niitä jäykimpiä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01