Saabilla takaisinkutsu

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kandee pitää yksi kasetti takaluukussa varalta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Hmm... missä tuo kasetti siis sijaitsee, onko se yskinkertainen vaihtaa? Siinä tapauksessa varmaan kannattaakin pitää yksi varalla? Sattuuko kellään olemaan kuvaa tuosta kasetista ja sen sijainnista?
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tuossa se on keskellä moottorin päällä (Direct ign...). Ruuvit irti 4kpl ja päädystä liitin irti. 5min.

DI-kasetti
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Oho, sehän suorastaan hyppää silmille sieltä :lol:

Pitäisiköhän mun avata konepelti vähän useammin :roll:
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jos ne nyt ovat tosiaan keksineet toimivan (siis kestävän) sytkäkasetin. Muutoin tuo kampanja kuulostaa mielestäni ihan järjettömältä.

Omassa 9-3:ssa (-01) hajosi kaksi kasettia, ensimmäinen tiettävästi alkuperäinen, mutta toisen ostin kesällä -04 joka hajosi 23 päivän käytön jälkeen. Valmistusajankohtaa en tiedä, mutta samaa sontaa tuntui olevan.

Henk.koht. ihmettelen koko touhua.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti:Hmm.. Kävin eilen Variston Länärissä viiden aikaan, eikä siellä mainittu asiasta mitään.. :?
No samaa puljua mä käytän Sport Sedanin huoltamiseen ja täytyy sanoa, että heidän Saab -tietämyksessään voisi kyllä olla parantamisen varaa (Opelista kyllä tiedetään vaikka mitä). Johtunee siitä, että paikka on ennen ollut Opelin jälleenmyynti-/huoltopaikka ja Länsiauton laajentaessa toimintaansa akselilla Espoo-Helsinki-Vantaa, Variston Länkkäri joutui ottamaan hoidettavakseen myös Saabin myynnin ja huollon.

En sitten tiedä, kuinka paljon myyjien pitäisi tietää noista autoista, mutta silloin kun olin ostamassa tuota Sport Sedania firmallemme, niin tiesin autosta enemmän kuin tuo myyjä :wink:

Kai sitä tulee tulevaisuudessakin silti vietyä auto huoltoon tuonne Varistoon. Ainakin siellä on yksi huoltopäällikkö, joka tietää aika paljon Saabeista ja on pätevä hommissaan. Konalan Laakkonen olisi tietty meikäläistä kaikista lähimpänä, mutta taitavat lopettaa tuon Saab -huollon tämän vuoden loppupuolella, kun muistelisin niin, että kiinteistö on myyty Pösö -jälleenmyyjälle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuulin tänään PCS:n Rikulta, että mustan DI-kasetin hinta on noussut 270 euroon. Ihme juttu...

Eski
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kysynnän ja tarjonnan laki, jos markkinoille tulee äkillinen 0.3 miljoonan kasetin tarve se tuppaa vaikuttamaan...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ois just luullut, että takaisinkutsu osat olis halvempia suuremmasta tuotantomäärästä ja good will-politiikasta johtuen. Eli jos vanhat osat on paskoja, on käytännössää valmistajan puolesta kohtuullista järjestää korvaava osa vähintäänkin kohtuulliseen hintaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

En lukenut oliko tästä puhetta, mutta kun noita kasetteja on mennyt tasaisen varmasti sekä vanhemmista, että uudemmista jopa vuoden 2002 jälkeen valmistetuista, haisee tämä juttu mun mielestä hieman.
Täytyis nyt autojen omistajien, erityisesti 2000-2002 autojen joissa on omatoimisesti/omin kustannuksin vaihdettu kasetti, pistää hieman maahantuojaa ahtaalle.
Ongelma on pyörinyt nurkissa jo toista vuosikymmentä ja sitä on
laastu maton alle merkkiliikkeissäkin tyyliin "Ei meiltä ole vielä vaihdettu yhtään syttykasettia näihin malleihin..." - Aine Oy Oulu 2004-Saab 9000 :evil: (toisaalta eivät olleet myyneet yhtään BPC venaakaan tonnareihin??)

Sitten kun jenkit alkaa penkomaan asiaa ja antaa jotain negatiivista,
pims vain ja uusi villasella painelu kampanja on pystyssä.
Toisaalta tämä DI-juttu on aika huvittava, mutta jos on ollut YLI 15 VUOTTA
aikaa keksiä mitä sille tekis niin ratkaisunkin luulis olevan Premium luokkaa...

:roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Yhdellä tutulla meni vasta 9-5:sesta kasetti. Sanoivat liikkeessä että laittavat uudenmallisen kasetin, olisiko kyseessä sitten tämän korjauskampanjan kasetti. Hintaa kehtasivat ottaa kasetista ja asennuksesta 350 €. Auto oli muistaakseni vm. 98-99. Olivat sanoneet, että ei pitäisi toistua kasetin rikkoontuminen.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

350€ :? Tää on just tätä!!

Tuolla gallupeissa oli kysely DI:stä, mutta oispa mielenkiintoista
tehdä semmonen taulukko: autonmalli(kone)/vuosimalli ja montako DI:tä.
Tulokset kiperässä e-postissa GM Finlandille.
Viimeksi muokannut Marko A, Ke Elo 30, 2006 06:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Marko A kirjoitti: Sitten kun jenkit alkaa penkomaan asiaa ja antaa jotain negatiivista,
pims vain ja uusi villasella painelu kampanja on pystyssä.
Toisaalta tämä DI-juttu on aika huvittava, mutta jos on ollut YLI 15 VUOTTA
aikaa keksiä mitä sille tekis niin ratkaisunkin luulis olevan Premium luokkaa...

:roll:
Niin, Suomi nyt on niin onneton markkina-alue, ettei tänne kannata paljoa satsata. Häviötä siitä vaan tulis, onneks on jenkit ja niiden kulututus, muuten ei Suomessakaan olis tapahtunut mitään. Tästä voi sitten olla monta mieltä :roll: :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Tex Willer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
Paikkakunta: Teksas

Viesti Kirjoittaja Tex Willer »

Ja nyt sitten kaikki -99 vuosimallin omistajat olemaan hyvää kaveria 2000-2002 omistajien kanssa.

(Myytävänä yksi viallinen kasetti kiinnostuneelle 2000 - 2002 vuosimallin omistajalle puoleen hintaan Saabin hyvityshinnasta :-) )
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Aihe: Palaute GM Finland Oy:lle Vastaus on...

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Aihe: Palaute GM Finland Oy:n kotisivuilta


Hei,

kiitos viestistänne koskien Saabin sytytysjärjestelmään liittyvää takaisinkutsukampanjaa.

Kyseinen kampanja koskee vuosimallien 2000-02 bensiinimoottorisia 9-3 ja 9-5 autoja. Takaisinkutsukampanjan yhteydessä sytytyskasetit tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan. Korjauksista ei tule asiakkaalle kustannuksia. Ongelma ilmenee siten, että auto ei käynnisty tai harvinaisissa tapauksissa sammuu eikä käynnisty uudestaan. Kampanja toteutetaan Suomessa kevään/kesän 2006 aikana ja kampanjan kohteina olevien autojen omistajat saavat asiaan kuuluvan kampanjakirjeen postitse ensi keväänä.

Vaikka sytytysjärjestelmän peruskonstruktio on sama myös joissakin malleissa tätä aiempienkin vuosimallien autoissa, on tätä ongelmaa ilmennyt poikkeavasti vain vuosimallien 2000-2002 sytytysjärjestelmäkokonaisuuksien yhteydessä.

Jos autollenne tapahtuu sytytyskasetin ylikuumenemisvaurio ennen kampanjan aloittamista ottakaa yhteyttä valtuutettuun Saab-huoltoon.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Rolle Nieminen

Huomioikaa, että pystyäksemme auttamaan teitä paremmin säilytämme yhteystietonne ja kirjeenne/sähköpostinne asiakastiedostossamme. Voitte olla meihin yhteydessä, jos haluatte tarkistaa tietonne tai palautetta siitä, kuinka tietonne on meillä säilytetty.
Eli on normaalia et -98 tai -99 hajoaa kasetti..? 8O :?: :!: ja vi..! sanon minä. Mut jos kaikki vuosimallit missa DIkasetti on olis kutsuttu takasi olis hinta ollut kymmen/ehkä sata kertainen ja se olis ollu varmaan saabin loppu! :!:
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Vastaa Viestiin