900 vai 9000 ekaksi autoksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

900 vai 9000 ekaksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja v4super »

Rupee pikkuhiljaa oleen toi oman kärryn laitto ajankohtanen, oon aatellu 9000 tai 900 näitä turbomalleja... Onko mitään tiettyä syytä ostaa jompikumpi?? ku ei oo oikeen kokemusta ku vaan tosta vm.1980 96:sesta :D
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Käy koeajamassa ja päätä itse. Kukaan ei voi puolestasi tehdä sitä päätöstä.
9000:sta tosin puoltaa ainakin tila, yleensä huomattavasti(kin) parempi varustelu sekä vielä pykälän parempi turvallisuus kuin 900:ssa.
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Viesti Kirjoittaja v4super »

tänks.. tottahan toki itse päätänkin. ajattelin vaan että oisko joku jolla on ollu 900 ja 9000 .. että onko vikoja esim. ollu jommassakummassa enempi.. 8O
Karsu
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 17:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Karsu »

Itsellä on ollut 2kpl 900 (900c ja T16) ja 1kpl 9000 2.3i.

Jotain vikoja mitä tulee satkuista mieleen: söi öljyä, nostimet naputti kylmänä rumasti, pakki ei pysynyt päällä + vakio ruostepaikat.

9000 olikin sitten liki vikavapaa, ainoastaan nostimet naputti joskus pakkasella rumasti.

Tällähetkellä en omista Saabia olleskaan, mutta 900 T16/Aero on tulossa heti kun sopivan löydän, eli tästä voit päätellä kumpaa suosittelen :wink:
Saab 9-3 2.0t Vector SC ´06
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Halpa satku. Menee kuitenkin paskaksi ekana talvena. :D
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tonnarin varaosat ovat ilmeisesti kalliimpia. Toisaalta tonnari on pirun mukava ajaa ja on paljon satkua tilavampi. Mielestäni satkussa on silti jotenkin enemmän fiilistä. :D Hyviä autoja kumpikin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Riippunee eniten siitä paljonko voit ajopeliin sijoittaa ja mitä siltä odotat.

Tonnilla saa katsastetun turbo Satkun, mutta Tonnaria ei sillä rahalla tahdo saada. Jos rahaa on yli 3k€ niin en paljon Satkuja vilkuilisi. Tonnari on kuitenkin vielä nykymittapuunkin mukaan hyvä ja turvallinen auto ajella.

OG900:t alkavat olla jo sen luokan katiskoja että en ainakaan itse keksi sellaisen omistamiseen mitään muita kuin tunnesyitä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Mietin samoja juttuja vuosi sitten parin tonnin budjetilla. Ostin vähän ajetun satkun. Hurahdin heti. Päivääkään en ole katunut. Luultavasti ostan vielä tonnarinkin, mutta satkun aion pitää. Kelpo sotaratsu!
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jussi kirjoitti: OG900:t alkavat olla jo sen luokan katiskoja että en ainakaan itse keksi sellaisen omistamiseen mitään muita kuin tunnesyitä.
Pöh ja höpsis. :) Kyllä niitä 90-luvun satkuja löytyy vielä varsin hyväkuntoisia yksilöitä. Molempia olen omistanut ja kyllä satku tuntuu ajettavuudeltaan Autolta verrattuna tonnariin joka lähinnä leijuu tien päällä. Mutta makuasia kumman haluaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Jokke A kirjoitti:Tonnarin varaosat ovat ilmeisesti kalliimpia. Toisaalta tonnari on pirun mukava ajaa ja on paljon satkua tilavampi. Mielestäni satkussa on silti jotenkin enemmän fiilistä. :D Hyviä autoja kumpikin.

Kyllä siinä tonnarissa on myös fiilistä ainakin siinä vaiheessa kun on liikennerampilla kiihdyttämässä ja huomaa että taaskaan porukka ei pysy perässä 8) Itselläni on ainakin sellainen kuva että ero on näissä (900og ja 9000) todella iso. Olen ajelut kaverin 900:tasella ja se ei kyllä nappaa itseäni ollenkaan verrattuna tonnariin. Ajotuntuma aivan erilainen. Kyseessähän on kyllä aivan eri luokan autokin, eli eipä ihme.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Ei mitään moraali saarnaa, mut ei ekaksi autoksi turbo Saabia tai mitään muutakaan turbo vekotinta.

Omalta kohdalta voi näin 15 vuotta vanhempana sanoa, että jos isukilla olis ollut 900 kaasari mallin sijasta ollut turbo vekotin niin ei tarttis tässä kirjoitella. Ekalla autolla tulee koitettua kaikkea. Turbo ei sitä kestä ja toiseksi jos kestää niin henki ei kestä.

Menee vielä lisää ohi aiheen mut kuitenkin. Auto verotuksen ja tuonnin lisääntyminen ei ole pelkästään hyvä asia, vaan nykyään nuoret hemmot voi ostaa 325 Bemamareita, turbo Volvoja ja Saabeja kohtuu halvalla. Silloin kun olin nuori 200 km/h oli kova juttu ja nykyään melkein mikä tahansa auto kulkee ton ja kun sitä koittaa kokematon kuski niin sattuu ja tapahtuu!!
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Vanhempi satku on oiva eka auto, niin ei tuu käsijarrullakaan liikaa kikkailtua talviliukkailla.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jokke A kirjoitti:Tonnarin varaosat ovat ilmeisesti kalliimpia. Toisaalta tonnari on pirun mukava ajaa ja on paljon satkua tilavampi. Mielestäni satkussa on silti jotenkin enemmän fiilistä. :D Hyviä autoja kumpikin.
Täysin samaa mieltä. Ja lisätä voisi vielä että tonnarin kanssa (mahd.) enemmän vikoja/korjauksia odotettavissa koska sisältää enemmän RIKKOUTUVAA. Toisaalta jos sopivan yksilön löytää niin nuo on korjattu. :wink:

Ja tonnari myös kulkee pikkuisen vähemmällä.. :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jcarlson kirjoitti:
Jussi kirjoitti: OG900:t alkavat olla jo sen luokan katiskoja että en ainakaan itse keksi sellaisen omistamiseen mitään muita kuin tunnesyitä.
Pöh ja höpsis. :) Kyllä niitä 90-luvun satkuja löytyy vielä varsin hyväkuntoisia yksilöitä. Molempia olen omistanut ja kyllä satku tuntuu ajettavuudeltaan Autolta verrattuna tonnariin joka lähinnä leijuu tien päällä. Mutta makuasia kumman haluaa..
Rohkenisin jopa väittämään että esim. -80:luvun loppupuolen Saabeista on helpompi löytää hyvä satku.. :!:
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

niin, kyse oli ekeata autosta. Eli voi olla parempi kun ostaa jonkun og satkun niin ei tule kokeiltua. Surullisia tarinoita kuulee ja näkee lehdistä liiankin usein.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Vastaa Viestiin