Nopeusvalvontakameran salama / kuvaustapa?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Frostgrey kirjoitti:Minun tietääkseni täällä Satakunnassa VT2:lla Porin satama ja Kokemäen välisellä pätkällä on tutkalliset kamerat...
Ihme juttu - käsittääkseni Suomessa ei pitäisi olla lainkaan tutkallisia kameratolppia :?: :?: .
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Frostgrey kirjoitti:Minun tietääkseni täällä Satakunnassa VT2:lla Porin satama ja Kokemäen välisellä pätkällä on tutkalliset kamerat, eli pöntössa kamera ja tutka eikä tarvita mitään antureuta tiessä, kuva räpsähtää "kuulemma" pienestäkin ylinopeudesta ja on Poliisin päätettävissä lähettävätkö kutsun "tunninstukseen" vai ei.

Tuolla välillä on muistaakseni hiemnan toista kymmentä tolppaa, joista kahdessa on kerrallaan kamera. Tosin toinen pöllittiin tossa syksyllä pönttöineen päivineen, eli Ulvilan kohdalla on pelkkä keppi pystyssa 8) :lol: :D

Vaihtavat aika harvoin ja noista näkee jo aika kaukaa onko siinä kameraa vai ei. Alemmassa röörissä näkyy jotain tinapaperia jos siinä ei ole kameraa :wink: Jos taas on niin siellä näkee oikein "linssin"!

Minä taas olen kiinnittänyt huomiota siihen että aivan kuin tiessä olisi jotkin anturit upotettuna ennen tolppaa. Mutta 100 % varma asiasta en ole kun ajelen aika harvoin sillä välillä.

Kuulemma kamera ei ota kuvaa jos ajat viereisellä kaistalla ylinopeutta ja sitten se taas voi ottaa vaikka et ajaisikaan ylinopeutta, kun (taas) kuulemma valvovat myös turvavöiden käyttöä ja kännykkään puhumista tuolla tavoin eli sakko voi tulla ylinopeudesta, turvavyön käyttämättä jättämisestä sekä kännykkään puhumisesta ajonaikana.

Tuon edellä mainitun olen kuullut "Isoilta pojilta" eli en minä mutta
ISOT POJAT :!: :!: :lol: :lol: :lol:

Koulussa sattumalta kuulin kun kahvion viereisessä pöydässä mieshenkilö kertoi että hänen tuttavansa oli kutsuttu poliisiasemalle selvittämään asiaa kun oli ollut liikkeellä traktorilla ja kuva oli räpsähtänyt ja nopeudeksi kamera systeemi ilmoitti oliko se nyt 200 km/h. Eli mitä ihmettä traktorillla kahtasataa??? Ei nyt sentään kun kuvaa oli kuulemma tutkittu tarkemmin oli siitä havaittu traktorin rinnalla moottoripyörä että silleen. 8O 8O
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ite oon kuullu juttua että kun tulet eri suunnasta mihen kamera kuvaa ja vaikka ohitat siinä niin kamera räpsähtää iloisesti, mutta kun menet väärään suuntaan niin tulee tyhjää kuvaa vaan
BMW 525iA Touring Executive
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Itse ajoin taannoin kameraan ja kutsu poliisilaitokselle tuli. Kysyin vielä, että saako kuvan itelle ku makso toista sataa euroa. Eivät antaneet kuvaa. :lol:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

peinu kirjoitti:
jblgti1200 kirjoitti:Ajoin itekkin joskus vuonna peruna kortin saannin jälkeen leppävirralta tänne kotopuoleen n.20km (2 tolppaa) 528 bemulla kaasu pohjassa,omistaja sanoi että jos pidät kaasun pohjassa kotia asti niin saat 10e.(Oli kesäyö,kirkas ja pilvetön taivas,ei muuta liikennettä.)
No hölmönä otin haasteen vastaan ja ajoin.

240km/h mittarissa max,eikä alle kahden markan missään välissä.
n.5min meni matkaan kokonaisuudessaan,enkä kokeile toiste,
on se vaan hyvällä alustalla ja nopealla autollakin aika riskipeliä.

Jottei kukkahattutädit saa hepulia niin laitetaan paljon hymiöitä vielä perään... :lol: :lol: :lol: :lol:

Puhut varmaan samasta pätkästä, missä huutokauppamiehen pojan mersulla ajettiin lappu lattiassa 5 nuorta kyydissä. Yksi ainoa henkiinjäänyt ja sekin löytyi kallioleikkauksen päältä.

Oli alusta miten hyvä tahansa niin se auto on enää pyhällä hengellä kiinni tiessä. Pieni ohjausliike tai gummi puhki...noh darwinismi korjaa omansa - toivottavasti
-Sama pätkä.
No,en sano muutakuin että on tuttu väli.Piste.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ruotsinmaalla ovat tykästyneet kovasti viereilemaan kameratolppien välittömässä läheisyydessä taltan ja vasaran kanssa jotkut ilkiöt, englantilaisia kameroita tuntuu sensijaan vaivaavan kumma valmistusvika kun tuppaavat palamaan kohtuullisen usein. :roll:

http://www.speedcam.pwp.blueyonder.co.uk/gatso2.htm
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

MItenkähän kamera mahtanee käyttäytyä jos peilin taakse on kiinnitetty pieni peili osoittamaan hieman ojan puolelle? Normaalilla kameralla kuva ylivalottunee ja kuskin tunnistaminen voi olla hieman hankalaa :oops:
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Joitakin kameroita on varastettu muutamaan otteeseen Satakunnassa sekä tehty ilkivaltaa ampumalla käsiaseella lasiin. :?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Painkiller kirjoitti:MItenkähän kamera mahtanee käyttäytyä jos peilin taakse on kiinnitetty pieni peili osoittamaan hieman ojan puolelle? Normaalilla kameralla kuva ylivalottunee ja kuskin tunnistaminen voi olla hieman hankalaa :oops:
Tuulilasissa oli taannoin hyvä juttu näiden kameroiden toiminnasta. Taisi olla kesäkuun numero. Käyttävät jotain suodinta kameran linssin edessä, jonka avulla rekkari peilautuu tiehen ja on siitä luettavissa vaikka varsinainen kilpi olisikin ylivalottunut. Kuskista ei ollut siinä jutussa mitään mainintaa. Jos olisikin joku konsti, niin tuskin kertoisivat...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Hoo Moilanen
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 13:48

Viesti Kirjoittaja Hoo Moilanen »

Tässäpä oiva linkki, josta selviää kameroiden toimintaperiaate!

http://www.robot.de/english/produkte/TPH-S.swf
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiitos linkistä, H!

Nyt tietää, että vasenta kaistaa myös tolpan kohdalla, niinkuin muutenkin :)
Viimeksi muokannut peinu, Ke Loka 19, 2005 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Voi teitä poikia!
valvontaa on myös kameroiden välilläkin......
Kölli

Mitä

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Mitähän nuo suurin osa autoilijoista ajattelee kun pelkäävät nuita kameroita ja poliisia?

Minä en kehtaa hiljennellä kun näen jommankumman, mutta useimmast kanssaautoilijat iskevät lähes jarrut lukkoon ja siten aiheuttavat turhia vaara tilanteita.

Lisäksi ärsyttävät ne tyhmyrit jotka eivät osaa ohittaa vaikka ajavat moottoritiellä ja vielä yleensä liianlähellä edellä menijöitä.

Minä en yleensä aja juurikaan ylinopeutta mutta minä menen lähes aina silti ohi monista autoista kun olen jollakin pidemmällä reissulla, en kehtaa jäädä niiden torvien perään jonottamaan ja odottamaan heidän törttöilyjään.

pitäisi myös sakottaa sellaisia autoilijoita jotka ajavat liian hiljaa.

Just kaveri kertoi että olivat ajaneet hesassa pakettiautolla mannerheimintiellä rajoituksien mukaan, niin poliisi oli pysäyttänyt kun olivat ajaneet liianhiljaa :lol:
Grin
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grin »

Noista spray-pulloista millä söhritään rekisterikilvet on käsittääkseni hyötyä vain kun kamera joutuu käyttämään salamaa, jolloin se spray ylivaloittaa kilven ja kuvassa näkyy pelkästään valkoinen lappu.
9-5 2.0t 99'
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Mitä

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Kölli kirjoitti:Mitähän nuo suurin osa autoilijoista ajattelee kun pelkäävät nuita kameroita ja poliisia?

Minä en kehtaa hiljennellä kun näen jommankumman, mutta useimmast kanssaautoilijat iskevät lähes jarrut lukkoon ja siten aiheuttavat turhia vaara tilanteita.
jos 80:n alueella on sata lasissa niin kyllä minä ainakin kameran tullen hidastan (etenkin kun tiedän missä kamerat on) poliisien vastaantullessa on se ja sama jarruttaako vai ei, kyllä se on sen tutkannut jo..nimimerkki useasti kokemusta asiasta
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin