Nelivetoisuus yleensäkin tuli mieleen, kun tällä viikolla keskustelin erään MG Roverin omistajan kanssa autostaan ja hän kertoi sen olevan osaksi nelivetoinen: normaaliajossa, jossa tarvitaan vähemmän pitoa, auto toimii etuvetoisena, mutta kun tarvitaan enemmän tätä pitoa, niin myös takapyörät tulevat mukaan vetoon!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin, jos nelivetoisuus olisi esimerkiksi edellä olevan kaltainen, niin tekniikka saisi olla viimeisen päälle kestävä ja tietysti toimiva. Mistä lienee Rover tämän tekniikan saanut - liekkö ollut jopa sen omaa kyhäelmää jo vuosien takaa? Ja se silloin se prosessi, kun takarenkaat tulevat vetoon mukaan, niin mitenkä lieneet toteuttaneet sen, kun toiminta autolla pitäisi olla kuitenkin jouhevaa ja varmaa? Mutta varmaan perinteinen nelivetoisuus on parempi, tai ainakin kestävämpi.
Olen kuullut myös vastaväitteitä nelivetotekniikkaa kohtaan, että jotenkin rasittaisi moottoria - miten sitten lienee. Ja myös puolesta, että se ei rasita ja ehdottomasti näistä voimansiirtotavoista paras.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)