Talvirengas galluppi
Talvirengas galluppi
Moro!
Saabismiin ois talvirenkaiden osto edessä. Mitäs renkaita te käytätte? Merkki? Kitka vaiko nasta?
Saabismiin ois talvirenkaiden osto edessä. Mitäs renkaita te käytätte? Merkki? Kitka vaiko nasta?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
kalluppi
Sain jostain esson takapihalta tuollaiset Semperit puoli-ilmaiseksi. Kyllähän nuo ihan kivasti sutii.. joten kaippa ne ihan hyvät on..
195/60/15 kooltaan.. Nastathan ne pitää täällä Lapissa olla..
195/60/15 kooltaan.. Nastathan ne pitää täällä Lapissa olla..
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Itseäkin asia askarruttaa, koska keväällä ostettuun 9-3:een tuli otettua mukaan kitkat, ja ajokortti-ikäni nastoilla ajaneena on ruvennut mietityttämään, oliko valinta oikea eteläsuomen kaupunkiajoon/pääteille tku-hki tai tku/tre sahaukseen..kun tuntuu ettei kesäkumeissakaan pito piisaa sateella kiihdyttäessä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Continental
Mulla on kitkat Continental TS 790 kokoa 235/45 R 17 H. Ihan näppärät renkaat täällä etelässä.
Kitkoilla ajellut jo 10 vuotta. Pahaksi onneksi yhden talven ajelin nastoila, se oli kauheaa, ei ikinä enään.
Kitkoilla ajellut jo 10 vuotta. Pahaksi onneksi yhden talven ajelin nastoila, se oli kauheaa, ei ikinä enään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Nokian renkaiden Hakkapeliitta 2 kokoa 195/55-15 99:ssä. 99:äni on madallettu, ja tuo koko ei raavi takalokasuojiin
Niin, ja 99:ssä parhaalta näyttää ainoastaan Ronalin tykit, kesät talvet...
Niin, ja 99:ssä parhaalta näyttää ainoastaan Ronalin tykit, kesät talvet...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Yhden talven ajelin Hakkapeliitta_Q renkailla ja toisen Blizzakilla, enää koskaan en hanki kitkarenkaita niin kauan kun täällä länsisiperiassa itärajalla asun!
Ei pitoa kiihdyttäessä, ei pitoa sivuttain eikä etenkään jarruttaessa.
Renkaiden kuluminen oli etenkin Nokialaisissa jotain uskomatonta, vaikkei ajotyylistä johtunutkaan. Yhden talven jälkeen oli yli puolet hävinnyt pinnasta hakkapeliitoista niin edestä kuin takaa, eli kai ne olisivat vielä kesärenkaiksi soveltuneet..
Parhaat talvirenkaat minulla kautta aikojen ovat olleet Gislaved NordfrostII, kestivät hyvässä kunnossa 2 talvea ja osan kolmattakin. Nastat kestivät kiinni vielä siinäkin vaiheessa, kun pintaa ei enää ollut riittävästi talvirenkaiksi, eli alle 3mm. Ajoin näillä vielä yhden kesänkin, kunhan olin kaivanut nastat irti ruuvimeisselillä.. kun eivät irronneet edes kuivalla asfaltilla rengasta polttaen!
Ei pitoa kiihdyttäessä, ei pitoa sivuttain eikä etenkään jarruttaessa.
Renkaiden kuluminen oli etenkin Nokialaisissa jotain uskomatonta, vaikkei ajotyylistä johtunutkaan. Yhden talven jälkeen oli yli puolet hävinnyt pinnasta hakkapeliitoista niin edestä kuin takaa, eli kai ne olisivat vielä kesärenkaiksi soveltuneet..
Parhaat talvirenkaat minulla kautta aikojen ovat olleet Gislaved NordfrostII, kestivät hyvässä kunnossa 2 talvea ja osan kolmattakin. Nastat kestivät kiinni vielä siinäkin vaiheessa, kun pintaa ei enää ollut riittävästi talvirenkaiksi, eli alle 3mm. Ajoin näillä vielä yhden kesänkin, kunhan olin kaivanut nastat irti ruuvimeisselillä.. kun eivät irronneet edes kuivalla asfaltilla rengasta polttaen!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Väittely
Tästä sais aikaiseksi mukavan kitka vaiko nasta väittelyn joka ei joha mihinkään. Toiset tyttärestä toiset äidistä...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: Väittely
Kuinka hyvin nuo kitkat kestää aeron alla. Mulla kun toi rengas tuppaa hieman sutimaan etenkin talvella, niin ei oikein himmottaisi olla joka vuosi uusia kumeja ostamssa. Nyt autossa on talvisin nastat (Gislaved nordfrost), joissa nastat pysyneet kiinni jo kolme vuotta. No kahta ensimmäistä ei oikein voi laskea, koska edellinen omistaja (nainen) ajoi ne. Viime talven ajoin periaatteella, jos sutii niin sitten sutii. Tossa autossa kun ei ole TCS:ää niin ei ole vaikea arvata kuinka usein se sutiipotkuhousu kirjoitti:Tästä sais aikaiseksi mukavan kitka vaiko nasta väittelyn joka ei joha mihinkään. Toiset tyttärestä toiset äidistä...
Kitkoja olen ajatellut seuraaviksi renkaiksi, mutta uskaltaako niitä laittaa jos ajotyyli on tämä?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
sitä oppii
Kummasti sitä oppii ajamaan kitkojen kanssa. Mäkin ajelen tarvella TCS pois kytkettynä. Sutiihan noi renkaat, mutta malttia nuori herra, malttia.
Parasta koko kitka hommissa on se että sokea luottamus nastojen pitoon poistuu ja oppiia ajamaan ennakoiden tilanteita.
Kitkat kestää noin 2 talvee alla tai jopa kolme jos kaasujalka jää kesälomalle.
Tosin kun muistan Vigge sun tapas ajaa kylki edellä niin ei ne kestä sun käytössä talvee pitempää. Mutta jos sä otat 80-vuotiaan mummon ajoasennon talveksi sä olet mainio kitkan käyttäjä.
Parasta koko kitka hommissa on se että sokea luottamus nastojen pitoon poistuu ja oppiia ajamaan ennakoiden tilanteita.
Kitkat kestää noin 2 talvee alla tai jopa kolme jos kaasujalka jää kesälomalle.
Tosin kun muistan Vigge sun tapas ajaa kylki edellä niin ei ne kestä sun käytössä talvee pitempää. Mutta jos sä otat 80-vuotiaan mummon ajoasennon talveksi sä olet mainio kitkan käyttäjä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
totanoin
Kyll se on liian leveä, ääriasennoissa ottaa kiinni sivuponttoonien muttereihin, tai otti kunnes poistin renkaita millin verran tuolla eräällä parkkipaikalla. 225 oli mitä halusin, mutta Suomessa ei viime keväällä ollut kuin 235 yksi pari joten "pakko" oli ostaa. Talvirenkaiden profiili on korkeemi kuin kesärenkaiden eli 45 onkin lähempänä 50 ja se toi ongelmia.
Ai että on hauskaa kun sataa lunta niin renkaat ei mahdu kääntymään kerääntynen lumen takii. Onnistunut aerodynamiikka on on...
Ai että on hauskaa kun sataa lunta niin renkaat ei mahdu kääntymään kerääntynen lumen takii. Onnistunut aerodynamiikka on on...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: Väittely
Eikö Viggenis oo TCS:sää, vai onko ollu lisävarusteVigge kirjoitti:Tossa autossa kun ei ole TCS:ää niin ei ole vaikea arvata kuinka usein se sutii
Itellä on Hakkapeliitta 1 vielä kehissä, kaksi vuotta ollu jo alla. Ekana vuonna tosin ei paljon kilometrejä, kun ei ollu vielä korttia
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Väittely
TCS tuli vakioksi Viggeniin vasta 2001, omassa 00 maillissa sitä ei ainakaan ole ja tietääkseni sitä ei ollut edes saatavilla.AC kirjoitti:Eikö Viggenis oo TCS:sää, vai onko ollu lisävarusteVigge kirjoitti:Tossa autossa kun ei ole TCS:ää niin ei ole vaikea arvata kuinka usein se sutii
Itellä on Hakkapeliitta 1 vielä kehissä, kaksi vuotta ollu jo alla. Ekana vuonna tosin ei paljon kilometrejä, kun ei ollu vielä korttia
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kyllä kunhan pääsen Nokian kakkosista eroon niin ei ikinä Nokian rengasta alla pyöri. Kyllä on niin äkkiarvaamattomat kumet jotta ...Ensin pitää sitten ei ja lopputulos on hikiset kämmenet ja märkä paidanselkämys... Huh huh, kaikkea sitä pitääkin ihmisen kokeilla
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-