 Ja eikös niin ole että vain vessanpytyt ja volvon pytyt on vain pystyssä..
  Ja eikös niin ole että vain vessanpytyt ja volvon pytyt on vain pystyssä.. 
 
   Ja herjaa se kaikista muistakin vioista jos niitä löytyy.
  Ja herjaa se kaikista muistakin vioista jos niitä löytyy.Kyllä se Scanian ilmatoiminen teli nostaa täyden kuorman jos vaan on akselipainorajoitin ohitettu. Omista kokemuksista jotka rajoittuvat Volvoon ja Scaniaan, Scania voittaa 100-0. Asuin autossa n. 2/3 osaa vuodesta ja Scania on ehdottomasti parempi tilaratkaisuiltaa ja ergonomialtaan. Volvolla joutui jopa suomessa ketjuttamaan kun taas Scanialla en jäännyt kertaakaan kiinni. Vulvat oli kyllä välitelillä, mikä taitaa vaikuttaa asiaan.Taitaa vieläkin olla Sisun/Vanajan teli se ainoa, joka nostaa teliakselin ylös vaikka olisikin ns. "täysmälli" päällä.
Minulla on hieman toisenlainen mielipide. Mielestäni 2- ja 3-sarjan Scaniat ovat 4-sarjan Scanioita parempia, koska niissä on parempi jousitus. Toivottavasti 5-sarjassa (linja-autot) palattaisiin takaisin 3-sarjan jousituksiin.tomaatti kirjoitti:4 sarjan scania jotenkin menee mutta 3 sarjalaiset on aika hirveitä pelejä..
Millaisilla jousilla?mrl586 kirjoitti:Minulla on hieman toisenlainen mielipide. Mielestäni 2- ja 3-sarjan Scaniat ovat 4-sarjan Scanioita parempia, koska niissä on parempi jousitus. Toivottavasti 5-sarjassa (linja-autot) palattaisiin takaisin 3-sarjan jousituksiin.tomaatti kirjoitti:4 sarjan scania jotenkin menee mutta 3 sarjalaiset on aika hirveitä pelejä..
Osaakos muut kuin Sisu nostaa myös vetävän tarvittaessa?Olli Kinaret kirjoitti:Svc kirjoitti:Kyllä se Scanian ilmatoiminen teli nostaa täyden kuorman jos vaan on akselipainorajoitin ohitettu.Taitaa vieläkin olla Sisun/Vanajan teli se ainoa, joka nostaa teliakselin ylös vaikka olisikin ns. "täysmälli" päällä.
 . Kerro toki lisää. Milloin tuollaista toimintoa tarvii?? Ei nyt itelle tuu heti mieleen tilannetta jossa pitäis saada vetari ylös (paitsi tietysti renkaan vaihto tien varressa).
. Kerro toki lisää. Milloin tuollaista toimintoa tarvii?? Ei nyt itelle tuu heti mieleen tilannetta jossa pitäis saada vetari ylös (paitsi tietysti renkaan vaihto tien varressa).Olli Kinaret kirjoitti:Osaako SISU nostaa vetoakselin??? No tuo oli jo jotain uutta. Kerro toki lisää. Milloin tuollaista toimintoa tarvii?? Ei nyt itelle tuu heti mieleen tilannetta jossa pitäis saada vetari ylös (paitsi tietysti renkaan vaihto tien varressa).

Armeijassa alla ollut -88 mallinen 6x2 sk210 osasi nostaa vetävän akselin kun kävi lykkäämässä tapit oikeisiin paikkoihin ja sitten "nosti telin"Tuha kirjoitti:Olli Kinaret kirjoitti:Osaako SISU nostaa vetoakselin??? No tuo oli jo jotain uutta. Kerro toki lisää. Milloin tuollaista toimintoa tarvii?? Ei nyt itelle tuu heti mieleen tilannetta jossa pitäis saada vetari ylös (paitsi tietysti renkaan vaihto tien varressa).
Tässä tarkoitetaan telivetoista esim. 6x4 mallia, josta vedon saa katkaistua teliltä joka on tässä tapauksessa myös vetävä ja akselin saa nostettua ylös.
Renkaan vaihto tietysti. Mukavammin se akseli auton hydrauliikalla nousee, kuin pullotunkilla.Olli Kinaret kirjoitti:Osaako SISU nostaa vetoakselin??? No tuo oli jo jotain uutta. Kerro toki lisää. Milloin tuollaista toimintoa tarvii?? Ei nyt itelle tuu heti mieleen tilannetta jossa pitäis saada vetari ylös (paitsi tietysti renkaan vaihto tien varressa).
 Ihme vain ettei kukaan oo vielä vetänyt ulkonäköseikkoja mukaan.
 Ihme vain ettei kukaan oo vielä vetänyt ulkonäköseikkoja mukaan. 