byrokratiaan helpotusta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

byrokratiaan helpotusta

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Eli jos auto ei mene Soumen katsastuksesta läpi jonkun rakennemuutoksen takia niin tuli mieleen poistaa se kilvistä ja rekisteröidä Ruotsiin omavalmisteena päiväksi.
Sitten taas suomen rekisteriviranomaisia kiusaamaan, veroahan ei tarvinne maksaa uudestaan koska kaksoisverotus on kielletty. Lisäksi ALVia ei myöskään tarvinne maksaa koska autoa ei jalosteta Ruotsissa ja Suomessa siihen käytetyistä osista on maksettu alvi.
Onko kellään kokemusta aiheesta enemmän?
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Ei ne vaatimukset muutu siitä, että se on jossain muualla leimattu. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Ajoneuvomääräykset on vielä EU:ssakin kansallisia, esim. Saksassa TÜV-hyväksytty viritys ei välttämättä kelpaa Suomessa. Vasta jos TÜV on tarkastanut virtyksen tai viritysosan e-normin mukaisuuden leimalla alkaa olla merkitystä paikallisessa leimakaupassa. Sama pätee ruåtsalaiseen tai brittiläiseen omavalmisteeseen. Ainoa mikä tuossa olisi käyttökelpoista, että jos auto on hyvin tehty ja sen saa kilpiin Ruotsissa, niin sieltä kyllä löytyy hyvän päälle ymmärtäviä ostajia.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mites sitten ruottin kilvissä olevan auton käyttö suomessa jos suomen verot on maksettu, muistelen vuosiä sitten hesassa olleen skylinen brittikilvissä mutta verotetun suomeen. Silloinhan vero maksettiin tullissa ennen rekisteröintiä.
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Jos en ihan väärin muista, Hekulla oli ajossa mukana pari mapillista paperia (joista tienpäällä päivystävät viranhaltijat eivät kuulemma yleensä ymmärtäneet muuta, kuin että paperia on paljon :wink: ), joista selvisi, että auto täytti paikalliset määräykset (lukuunottamatta niitä ajovaloja), verot ja tullit oli hoidettu asianmukaisesti ja olikohan peräti niin, että katsastuskin oli aloitettu, mutta yhä kesken :roll:

Hekulla tuli newssikiintiö täyteen jokunen aika sitten, joten uusia juoruja Skylinen tilasta pitää kysyä suoraan Hekulta itseltään, ketä niin paljon kiinnostaa.

Siis jos tätä tarkoitit
http://www.helan.to/henri/skylineinfo.html

Ja saahan puuhakilvillä ajella vaikka minkälaisella monsterilla :P
T.K.
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 23:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja T.K. »

Jukka T kirjoitti:Hekulla tuli newssikiintiö täyteen jokunen aika sitten
Niinpä, loppu Henryn kirjoitukset kuin kanan lento :(
Mikäköhän syynä? Vaimo kertoi kaapin paikan? :wink:
Saab 900SE 2.3i -95 8)
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Isot pojat hiekkalaatikolla kertoo, että yhden mp vs. auto sodan jälkeen Henkka totesi, että hänellä on parempaakin tekemistä.
Vaimolla, lapsilla tai yrityksellä ei tiettävästi ollut osuutta päätökseen (tai ei ne ainakaan ennen olleet tahtia haitanneet)
Henkan persoona ja kalusto alkoivat olla autot-ryhmässä sen verran jatkuvasti esillä, että uskoisin sen vaikuttaneen enemmän.
T.K.
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 23:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja T.K. »

Tuli mieleen että onkohan Henkka mennyt halpaan 8O ja lähtenyt väittelemään idiootin kanssa...

Vanha totuushan kertoo että: Älä koskaan ala väittelemään idiootin kanssa, idiootti vetää sinut tasolleen, jonka jälkeen idiootti voittaa kokemuksellaan :(

No, toivottavasti Henry kirjoittelee edes joskus, sen verta mukavia tekstejä hänellä :)
Saab 900SE 2.3i -95 8)
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mitä itse tota harrastus.autot ryhmää seruasin tulin tulokseen, että sanoi henkka mitä tahansa niin aina riittii niitä inttäjiä, jotka ilmeisesti halusivat väitellä ihan mistä tahansa. Juttu karkasi myös käsistä ja henkilökohtaisuuksiin monessa topicissa. Ei kait sitä kukaan jaksa jakaa neuvoa, jos "julkinen" vastaanotto eräiden osalta on aina samaa valitusta.
Henkan ohessa news:seistä poistui myös Mickey ja pari muuta.
Sääli sinällään.
#1730
500whp.net member
T.K.
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 23:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja T.K. »

Joo, siellä noita pyörii (vänkääjiä). Rakentavaa keskustelua on lähes mahdotonta saada aikaan, varsinkin jos esität jotain joka poikkeaa valtavirrasta. Palautteena on lähes aina vittuilua tai vähättelimistä :x

btw. Mickey on alkanut taas kirjoitella ko. foorumilla :)
Saab 900SE 2.3i -95 8)
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Vastaa Viestiin