Holtitonta menoa Tuusulan motarilla
Holtitonta menoa Tuusulan motarilla
Olipas taas herättävä aamu!
Ajelin aamulla heti "kotiliittymästä" (Riihikallio) Tuusulan motarilla rekan perässä klo 07:05....hököttimessä ei ollut valoja takana (liekö edessä)...kulki vähän sinnepäin, selailee kuormapapereita ajattelin. Nooh päästiin 90:n vauhtiin ja ekalle suoralle motarilla niin eihän se rekka kulkenu suoraan METRIÄKÄÄN! Soitto poliisille ja rekkarin perusteella ilmoitus. Kysyivät josko voisin seurata sitä....no totta helvetissä, ei siitä uskaltanut ohikaan lähtee kun kaksi kaistaa ei riittäny....
Ilolan kohdalla koko värkki sitten meni oikealle ojaan ja nurin. Lähes 70:n vauhdista!!! Aikamoinen kipinäsinko.
Kuskilla ei ollut vyötä muttei onneksi loukannut itseään ja oli tajuissaan. Vastaili kysymyksiinikin ihan "järjellisesti".
Ambulanssi tuli todella nopeasti ja heppu saatiin ensihoitoon.
Merkillepantavaa on myös (enkä nosta omaa "häntää") vaan peräänkuulutan sitä ensiavun annon aktiiviuutta: meni useampi minuutti ennenkuin joku muu kuin minä pysähtyi! AAMURUUHKASSA!! Mikä ihmisiä vaivaa?? Eihän siihen koko autolautallista avunantajia tarvita mutta....
Kuski puhalsi kuulemma kahdesti nollan.
Väsymys kaiketi aiheutti tuonkin.
Onneksi ei sattunut vakavampaa kenellekään.
Kyydissä oli muuten postia,....eli jos joltakin jää pk seudulla posti saamatta niin
Ajelin aamulla heti "kotiliittymästä" (Riihikallio) Tuusulan motarilla rekan perässä klo 07:05....hököttimessä ei ollut valoja takana (liekö edessä)...kulki vähän sinnepäin, selailee kuormapapereita ajattelin. Nooh päästiin 90:n vauhtiin ja ekalle suoralle motarilla niin eihän se rekka kulkenu suoraan METRIÄKÄÄN! Soitto poliisille ja rekkarin perusteella ilmoitus. Kysyivät josko voisin seurata sitä....no totta helvetissä, ei siitä uskaltanut ohikaan lähtee kun kaksi kaistaa ei riittäny....
Ilolan kohdalla koko värkki sitten meni oikealle ojaan ja nurin. Lähes 70:n vauhdista!!! Aikamoinen kipinäsinko.
Kuskilla ei ollut vyötä muttei onneksi loukannut itseään ja oli tajuissaan. Vastaili kysymyksiinikin ihan "järjellisesti".
Ambulanssi tuli todella nopeasti ja heppu saatiin ensihoitoon.
Merkillepantavaa on myös (enkä nosta omaa "häntää") vaan peräänkuulutan sitä ensiavun annon aktiiviuutta: meni useampi minuutti ennenkuin joku muu kuin minä pysähtyi! AAMURUUHKASSA!! Mikä ihmisiä vaivaa?? Eihän siihen koko autolautallista avunantajia tarvita mutta....
Kuski puhalsi kuulemma kahdesti nollan.
Väsymys kaiketi aiheutti tuonkin.
Onneksi ei sattunut vakavampaa kenellekään.
Kyydissä oli muuten postia,....eli jos joltakin jää pk seudulla posti saamatta niin
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Vai että kyseessä on se joka aamu odotettu ja useimmin vähemmän pidetty "yellow", kuten meillä sanotaan kun postirekkaa odotellaan hermot sauhuten.
Aika erikoista touhua kyllä, ensinnäkin se, että ajetaan silmät ristissä, ja se, ettei porukka pysähdy paikalle. Onneksi oli Saabisti liikenteessä.
Aika erikoista touhua kyllä, ensinnäkin se, että ajetaan silmät ristissä, ja se, ettei porukka pysähdy paikalle. Onneksi oli Saabisti liikenteessä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
itse myös joskus nähnyt oudosti seilaavaa raskaampaa liikennettä, vilkutan valoja niille jotta edes vähän "heräisivät" tajuamaan missä mennään. väsymys on petollinen. muistan 80-luvun lopulta oman tapaukseni kun ratissa väsymys painoi päälle ja "uudenkaree corolla" pyrki jatkuvasti vastaantulevien kaistalle. apukuski komensi jatkuvasti "pidä oma kaista". sitten satuttiin poliisin ratsiaan, se meni läpi puhtain paperein, ja sen jälkeen ei väsyttänyt enää tippaakaan!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Selvisit vähällä, itse ajauduin MB Vitolla ensin tien vasempaan laitaan ja hieman pientareelle, siitä kun virkistyin ja vakuutin itselleni, ettei nukuta, jatkoin matkaani ja nukahdin kuitenkin. Tuloksena virkistävä renkaanvaihto pientareella olleeseen kiveen osumisen jälkeen. Kaverina noin 500 hyttystä, ei hymyilyttänyt kaivella auton pohjasta kurapäällysteistä varapyörää.lucaf kirjoitti:itse myös joskus nähnyt oudosti seilaavaa raskaampaa liikennettä, vilkutan valoja niille jotta edes vähän "heräisivät" tajuamaan missä mennään. väsymys on petollinen. muistan 80-luvun lopulta oman tapaukseni kun ratissa väsymys painoi päälle ja "uudenkaree corolla" pyrki jatkuvasti vastaantulevien kaistalle. apukuski komensi jatkuvasti "pidä oma kaista". sitten satuttiin poliisin ratsiaan, se meni läpi puhtain paperein, ja sen jälkeen ei väsyttänyt enää tippaakaan!
Edit: Tämä siis vuosi sitten, ja sen jälkeen ei ole tullut mieleen jättää yöunia alle kolmeen tuntiin ennen rattiin hyppäämistä. Nykyään pysäytän auton jos väsyttää ja otan 15min nokoset.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Pojat pojat. Ikkuna auki ja pää ulos. Pakkasella on kuulemma tehokkaampi kuin nokkaunet
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sitten pidit liikaa.lefa42 kirjoitti:Kokeiltu, rupeaa päätä särkemään.dimebak kirjoitti:Pojat pojat. Ikkuna auki ja pää ulos. Pakkasella on kuulemma tehokkaampi kuin nokkaunet
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllä nokoset on nokoset, ainakin mulla toimiidimebak kirjoitti:Sitten pidit liikaa.lefa42 kirjoitti:Kokeiltu, rupeaa päätä särkemään.dimebak kirjoitti:Pojat pojat. Ikkuna auki ja pää ulos. Pakkasella on kuulemma tehokkaampi kuin nokkaunet
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Oli tollakin kavrilla ikkuna auki, kun piirturikiekot, CD:t, ajolistat, viivakoodinlukijat oli siroteltu 200m pätkälle,...ei tainnu auttaa, olis pitäny apparin ikkunaa auki kans niin ois päässy pihalle helmpommin. Nyt meinaan piti potkia tuulilasi p-skaks.Pojat pojat. Ikkuna auki ja pää ulos. Pakkasella on kuulemma tehokkaampi kuin nokkaunet
Mutta ihan vinkkinä: kannattaa nukkua rehellisesti ja unohtaa kaikki kikkakolmoset ja kakkoset. Aivoja ei voi huijata kun laittamalla silmät kiinni! Tuossa ei käynyt aamulla pahasti mutta olisi voinut jos ei olisi ollut kaidetta...aamuruuhkassa vastaantulijoiden puolelle 90 vauhdilla? Ei kiitos.
Jos nukuttaa ottakaa nokoset! Prkl. En halua kuolla ennenaikaisesti jonkin miehisteyn vuoksi.
"Kuolema kuittaa univelat" sopii tähän kuin nyrkki silmään.
Unissa ajelu on yhtä paheksuttavaa kuin kännissä ajo.
Yli 16 tunnin valvominen heikentää ajokykyä samassa määrin kuin 0,5 promillen humalatila.
http://www.vakes.fi/lvk/suomi/index.jsp ... or25052004
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
juu, ja keskittyminen saattaa kärsiäSaabisti-76 kirjoitti:Yksi hyvä konsti on kans vedellä pinseteillä nenäkarvoja irti, jos alkaa silmät lupsumaan. Siinä on tietty se haittapuoli, et alkaa silmistä vettä vuotaan.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Mites, Saabsick...onko sulla valkoinen OG satku
http://www.fireimages.net/gallery/displ ... 16&pos=172
kattelin vaan ku tuola fireimagesissa näkyy semmosen perää ton kaadon yhteydessä
http://www.fireimages.net/gallery/displ ... 16&pos=172
kattelin vaan ku tuola fireimagesissa näkyy semmosen perää ton kaadon yhteydessä
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
KAS! On se. Tarkkaan ottaenhan se on vaimon mutta, minulla oli silloin satkuvuoro ja vaimo ajoi tontulla.
Mistä / kuka noita kuvia ottaa....piipaamiehet?
Mistä / kuka noita kuvia ottaa....piipaamiehet?
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."