H4 lisävalot ilman lyhyitä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: H4 lisävalot ilman lyhyitä?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Breadfan86 kirjoitti:Lisävaloista löytyi paljon juttua, mutta tämmöistä kysymystä ei tullut vastaan.

Eli mulla oli tossa 99:ssä H4 lisävalot eli niissä on sekä pitkät, että lyhyet. Ja paloivat yhtäaikaa orkkisvalojen rinnalla. Ja vieläpä laillinen yhdistelmä, kun on niin vanha auto.

Entäpä jos nuo lisärit viskaisi vähän uudemman auton keulalle. Voiko ne kytkeä niin, että ne toimii vain lisäpitkinä ja lyhyet ei palaisi koskaan? Eli sammuisivat kokonaan, kun lyhyet kytketään päälle.
Villi veikkaus, jätät lyhyiden johdot kytkemättä? :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Hmm...niin, noi konttorin sedät on joskus outoja. Mutta vois tuo mennä läpi noinkin (epäilys vaan että jotkut saattavat kytätä sitä lasissa lukevaa H4:ää. Mutta kytke kunnolla, eli jätä myös lyhyet toimintaan, lisää kytkin johonkin piiloon jotta saat lyhkäset päälle/pois, ei niistä pimeellä ainakaan haittaa ole :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kokeile .... jos urputtamaan rupeavat sano et ne on sumuvalot samalla...heh
esim :motonetissä myydään sinisiä suorakaiteen muotoisia "lisävaloja" joissa sumarit ja pitkät yhdessä. en tiedä tekeekö mitään mut aina voi kokeilla! eli piuhat kiinni vaan ....ei siitä tuu ku korkeintaa jälkinäyttö!
koska autoon jos asennettu valoja niin kaikki pitää toimia! näin tuumas mulle katsastus mies edellisen satkun kaa ku siihen oli edellinen omistaja asentanut äärivalot!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin....hoida hyvät liittimet. Ei ole hirveen kova vaiva ruuvata katsastukseen irti (tupla H4:t on asiaa! joten älä niistä luovu)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lampun lasista selviää, onko kyseinen tuikku hyväksytty pelkästään kaukovalona käytettäväksi. Jos lasissa on HCR, niin silloin ei kelpaa kaukovaloksi yksinään. Jos teksti on HC/R niin silloin kelpaa. Älkää vaan kysykö miksi. Olisiko sillä jotain tekemistä valokuvion muodon kanssa.

Eri asia sitten on huomaako katsastaja, ja jos huomaa niin välittääkö.
Olennaista lienee se, että katsastuksessa lähivalolle ei mene johtoja. :wink:

Mutta meidän asiantuntevaa herra katsastusinsinööri Yrjömäkeä mukaillen:
Määräykset ovat määräyksiä :D
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

laittaa johdot halkaistun muovikuoren sisään niin tuskin edes huomaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kaikki autossa olevat valaisimet on oltava toimintakuntoisia tai peitettävä/poistettava. Näin ainakin takavuosina sanottiin.

HC/R antaa valinnan mahdollisuuden asennukseen, jota HCR ei tee.
96 M75 i12 5-speed ;)
HRalli
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HRalli »

Ei ole hyväksytyt valot v. 1980 jälkeen käyttöönotettujen autojen nokalle
riippumatta kytkennöistä. Samaten apuvalot joiden lasista ei löydy E-hy-
väksyntämerkintää ei kelpaa katsatuksessa. Kokemusta löytyy ko. asiasta.
HRalli
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo H4-lisävalojen pelkkien pitkien käyttö uudemmassa voisi kait muuten onnistua, mutta eikös noissa yleensä ole referenssiluku 20? Saabin omissa valoissa useinmiten myöskin 20, eli 80-vuodesta alkaen oleva 75:n yhteislukema ylittyy pahimmoilleen viidellä. :?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mertmi kirjoitti:Tuo H4-lisävalojen pelkkien pitkien käyttö uudemmassa voisi kait muuten onnistua, mutta eikös noissa yleensä ole referenssiluku 20? Saabin omissa valoissa useinmiten myöskin 20, eli 80-vuodesta alkaen oleva 75:n yhteislukema ylittyy pahimmoilleen viidellä. :?
ja taas asennellaan vaihtokytkimiä :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin