Saabin tulevaisuus Suomessa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Saabin tulevaisuus Suomessa

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Jouduin keskusteluun työkaverini kanssa, joka tietää minun olevan Saabisti. Hän kyseenalaisti Saabin nykyisen hintapolitiikan ja oli sitä mieltä, että vain hullu tai fanaatikko ostaa tänä päivänä uuden Saabin.

Keskustelun laukaisi Saab 9-3 Sport Sedanin mainos ja siinä ollut hinnat alkaen 31 390 euroa. Kaveri totesi kyllä, että Saab on hyvä ja turvallinen auto, mutta sen hinnalla saa niin paljon "isompia, tehokkaampia ja paremmin varusteltuja autoja halvemmalla". Sanoi ostavansa esim. uuden S40 Volvon tuhat kertaa ennemmin, koska saa isomman koneen jne. Eipä tuohon voinut paljoa lausua, näinhän se vähän on kun kaivoi faktaa...

Saab 9-3 Sport Sedan 1.8i Linear
Hinta: 31 390 euroa
Teho: 122 hv

Volvo S40 2.4 103/125kw
Hinta: 29 800/32 200 euroa
Teho: 140/170 hv


Tuo on tietenkin vain yksi esimerkki. Mutta kun katsotaan halvinta "kunnon" Saabia, se on 1.8t (150hv) ja hintaa on 33 900 euroa. Sillä hinnalla on valinnanvaraa jo aika laajalti. Täytyy myös muistaa, että kyseessä ei ole mikään tilaihme ja isommasta 9-5 saa pulittaa vähintään 37 900 euroa.

Minusta olisi äärimmäisen mukavaa, jos maahamme myytäisiin edelleen sen verran Saabeja, että siitä ei muodostuisi marginaalimerkkiä. Toivottavasti -40% luvut tammikuun osalta jäivät ainoiksi. Pieni pelko tosin on perseessä, että jatkokin on samanlaista. Saab kun ei kuitenkaan omaa sellaista statusta, että myynti sujuisi pelkästään keulamerkin turvin.

Pitäisikö Saabin laajentaa mallistoa alaspäin, vai onko niin, että GM:n leirissä Saabin brandi tulee olemaan nyt ja tulevaisuudessa "vain harvoille ja valituille". Mielelläni minäkin olisin Saabisti tulevaisuudessa, mutta en kyllä hinnalla millä hyvänsä. Onneksi aika kuluu ja käytetyt autot halpenevat.

Kommentteja, ennustuksia, spekulaatioita, vertailuja... Millä sinä ajaisit, jos pitäisi uuden Saabin hinnalla valita toinen vaihtoehto ?
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Samanlainen käsitys on minullakin. Ja se vahvistui tuossa viime viikolla kun työkaveri ajatteli vaihtaa Passatin 9-5:seen.

Homma kaatui heti alkumetreillä Passatista (uusin korimalli, 2.0 farkku, ajettu 50tkm) luvatun hyvityshinnan naurettavuuteen. Luulisi tuollaisen oleven melko helppo myytävä? Osasyyn laitan Lahden Laakkosen palvelutasoon, siellä on melko valikoiva palvelu...

Toiseksi valitettava tosiasia on Saabin melko nopea arvon aleneminen. Saabbia on siis melko paha myydä käytettynä hyvään hintaan.
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

tevisu kirjoitti:Homma kaatui heti alkumetreillä Passatista (uusin korimalli, 2.0 farkku, ajettu 50tkm) luvatun hyvityshinnan naurettavuuteen. Luulisi tuollaisen oleven melko helppo myytävä? Osasyyn laitan Lahden Laakkosen palvelutasoon, siellä on melko valikoiva palvelu...

Toiseksi valitettava tosiasia on Saabin melko nopea arvon aleneminen. Saabbia on siis melko paha myydä käytettynä hyvään hintaan.
Saab on ns Premium -luokan merkki GM:lle kuten esim Volvo ja Jaguar Fordin konsernissa. Kieltämättä tuon kevyimmän luokan 9-3:n hinta on korkea, koska siitä ei oikein perheautoksi ole. Tosin, jos katsotte Saabin mainontaa, ei siellä juuri perheaiheisia kuvia ole. Golf settiä ja laskettelukamaa kylläkin, eli ilmeisen tietoinen valinta myydä autoa ns. parempiosaisille nuorille ja meneville. Mikä mahtaa vain olla silloin myyntivolyymi, vai haetaanko sitä yleensä ollenkaan. Verratkaapa vaikkapa Volvon mainontaa ja lisävarusteita. Lapsiperheille ja lapsille on niin turvalaitetta kuin viihdykettä ihan eri mallilla. Meille Saab on aikoinaan hankittu juuri turvallisena perheautona, mitä se on kunniakkaasti ollutkin.

Yksi merkittävä tekijä on myös nykyautojen huollettavuus. Ainakaan Keski - Suomessa merkkihuoltoa uusille tietokoneautoille ei Saabin osalta taida saada kuin Jyväskylässä. Volvolle on sentään osaava huolto myös Jämsässä. Ei kyläseppä pysty tämän päivän autoja huoltamaan tai korjaamaan niiden elektroniikkaongelmia.

Sama tilanne on myös Opelin ja Peugeotin osalta. Saab on kunniaks merkki, jolla on usein varsin fanaattiinen kannattajakunta mutta jotenkin minusta tuntuu, että Saab on tietoisesti unohtanut tavallisen autonkäyttäjän, jotka niitä autoja kuitenkin ostavat. Verrataanpa vaikka uuden 9-3:n Mazda 6:n ja Hondan keulia, kuka äkkivilkaisulla sanoo mikä on mikä. Jos ko. mallien hinta on eri tasolla mutta suorituskyky parempi, vain tuo fanaattinen merikkiuskollinen saabisti ostaa Saabin.

Mielestäni 9-5:ssä on jo paremmin hinta-tuote-laatu paremmin kohdallaan ja tilaakin alkaa olla perhekäyttöön.
Yhtään ominaisuuksiltaan tai suorituskyvyltään ylivertaista autoa ei enää tänä päivänä ole, kun puhutaan Saabin tyyppisistä autoista. valinta tehdään silloin muilla argumenteilla. Esim: kenelle myynti suunnataan.

Jotenkin olen vieraantunut uusista Saabeista, kun olen ajellut muilla en enää löydäkään sitä entistä glorian omaista ylivertaisuutta. Jokaisella merkillä on omat vahvat puolensa, joista sitten asiakas omansa valitsee. Minulle se on käytännöllisyys ja turvallisuus. Sen kriteerin täyttää moni muukin merkki.

Mutta harraste Saabeistani en luovu, ne ovat sitä menneen ajan gloriaa jota vain aika kultaa muistoissa :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sano sille työkaverille, että vertaa 9-3SS:n ja S60:n hintoja keskenään kun ovat kerta samassa luokassa. S40 on luokkaa alempana ja pienempi kuin edeltäjänsä. Volvo näemmä teki selvemmän eron noiden kahden mallin kokoluokkien kanssa.

Vaihtoauojen hyvityshinnasta:
Valitettavasti ne on aivan naurettavat nykyään. Syynä on viime vuoden uusien autojen myyntiennätys. Siitä suorana seurauksena vaihtoautojen määrän ennätys. Nyt on myös vaihtoauton ostajalla parempi valinnan vara ja hinnat alhaalla. Minunkin auton hinta putosi n. 5000e viimeisen vuoden aikana.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

peinu kirjoitti:Sano sille työkaverille, että vertaa 9-3SS:n ja S60:n hintoja keskenään kun ovat kerta samassa luokassa. S40 on luokkaa alempana ja pienempi kuin edeltäjänsä. Volvo näemmä teki selvemmän eron noiden kahden mallin kokoluokkien kanssa.
Sinä sen sanoit. Volvolla on mallistossa varaa valita, myös alaspäin, jota taas Saabilla ei ole. Juuri tuossa piilee yksi ongelma. Haluaisi Saabin, mutta kun hinta hirvittää ja toisella merkillä on pienempi, tehokkaampi malli joka kyllä riittää omiin tarpeisiin, niin kääntyy toisen merkin puoleen.

Takavuosina Saab oli myynnin volyymeissä Volvon edellä, tänä päivänä vain murto-osa Volvon luvuista. Jotain on siis matkan varrella tapahtunut.

Vesku-pappa kirjoitti asiaa, paljolti samoja mietteitä minullakin. Viimeinen aito Saab tuli linjalta silloin, kun 9000 valmistus loppui. Jotenkin esim. Saab 900 vm.94-97 ei sytytä millään tavalla. 9-3 on ihan ok, mutta aikaa kuluu ennenkuin sen hinnat asettuvat 2.auton tasolle, joka Saab perheessäni väistämättä on, sillä viidelle koiralle ei mallistosta löydy sopivaa vaihtoehtoa. Juu, 9-5:n takapaksi on liian pieni ja sen hinnalla saa kaksi Mondeota/Omegaa jotka ovat riittävän tilavia. No, se siitä.

Minä tulen hankkimaan lähivuosina Saabin mallia 96/99/900, ikuisuusprojektiksi, kauniiden kesäpäivien tai kauheiden talvipäivien autoksi tyydyttämään Saab-sairauteni vaatimukset. Ja EHKÄ, ng 900/9-3:n koiraverkolla kakkoslähtöön.

Tästä taudistahan ei parane koskaan, sairastettu on 9-vuotiaasta eli ensi kuussa jo 25-vuotta.
:idea: Voisi kai kiteyttää, että Saabin tulevaisuus Suomessa on sen vahvassa menneisyydessä.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

Classic 900 kirjoitti:Tästä taudistahan ei parane koskaan, sairastettu on 9-vuotiaasta eli ensi kuussa jo 25-vuotta.
:idea: Voisi kai kiteyttää, että Saabin tulevaisuus Suomessa on sen vahvassa menneisyydessä.
Taudista ei eroon pääse, se on selvää :)
Tuo menneisyyden merkitys lähtee siitä, että melkein jokainen on lapsena ollut jollain tapaa Saabin kanssa tekemisissä ja toisaalta se on ainut merkittävä Suomessa valmistettu automerkki.

Minä pidän uusista Saabeista mutta merkin volyymien pieneneminen näkyy väistämättä monina heikennyksinä mm. huolto yms verkostossa.

Hieno auto Saab on edelleen, eräs parhaista mutta käyttö ja hinta sanelee itse kunkin ratkaisut
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kun tavallinen ihminen haluaa auton, siinä pitää olla kärjistetysti 4 rengasta
ja ratti. Sitten katsotaan vielä se kiva väri ja alin hinta.

Saabi on järjen ja realiteettinen luoma yhtälö, virhe tapahtuu siinä kun sitä
yritetään myydä tunteella. Citikka mainoksessa äijä juoksee vesisateessa ja lauleskelee.
Niin, eihän sitä citikan ostoa voi järjellä selittääkkään ja sitä varotaan edes yrittämästä.
Saab mainostaa vain että "siinä on kaikki uutta" ja luottaa siihen että kuluttaja tietäisi muka kaikki mahdolliset tekniset yksityiskohdat joita ei löydä edes esittely dokeista.

Se että Saab maksaa liikaa on tietysti vanha juttu mutta sitä kuulee lähinnä näiltä "4 rengasta ja ratti" ihmisiltä. Insinöörit sun muut teknisen-alan ihmiset takuulla osaavat vertailla hinta-vastiketta ja siksi tämä merkki on varsin usein heidän valintansa.

Toki jos mennään ääripäähän ja on tarkoitus päästä jonkinmoisella vehkeellä paikasta A paikkaan B ja katsotaan vielä hintaa niin yhtälön tulos on joku Daewoo.

USA:ssa Saab tarjoaa sivuiltaan linkin puolueettoman tahon tietokantaan jossa voi vertailla kaikkia yleisimpiä asioita eri autoissa, aina varusteista sisätiloihin. Ymmärrettävästi muut autonvalmistajat eivät tälläistä tee...

Ja ei, Saabilla ei ole mitään alle 9-3:n hintaluokassa, hyvää ja halpaa ei ole olemassa kuin Bilteman asiakkaiden mielikuvitusmaailmoissa. Saab toki joutuu nykyään alentumaan tähänkin hinnan laskemiseen, esim. halvempaa GM-jarrupalaa(huolto vaihtaa takuuna toisiin) ja ahtamatonta moottoria joka on vitsi 2000-luvulla.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

vesapo kirjoitti:tuntuu, että Saab on tietoisesti unohtanut tavallisen autonkäyttäjän, jotka niitä autoja kuitenkin ostavat.
Ei kai sillä ole ollut enää vuosikausiin mitään merkitystä mitä mieltä "Saab" on ollut asioista ja mitä muistavat tai unohtavat, vaan päätökset tekee GM ;)

t Vesku
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

yih...enhän minä noin sanonut!

Mutta yhdyn siihen, että onneksi ei Saabeja ole liikaa...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Se on kyllä totta että saabin hinnat on aika kovat, mutta tammikuussa kun vaihdoin autoa niin väliraha oli se joka ratkasi.

Vaihtoehtoina oli uusi S40 ja 93ss ja kävin useissa kyseisten merkkien merkkiliikkeissä. Paras tarjous vaihtoautostani S40:seen oli 5000ekeä pienempi kuin paras Saab 93ss:ään :?:

Joten olen tällähetkellä onnellinen Saab 93ss 1.8t omistaja :)
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mietittiin samoja asioita sedän kanssa muuan aika sitten. Tultiin siihen tulokseen, että nykysuomalainen ostaa auton juuri hinnan takia. Tämä siksi, koska suurella osasta suomalaisista joka ostaa uutta autoa, on tarve sille autolle "juuri_nyt". Hänellä ei ole aikaa jäädä miettimään sitä, mikä on tärkeintä, varsinkin auton ostossa.

Tärkein asia, mitä tulisi uutta autoa ostaessa miettiä, on tarvetta. Minkälaisen auton tarvitsee? Ostaako vuosikymmeniä hyvinä pidetty ja ollut automerkki, vai ostaako tuo ***tanan "japskiritsa"? Japskiromussahan on testin mukaan paska alusta, pienet tilat, ... ja se on "halpa". No, tottakai ostetaan japski, koska se on halpa verrattuna muihin. Japski auton tilalla voisi olla mikä tahansa auto.

Nyt se sitten se suomalainen on uuden auton omistaja. Se on odottanut sitä autoaan ainakin 3 kuukautta ja sen, kun saa kotipihaansa niin on kyllä naapurit kateellisia. Väärä luulo, ainakin minun osalta. Nauran partaani, jos naapurini ostaisi vaikkapa Toyota Avensis-farkun, ihan paska auto.

Kaiken kaikkiaan pitää autoa ostaessa miettiä kaikkea muuta kuin hintaa. Turvallisuus, käytännöllisyys, suorituskyky. Ja suorituskyvyssäkin keskittyä olennaiseen, esim. ohituskiihtyvyyteen. Ei mihinkään auto mainosten tuputuksiin "Suosituin merkki Suomessa", "Paras ominaisuus jälleenmyyntiarvo". Mitä **tun ominaisuuksia nuo on? Ei mitään!!! Miksi ostaa Suomen suosituin, joku Toyota, jos säästää vähän lisää ja ostaa Saabin. Ja auttaako jälleenmyyntiarvo, jos tielle juoksee hirvi tai vastaantulijan ritsa alkaa heittelehtimään ja tulee sinun kaistalle. Epäilen.

Saab on turvallinen, vakaa ajettava, suorituskykyinen, juuri niissä oikeissa tilanteissa, mm. ohituksissa jne.

P.S. Isä osti toiseksi autoksi Ford Fiestan. Ihan tosi. Aivan uuden. Isän Fiesta maksoi 18500€, voittako kuvitella. Semmoisesta kaupunkiautosta, mutta sellaiselle Fiestalle ole tarvetta, kakkosauto piti saada ja vaakakupissa ei painanut hinta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Niinpä niin, kyllä valitettavasti monella on uuden auton ostokriteereissä ykkösenä se kulutettavan rahan määrä. Kyllähän se kaikessa menee mielestäni niin, että jos haluaa hyvän ja halvan, pitää ostaa kaksi (siis myös uusissa autoissa). Ja kun otetaan huomioon investoinnin koko, niin mielestäni kannattaisi hieman miettiä, mihin laittaa rahansa kiinni. Kuitenkin uuden auton hinta on monelle suomalaiselle hyvinkin iso rahasumma. Saabien jälleenmyyntiarvoilla sen kyllä ymmärtääkin, ettei ne mene kaupaksi. Mutta jos omalle henkikullalleen laskee yhtään hintaa, niin eiköhän se edullisuus käänny Saabin puolelle.

Omasta mielestäni tässä on erittäin fiksu perustelu autovalinnalle (vaikkei minulla vielä kersoja olekaan): http://www.saabnet.com/tsn/photo/sep98.html

Tuosta kuvasta tulee hieman oma lapsuus mieleen. Isällä oli aivan samanlainen satku, kun olin n. 6-vuotias. Olimme matkalla jossainpäin suomea (en enää muista missä). Olimme ryhmittäytyneet pikatiellä keskiviivan tuntumaan kääntymässä vasemmalle. Takanamme oli muutaman auton jono pysähtyneenä ja vastaan tuli autoja. Joku tolvana lähti mersulla ohittamaan takanamme ollutta jonoa, mutta joutui vaihtamaan kaistaa takaisin, jolloin se 200:nen nokivasara tuli n. 80km/h saabin takakonttiin. Poliisit mittailivat jarrutusjäljistä, että suappi lensi n. 5m ilmassa kuin krokettipallo. Ainoat vammat olivat kaikilla kipeät niskat ja velipojalla palovamma jalassa (äiteen tupakki lensi takapenkille :D ). Tuokin kolari oli sen verran raju, etten olisi tässä kirjoittelemassa jos alla olisi ollut joku puukenkä-ratsuni tms vähemmän turvallinen auto.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Kyllä hinnalla on Suomessa PALJON merkitystä myös premium-luokan merkkien kesken! Ja vertailu Volvoon on kiusallisen oikea sikäli, että vaikka Volvolla toki on laajempi mallisto, se selittää vain osittain sen, että myyntiluvut ovat aivan eri planeetalta. Jostain syystä Volvolle Suomi on ikään kuin osa tärkeää kotimarkkina-aluetta, mutta GM/Saabille taas ei...

Osaltaan on kyllä valoa tunnelin päässä ainakin piirimyyjäverkoston osalta eli jotain pientä iloakin siitä, että Saab on yhä enemmän Opelin rinnalla myytävä premium-vaihtoehto: Ainakin Lohjalla ja Forssassa PP-Auto Oy on ottanut Saabin edustuksen tämän vuoden alusta mukaan. Forssasta en tiedä, mutta Lohjalla Saab-edustus on ollut yli kymmenen vuotta poissa vaikka kaupunki on muuten melkoinen autokaupan aluekeskittymä!

Katselin tuossa viikonloppuna lohjalaisia paikallislehtiä ja panin merkille, että uusi myyntipiste mainostaa ihan kohtuukiitettävästi olemassaoloaan...

En minäkään kaipaa Saabia Toyotan rinnalle myyntitilastoissa, mutta ei se ole hyvä, jos potentiaalinen premium-autoilija ei ota vakavasti Saabia edes vaihtoehtona!
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

9-5T kirjoitti:
Classic 900 kirjoitti:sillä viidelle koiralle ei mallistosta löydy sopivaa vaihtoehtoa. Juu, 9-5:n takapaksi on liian pieni ja sen hinnalla saa kaksi Mondeota/Omegaa jotka ovat riittävän tilavia. No, se siitä.

.
9-5 ja mondeon takapaksi on 500l ja 9-5:sta saa farkun samalla hinnalla mutta niiden mittaaminen on hankalaa koska arvot ilmoitetaan verhon kohdalta, omegan valmistus on loppu.

Hyvä ettei Saabeja ole enempää muuten tarttis vaihtaa Audiin.

Korjautta, lainaus ei ollut Peinulta
Noi litrat ei kerro hevon peetä. Mä olen ollut autokaupassa viime aikoina liikkeellä ihan 3m mitan kanssa ja tiputellut automalleja pois listalta.

9-5 takapaksin ongelma on sen kapeus takaselkänojan puolelta pyöränholvien kohdalta. Omega on 12 cm ja Mondeo 15 cm leveämpi. Syvyys ei myöskään ole kummoinen, Omegan paksi on 12 cm syvempi (pitempi) ja Mondeon 6 cm. Se on paljon se.

Ja ne litrat on muuten 9-5 (470), Omega (510) ja Mondeo (-00) (540).

Sori, offtopic, mutta sen verran on tullut perse pystyssä takapakseja mitattua mitalla ja näyttelyhäkillä, että oli ihan pakko kertoa teillekin.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Saab oli ennen ns. kansanauto. Nyt sen pääkilpailijoita ovat premium-luokan autot, Audi, Volvo, BMW ym. Mielestäni juuri tässä piilee se ongelma. Saabia ei oteta riittävän vakavasti tässä premium-luokassa, vaikka se ilman muuta sinne kuuluisikin. Ennakkoluulot ovat liian syvällä. Joidenkin makuun Saab on myös ehkä liian "persoonallinen" auto. Mutta kyllä meidän Saabistien tehtävä on ajaa Saabilla myyntiluvuista piittaamatta eikä ruveta katselemaan vierasta. Ruoho ei yleensä ole vihreämpää aidan toisella puolella. :) Ja kyllä nuo myyntiluvutkin tuosta vielä nousevat, viimeistään kun 9-3 Wagon tulee markkinoille. :)
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Vastaa Viestiin