Juurikin näin. Joku nykyaikaisen turvallinen Audi S4 painaa kasikoneen, nelivedon ja kaikkien lisävarusteiden kera luokkaa 1800 kg. Näkeehän sen Saabienkin ilmoitettujen kuivapainojen heitoissa kuinka paljon pelkästään varusteet voivat tuoda painoa lisää.hene- kirjoitti:Ihan vaan sanoekseni kirjoitan: Muistakaapa nyt että nykypäivän autoissa on suhteellisen paljon lisävaruisteta ym. muuta sälää mikä lisää painoa nopsaan.jcarlson kirjoitti:Jep. Painot siis lähes samat ja tonnari on huomattavasti kookkaampi auto kuin Focus.
Katsoppa huviksesi vaikkapa paljonko joku uusi Volvo S80 tai Audi S4 painaa..
Ja jos aikoo vertailla Audi S4:sta johonkin, niin kannattaa muistaa että siinä tuo kivasti lisäpainoa quattro-tekniikka.
Katsastus / 05 ja Focus ST
Kyllä paino kertyy aika paljon kaikesta lisä asioista autossa. Jos on kauheasti sähkö laitteita , Penkki, Navigator, Webasto, Parkki tutka etc. Voisi olettaa että kaapelointi tuo kauheasti lisäkiloja ja niiden peittely.
Mitä autoista huomannut että vaikka yleinsä auton koko kasvaa mallin uudistuessa, sisätilat pienenee tai aika samat. Minusta ainakin Tonnari tilavampi kuin 9-5.
2005: 9-5 Aero olisi pitkä 4836mm ja leveä 1792mm
1993:9000 Aero olisi pitkä 4620 ja leveä 1764mm
Onhan tuossa pienet kasvumarginaali, mutta sekin hävinnyt, turvallisuuden nimissä ja mukavuuden etc
PS: Tämä mun mielipide...kommenttia
Mitä autoista huomannut että vaikka yleinsä auton koko kasvaa mallin uudistuessa, sisätilat pienenee tai aika samat. Minusta ainakin Tonnari tilavampi kuin 9-5.
2005: 9-5 Aero olisi pitkä 4836mm ja leveä 1792mm
1993:9000 Aero olisi pitkä 4620 ja leveä 1764mm
Onhan tuossa pienet kasvumarginaali, mutta sekin hävinnyt, turvallisuuden nimissä ja mukavuuden etc
PS: Tämä mun mielipide...kommenttia
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Oon saman mielikuvan itselleni myöskin muodostanut. Mitattuna eroa ei juurikaan ole. Tietystikin tilavuuden ollessa kyseessä olennaista on, mistä mitoista se koostuu...Tomi9000T kirjoitti: Mitä autoista huomannut että vaikka yleinsä auton koko kasvaa mallin uudistuessa, sisätilat pienenee tai aika samat. Minusta ainakin Tonnari tilavampi kuin 9-5.
Ulkomittojen kasvu kylläkin "hupenee" muuhun kuin sisätiloihin.
9000 CD -89: Matkustamo 103 kuutiojalkaa, tavaratila 18 kuutiojalkaa
9000 CC -87: Matkustamo 102 kuutiojalkaa, tavaratila 24 kuutiojalkaa
9000 CS -97: Matkustamo 99 kuutiojalkaa, tavaratila 24 kuutiojalkaa
9-5 Sedan -99: Matkustamo 99 kuutiojalkaa, tavaratila 16 kuutiojalkaa
9-5 Wagon -00: Matkustamo 100 kuutiojalkaa, tavaratila 37 kuutiojalkaa
http://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/ ... elNF.shtml
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Katsastus läpi ilman huomautuksia
Kelpaa taas ajella vuoden verran.
Kelpaa taas ajella vuoden verran.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tuohon föördin ST vs tonnari hommaan sellainen kommentti, että tonnikalan pata on kehitetty -80 luvun alussa eli alkaa olemaan noin 25v vanha pata ja taas föördin volgan pata on kehitetty n.5v sitten. Edelleen minusta tonnarin padassa on potentiaalia enemmän.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Niin eipä tuossa tainnut kukaan kiistääkään tonnarin patojen viripotentiaalia, todettiin vaan että myös Focuksesta sellaista löytyy. Vaan erilaisia autojahan nuo ovat. Vähän niinku vertailis tonnikalaa vedessä ja tonnikalaa öljyssä..ikäänkuin samansuuntaista tavaraa molemmat, toisesta jää vain paljon paskempi maku suuhun.9000cst kirjoitti:Tuohon föördin ST vs tonnari hommaan sellainen kommentti, että tonnikalan pata on kehitetty -80 luvun alussa eli alkaa olemaan noin 25v vanha pata ja taas föördin volgan pata on kehitetty n.5v sitten. Edelleen minusta tonnarin padassa on potentiaalia enemmän.
Niinpä ja Voortissa tosiaan on vielä yks pytty enemmänTomi9000T kirjoitti:Tonnari on kanssa sen verran painava auto että, nyky ajan autot painaa paljon vähemmän. Sitten nykypäivän Turbo koneet on jo " tehokkaita " teholukemat 200Hv , aika minimi mitä otetaa. Mutta silti jos vertaa että Tonnari AERO 225Hv/350Nm vuonna 93 ja nyt Focus 225/320Nm. Niin näkeehän sen kuka tekee paremmat koneet.
Itekkin tuohon uuteen RS focukseen kyllä hiemman ihastunut, mutta.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Toi volvon t5-kone tuli alunperin 850, ihan loistava kone sinänsä, hyvä viripotentiaali jne... mutta on sekin jo 10vuotta.Tuohon föördin ST vs tonnari hommaan sellainen kommentti, että tonnikalan pata on kehitetty -80 luvun alussa eli alkaa olemaan noin 25v vanha pata ja taas föördin volgan pata on kehitetty n.5v sitten. Edelleen minusta tonnarin padassa on potentiaalia enemmän.
T5-kone on muuten ruotsin nopein etuveto auto, vaikka P-A johanssonin 9000kin on kova sana.
Uudet sähkölaitteet nyt ei paljoa paina ja väylätekniikka tuo mukanaan jopa painon säästöä.Kyllä paino kertyy aika paljon kaikesta lisä asioista autossa. Jos on kauheasti sähkö laitteita , Penkki, Navigator, Webasto, Parkki tutka etc. Voisi olettaa että kaapelointi tuo kauheasti lisäkiloja ja niiden peittely.
Noin 0-100 ajat nyt on mitä tehdas ilmoittaa ja kuten mainittiin niin etu-, taka- tai 4-veto ovat aika huonoja vertailla.
Itse ihmettelin joskus og900 ilmoitettuja aikoja, teho/painosuhteella vrt. muihin merkkeihin. Onko saab tehnyt kiihdytyskokeet maksimikuormalla??
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Itse ihastelin sitä uutta Focus RS:ää paikallisen GM-liikkeen pihalla,oli komia vehje ei siinä.Kunnon jarrut näytti olevan ja hyvät recaron jakkarat,sekä siisti korisarja ja edullinen hinta (n.35k€?).
Ja taitaahan noissa sillä puhallinmoottorilla olla kolmattasataa hepoakin.
Ja tuosta mallistahan on vielä se kireempi? versio RX,joka on vielä nelikko.
Kyllä sillä kelpaisi päästellä.
Ja taitaahan noissa sillä puhallinmoottorilla olla kolmattasataa hepoakin.
Ja tuosta mallistahan on vielä se kireempi? versio RX,joka on vielä nelikko.
Kyllä sillä kelpaisi päästellä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Kyllä toi Tonnari on kova kulkia ollut aikanaan ja edelleen, vaatii vaan vähän viriä että pysyy ajan tasalla. Kyseisellä autolla jolla ajan itse on ollut 87-88 vuoden vaihtees ollu esittely auto, ennenku isä osti sen ja sitten siirtyi minulle tässä 4 vuotta sitten.
Muistan vain että kun isä vielä sillä ajoi " vakiona " niin paineet nousi melkeen punaisen tappiin ?, ei ollu ihan vakio auto.... Tämä ihanuus sitten kyllä poistui ku autolaatikko meni 150 tuhannes....
No nykyään nousee samalle tasolle ja virityksillä , mitä lie viritystä silloin ollut koneessa ku ostettu ?
Muistan vain että kun isä vielä sillä ajoi " vakiona " niin paineet nousi melkeen punaisen tappiin ?, ei ollu ihan vakio auto.... Tämä ihanuus sitten kyllä poistui ku autolaatikko meni 150 tuhannes....
No nykyään nousee samalle tasolle ja virityksillä , mitä lie viritystä silloin ollut koneessa ku ostettu ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Huih ? Saman kokemuksen olen itsekkin kokenut että 2003 focus tuppaa ruostumaan esim takaluukusta ja muistakin paikoista. Ihmettelen kyllä että mikä on mennyt pieleen ?amig0 kirjoitti:Heh kaverilla on 2.vuotta vanha Focus ja se ruostuu keskeltä konepeltiä
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
"Ihmettelen kyllä että mikä on mennyt pieleen "
yleinen "ominaisuus" focuksissa vm. 03:een asti.
tota konepeltijuttua en oo vielä kuullutkaan keltään muulta...?keskeltä...ulko- vai sisäpuolelta?
syynä oli kaiketi (ainakin julkisuuteen kerrottu) jonkun tiivistemassan laatuvirhe (just sitä elastista paskaa siinä maalin alla), samaa kuraa olivatten käyttäneet mm. M-B:lläkin. Aikoinaan 90-l puolivälissä faijalla oli ensimmäisiä suomeen tulleita 1-kopan primera, ja siinä ruostui samalla tavoin A-pilarin puolivälissä ollut sauma, jonka päälle tehtaalla oli vedetty korikittiä..Silloin syyksi paljastui tiivistemassassa ollut liika ilma ja sen mukana oleva kosteus, no tosin toi kärri kyllä lahos vähän sieltä sun täältä...sai olla vimonen brittipaska faijalla ainakin toistaseksi.
Julkisuuteen vähemmän kerrottu juttu lienee se, että Mersun koripajoilla SUOMESSA vaihdettu satoja, ellei tuhansia luukkuja samojen ongelmien takia ihan samoissa aikapuitteissa kuin Foordeissakin. (focus,mondeo, ties mitä muita malleja)Muijan edellinen kärry oli 04 farkkufocus, ja tikkurilan stockmannin huollon pojat kertoilivat mulle, että jossain 03-04 välillä korikitti vaihdettiin toisenlaiseen, elikkäs 04 olisi ollut jo toista kamaa, ja siten "ei niin ruostuva". Ja anopilla vaihdettiin just vuos sitte KAIKKI luukut mondeosta, vm.03, ne ei kestäny ees vuottakaan,ku alko saumat kukkimaan.
sori offtopic
yleinen "ominaisuus" focuksissa vm. 03:een asti.
tota konepeltijuttua en oo vielä kuullutkaan keltään muulta...?keskeltä...ulko- vai sisäpuolelta?
syynä oli kaiketi (ainakin julkisuuteen kerrottu) jonkun tiivistemassan laatuvirhe (just sitä elastista paskaa siinä maalin alla), samaa kuraa olivatten käyttäneet mm. M-B:lläkin. Aikoinaan 90-l puolivälissä faijalla oli ensimmäisiä suomeen tulleita 1-kopan primera, ja siinä ruostui samalla tavoin A-pilarin puolivälissä ollut sauma, jonka päälle tehtaalla oli vedetty korikittiä..Silloin syyksi paljastui tiivistemassassa ollut liika ilma ja sen mukana oleva kosteus, no tosin toi kärri kyllä lahos vähän sieltä sun täältä...sai olla vimonen brittipaska faijalla ainakin toistaseksi.
Julkisuuteen vähemmän kerrottu juttu lienee se, että Mersun koripajoilla SUOMESSA vaihdettu satoja, ellei tuhansia luukkuja samojen ongelmien takia ihan samoissa aikapuitteissa kuin Foordeissakin. (focus,mondeo, ties mitä muita malleja)Muijan edellinen kärry oli 04 farkkufocus, ja tikkurilan stockmannin huollon pojat kertoilivat mulle, että jossain 03-04 välillä korikitti vaihdettiin toisenlaiseen, elikkäs 04 olisi ollut jo toista kamaa, ja siten "ei niin ruostuva". Ja anopilla vaihdettiin just vuos sitte KAIKKI luukut mondeosta, vm.03, ne ei kestäny ees vuottakaan,ku alko saumat kukkimaan.
sori offtopic
saab 99 -83 GL"S"
tuosta 5koneesta vielä että eikö se vielä ole samaa "sarjaa" kuin -90 alussa olleissa voleissa..? että alkaa silläkin ikää olemaan pian 15vuotta.. itse myös tuosta 5koneesta tykkään, on hieno "epävireinen" ääni ja muutenkin hieno kone äijällä kun se on T5R tuossa ja automaatti jatkeena..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu