Katsastus / 05 ja Focus ST

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

hene- kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Jep. Painot siis lähes samat ja tonnari on huomattavasti kookkaampi auto kuin Focus.

Katsoppa huviksesi vaikkapa paljonko joku uusi Volvo S80 tai Audi S4 painaa..
Ihan vaan sanoekseni kirjoitan: Muistakaapa nyt että nykypäivän autoissa on suhteellisen paljon lisävaruisteta ym. muuta sälää mikä lisää painoa nopsaan.
Ja jos aikoo vertailla Audi S4:sta johonkin, niin kannattaa muistaa että siinä tuo kivasti lisäpainoa quattro-tekniikka.
Juurikin näin. Joku nykyaikaisen turvallinen Audi S4 painaa kasikoneen, nelivedon ja kaikkien lisävarusteiden kera luokkaa 1800 kg. Näkeehän sen Saabienkin ilmoitettujen kuivapainojen heitoissa kuinka paljon pelkästään varusteet voivat tuoda painoa lisää.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kyllä paino kertyy aika paljon kaikesta lisä asioista autossa. Jos on kauheasti sähkö laitteita , Penkki, Navigator, Webasto, Parkki tutka etc. Voisi olettaa että kaapelointi tuo kauheasti lisäkiloja ja niiden peittely.


Mitä autoista huomannut että vaikka yleinsä auton koko kasvaa mallin uudistuessa, sisätilat pienenee tai aika samat. Minusta ainakin Tonnari tilavampi kuin 9-5.

2005: 9-5 Aero olisi pitkä 4836mm ja leveä 1792mm

1993:9000 Aero olisi pitkä 4620 ja leveä 1764mm

Onhan tuossa pienet kasvumarginaali, mutta sekin hävinnyt, turvallisuuden nimissä ja mukavuuden etc

PS: Tämä mun mielipide...kommenttia
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tomi9000T kirjoitti: Mitä autoista huomannut että vaikka yleinsä auton koko kasvaa mallin uudistuessa, sisätilat pienenee tai aika samat. Minusta ainakin Tonnari tilavampi kuin 9-5.
Oon saman mielikuvan itselleni myöskin muodostanut. Mitattuna eroa ei juurikaan ole. Tietystikin tilavuuden ollessa kyseessä olennaista on, mistä mitoista se koostuu...
Ulkomittojen kasvu kylläkin "hupenee" muuhun kuin sisätiloihin.

9000 CD -89: Matkustamo 103 kuutiojalkaa, tavaratila 18 kuutiojalkaa
9000 CC -87: Matkustamo 102 kuutiojalkaa, tavaratila 24 kuutiojalkaa
9000 CS -97: Matkustamo 99 kuutiojalkaa, tavaratila 24 kuutiojalkaa

9-5 Sedan -99: Matkustamo 99 kuutiojalkaa, tavaratila 16 kuutiojalkaa
9-5 Wagon -00: Matkustamo 100 kuutiojalkaa, tavaratila 37 kuutiojalkaa

http://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/ ... elNF.shtml
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Katsastus läpi ilman huomautuksia :D

Kelpaa taas ajella vuoden verran.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Tuohon föördin ST vs tonnari hommaan sellainen kommentti, että tonnikalan pata on kehitetty -80 luvun alussa eli alkaa olemaan noin 25v vanha pata ja taas föördin volgan pata on kehitetty n.5v sitten. Edelleen minusta tonnarin padassa on potentiaalia enemmän.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

9000cst kirjoitti:Tuohon föördin ST vs tonnari hommaan sellainen kommentti, että tonnikalan pata on kehitetty -80 luvun alussa eli alkaa olemaan noin 25v vanha pata ja taas föördin volgan pata on kehitetty n.5v sitten. Edelleen minusta tonnarin padassa on potentiaalia enemmän.
Niin eipä tuossa tainnut kukaan kiistääkään tonnarin patojen viripotentiaalia, todettiin vaan että myös Focuksesta sellaista löytyy. Vaan erilaisia autojahan nuo ovat. Vähän niinku vertailis tonnikalaa vedessä ja tonnikalaa öljyssä..ikäänkuin samansuuntaista tavaraa molemmat, toisesta jää vain paljon paskempi maku suuhun. :wink:
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Tomi9000T kirjoitti:Tonnari on kanssa sen verran painava auto että, nyky ajan autot painaa paljon vähemmän. Sitten nykypäivän Turbo koneet on jo " tehokkaita " teholukemat 200Hv , aika minimi mitä otetaa. Mutta silti jos vertaa että Tonnari AERO 225Hv/350Nm vuonna 93 ja nyt Focus 225/320Nm. Niin näkeehän sen kuka tekee paremmat koneet.
Niinpä ja Voortissa tosiaan on vielä yks pytty enemmän :lol:
Itekkin tuohon uuteen RS focukseen kyllä hiemman ihastunut, mutta.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Tuohon föördin ST vs tonnari hommaan sellainen kommentti, että tonnikalan pata on kehitetty -80 luvun alussa eli alkaa olemaan noin 25v vanha pata ja taas föördin volgan pata on kehitetty n.5v sitten. Edelleen minusta tonnarin padassa on potentiaalia enemmän.
Toi volvon t5-kone tuli alunperin 850, ihan loistava kone sinänsä, hyvä viripotentiaali jne... mutta on sekin jo 10vuotta.
T5-kone on muuten ruotsin nopein etuveto auto, vaikka P-A johanssonin 9000kin on kova sana. :twisted:
Kyllä paino kertyy aika paljon kaikesta lisä asioista autossa. Jos on kauheasti sähkö laitteita , Penkki, Navigator, Webasto, Parkki tutka etc. Voisi olettaa että kaapelointi tuo kauheasti lisäkiloja ja niiden peittely.
Uudet sähkölaitteet nyt ei paljoa paina ja väylätekniikka tuo mukanaan jopa painon säästöä.
Noin 0-100 ajat nyt on mitä tehdas ilmoittaa ja kuten mainittiin niin etu-, taka- tai 4-veto ovat aika huonoja vertailla.
Itse ihmettelin joskus og900 ilmoitettuja aikoja, teho/painosuhteella vrt. muihin merkkeihin. Onko saab tehnyt kiihdytyskokeet maksimikuormalla?? 8O
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Itse ihastelin sitä uutta Focus RS:ää paikallisen GM-liikkeen pihalla,oli komia vehje ei siinä.Kunnon jarrut näytti olevan ja hyvät recaron jakkarat,sekä siisti korisarja ja edullinen hinta (n.35k€?).
Ja taitaahan noissa sillä puhallinmoottorilla olla kolmattasataa hepoakin.

Ja tuosta mallistahan on vielä se kireempi? versio RX,joka on vielä nelikko.
Kyllä sillä kelpaisi päästellä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kyllä toi Tonnari on kova kulkia ollut aikanaan ja edelleen, vaatii vaan vähän viriä että pysyy ajan tasalla. Kyseisellä autolla jolla ajan itse on ollut 87-88 vuoden vaihtees ollu esittely auto, ennenku isä osti sen ja sitten siirtyi minulle tässä 4 vuotta sitten.

Muistan vain että kun isä vielä sillä ajoi " vakiona " niin paineet nousi melkeen punaisen tappiin ?, ei ollu ihan vakio auto.... :) Tämä ihanuus sitten kyllä poistui ku autolaatikko meni 150 tuhannes....

No nykyään nousee samalle tasolle ja virityksillä , mitä lie viritystä silloin ollut koneessa ku ostettu ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
amig0
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amig0 »

Heh kaverilla on 2.vuotta vanha Focus ja se ruostuu keskeltä konepeltiä :lol:
Bob Marley - Jamming
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

amig0 kirjoitti:Heh kaverilla on 2.vuotta vanha Focus ja se ruostuu keskeltä konepeltiä :lol:
Huih ? Saman kokemuksen olen itsekkin kokenut että 2003 focus tuppaa ruostumaan esim takaluukusta ja muistakin paikoista. Ihmettelen kyllä että mikä on mennyt pieleen ? 8O
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

"Ihmettelen kyllä että mikä on mennyt pieleen "

yleinen "ominaisuus" focuksissa vm. 03:een asti.

tota konepeltijuttua en oo vielä kuullutkaan keltään muulta...?keskeltä...ulko- vai sisäpuolelta?

syynä oli kaiketi (ainakin julkisuuteen kerrottu) jonkun tiivistemassan laatuvirhe (just sitä elastista paskaa siinä maalin alla), samaa kuraa olivatten käyttäneet mm. M-B:lläkin. Aikoinaan 90-l puolivälissä faijalla oli ensimmäisiä suomeen tulleita 1-kopan primera, ja siinä ruostui samalla tavoin A-pilarin puolivälissä ollut sauma, jonka päälle tehtaalla oli vedetty korikittiä..Silloin syyksi paljastui tiivistemassassa ollut liika ilma ja sen mukana oleva kosteus, no tosin toi kärri kyllä lahos vähän sieltä sun täältä...sai olla vimonen brittipaska faijalla ainakin toistaseksi.

Julkisuuteen vähemmän kerrottu juttu lienee se, että Mersun koripajoilla SUOMESSA vaihdettu satoja, ellei tuhansia luukkuja samojen ongelmien takia ihan samoissa aikapuitteissa kuin Foordeissakin. (focus,mondeo, ties mitä muita malleja)Muijan edellinen kärry oli 04 farkkufocus, ja tikkurilan stockmannin huollon pojat kertoilivat mulle, että jossain 03-04 välillä korikitti vaihdettiin toisenlaiseen, elikkäs 04 olisi ollut jo toista kamaa, ja siten "ei niin ruostuva". Ja anopilla vaihdettiin just vuos sitte KAIKKI luukut mondeosta, vm.03, ne ei kestäny ees vuottakaan,ku alko saumat kukkimaan.

sori offtopic
saab 99 -83 GL"S"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuosta 5koneesta vielä että eikö se vielä ole samaa "sarjaa" kuin -90 alussa olleissa voleissa..? että alkaa silläkin ikää olemaan pian 15vuotta.. itse myös tuosta 5koneesta tykkään, on hieno "epävireinen" ääni ja muutenkin hieno kone äijällä kun se on T5R tuossa ja automaatti jatkeena..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin