dq kirjoitti:Son kyllä vähän kummallista tuo nykyaikana niin yleinen piittaamattomuus.
Piittaamattomuus toisen omaisuudesta näyttää olevan nykyään TODELLAKIN hyvin yleistä. Omakohtaista kokemusta tästä löytyy viime kesältä kun olin ex-nopalla duuniin menossa ja koukkasin matkalla kioskille röökiä hakemaan. Parkkis oli melko tyhjä ja parkkeerasin nätisti torille, vähän matkan päähän kioskista. Takaisin autolle kävellessäni katsoin matkan päästä kun ihan nopan kupeeseen parkkeeraa ruosteenraiskaama Kadetti. Romusta nousee partasuu-ukko, läväyttäen ovensa suoraan nopan kuskinoveen niin että Saabi heilahtaa. Ei siis ihan hiljaa! Mä olin ihan äimänkäkenä että, mitä vittua!! Opelisti laskee nopan kupeen lommolle. Ukko lähtee jättäen Kadetin siihen jä poistuu ripeästi paikalta pois.
Ajattelin että, perkele, vaikka tää nyt mikään kedon kukkanen olekaan, ei tarvi Opelistin vetää ovia ihan noin levälleen. Hyppäsin autoon, jätin kuskin oven raolleen, käännyin siten kuskin penkillä sivuttain että saan hyvän asennon ja voimalla potkaisin Saabin painavan oven Opelin kupeeseen. Hyvää jälkeä.
Sairastahan tollanen kostaminen oli mutta tuntui silti hiton hyvältä!