käytetyn saabin hinta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

käytetyn saabin hinta

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

missä on vanhan saapin hinta ite oon ilmotellu tonnareita vm 90 ja 87
ei taida kiinnostaa ketään autot on tosi hyviä hintaansa nähe?

tämä ei oo mikään mainos mutta ihmettelen miten joku esim.
japsi on helppo myydä saapiin nähe. vaikka saappi on japsiin
nähe auto.? ite ajan aina saabilla mutta joskus täytyy myydä
niitä japskejakin. että ??????????????????????????????????????
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

-kommentteja myös uudempien saabbien omistajat
tai ostoa suunnitelevat tai myyjät entä ne tuonti autot mikä
vaikutus hintoihin pitäähän saappi miestenkin pysyä markkinoilla hiljaisuus ei palvele ketään ????????????????????
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

hmm mun mielestä Sabojen hinnat on pysyneet aika korkeina käytettyinä. Juuri kattelin käytettyjä alle 100 tkm ajettuja 9-5 aeroja joiden hinnat meni 31 000-47 000 eur välillä.

Mutta niinhän se on että auto on huono sijoitus jonka arvo laskee joka kilometriltä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

eikö pelota

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

- noin kallin saapin omistajaa esim. tämä vero homma
tosta sun saapista vooi olla vuoden päästä aika vähän jälellä.???????
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Saabin hinta tipahtaa aika rajusti samantien kun ajaa ulos liikkeestä.. sen jälkeen on hetken hinta samana ja sitten taas tipahtaa ja jää siihen.. esim CD mallisia 89-94 malleja ei kovin halvalla tunnu irtoavan! Itse löysin onneksi pari vuotta sitten 90 mallisen CD noin 4k eurolla ja löytyy herkkuja ihan riittämiin...
Nyt alkaa jo 9-5 mallienkin hinnat olla sopivan alhaiset että alkaa nekin jo kiinnostamaan kun alle 20000 saa ihan kohtis nättejä pelejä..
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Vaihdoin joulukuussa vuoden 95 tonnarini melko uuteen ysifemmaan ja jouduin toteamaan tuontiautojen vaikutuksen aika voimakkaana. Sain vanhasta jokseenkin tarkkaan kaksi nykytonnia vähemmän kuin olin kuvitellut saavani siitä vähintään...

Ja kun olen sen jälkeen seuraillut hintoja, en ehkä sittenkään tehnyt niin kovin huonoja kauppoja, joskaan en kyllä huippuedullisiakaan...

Eli ainakin ikäryhmässä 5-10 vuotta tuontiautoja on tarjolla aika paljon ja kun ne ovat aina kuitenkin valikoituja yksilöitä, niin ne ovat kilpailukykyisiä (siistejä ja ruosteettomia, paljon varusteita ja vähän ajettuja, jos nyt saksalaisiin mittarilukemiin voi koskaan luottaa!).

Mutta se suuri ongelma on minusta toisessa päässä: Kun Suomessa kerta kaikkiaan uudehkoja Saabeja on käytettynä tarjolla toivottoman vähän, se pitää hintoja keinotekoisen ylhäällä. Jos tarjontaa olisi enemmän, hintatasokin olisi kohtuullisempi. Tämähän taas näkyy juuri yli kymmenen vuotta vanhoissa Saabeissa, joissa tilanne on juuri päinvastainen. 80-luvun loppupuolen satkuja on tarjolla pilvin pimein ja hyvästäkään yksilöstä ei saa myydessä paljon mitään...
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

satkun hinta

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

olet oikeassa ainakin noiden vanhojen satkujen hintojen suhteen
hyvästä siis hyvästä voi saada jopa 500e mutta yleensä hinta on
alle 200e jos on leimattu just ja kahdet uudet renkaat.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: eikö pelota

Viesti Kirjoittaja peinu »

YKÄ kirjoitti:- noin kallin saapin omistajaa esim. tämä vero homma
tosta sun saapista vooi olla vuoden päästä aika vähän jälellä.???????
Mikä vero homma? Onko joku uusi veroasia, minkä olen missannut?

Mun -98 saabista on varmaan 5000e tippunut viimeisen vuoden aikana kun uusien autojen suuri myynti on aiheuttanut käytettyjen hinnan laskun. Samoin uusi 9-3SS on aiheuttanut oman osansa vanhan mallin arvon laskun.

Kyllä muidenkin hinnat on laskeneet. 9-5 on tullut aika roimasti alas.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

veroista

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

tuskin oot missannu mitään vero hommaa? mutta mitä luulet miten
kauan suomi pystyy ryöstää näillä auto veroilla kansalaisia eikös
me olla siinä eeeuuusssa. vai oonko minä missannu jotain?
mun mielipide on että ei kauvan pysty vaikka haluja olis
ja sitten putoo saapinkin hinta normaalille tasolle. mua ainakin vähän
hivittäs nyt omistaa tai ostaa kallis auto. tai jos on paaluu niin
kai se on sitten ihan sama.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ollaanhan sitä oltu EU.ssa kohta 10 vuotta ja 1% on saatu veroa alaspäin. Auton hintoja ei. Jotkut laski, toiset nosti. Uusien autojen hinnat ei paljoo muuttunut.

Käytettyjen autojen tuontiverotus muuttui ihan minimaalisesti. Mun etu 7700e vanhalla tsydeemillä, siitä reilu 500 takas. Siinä veroetu. Ainoa mikä on tuonut käytettyjen hintaa alas päin on se, että medioissa on huudeltu niin paljon asiasta, että ihmiset on tajunneet hakea autoja ulkomailta ja uuden auton ostajat on vihdoin tajunneet, että ei ne hinnat siitä mihkään putoa, ostamaan vaan.

Muutosta verotukseen on tullut siis hyvin minimaalisisesti, puhetta senkin edestä.

Lopputulos: kauhee määrä vanhoja autoja uusien tieltä myyntiin -> hinnat alas

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

kukaah ei huoli

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

yli 10v vanhoja autoja on nyt jo vähän paha saada kaupaksi
vaikka hinnat on laskenu aika paljon outoo miten uudet tai
vähän käytetyt menee niin hyvin vaikka vero muutos tulee
aivan 100% varmuudella on vaan ajan kysymys milloin sulaa
hinnoista ja autojen arvosta puolet pois luulen että vuoden päästä
on jo aika täysi tälle pellilylle.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

verot

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

taitaa olla vähän arka puheen aihe tää vero juttu täällä, koska täällä
on paljon kalliin auton omistajia elättekö te siinä uskossa että suomen hinta taso pysyy hamaan tulevaisuuteen saataa kirpasta aika moneen
jos hinta putoo puoleen.sillä näin käy se on varma.mutta kukaan ei tiedä tarkkaa aikaa ei suomi voi jäädä yksin omien hintojensa kanssa
tulli hukkuu valituksiin ja paine kasvaa muutenkin koko ajan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: verot

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

YKÄ kirjoitti:taitaa olla vähän arka puheen aihe tää vero juttu täällä, koska täällä on paljon kalliin auton omistajia elättekö te siinä uskossa että suomen hinta taso pysyy hamaan tulevaisuuteen saataa kirpasta aika moneen jos hinta putoo puoleen.sillä näin käy se on varma.mutta kukaan ei tiedä tarkkaa aikaa ei suomi voi jäädä yksin omien hintojensa kanssa tulli hukkuu valituksiin ja paine kasvaa muutenkin koko ajan.
Mä en ainakaan uskalla juuri nyt ostaa autoa itselleni - siksi yritänkin saada työsuhdeauton. Autoverotus voi vielä muuttua moneen otteeseen ja sitten jos on ostanut itselleen uuden/uudehkon auton, voi verotuksen muuttumisen jälkeen jäädä ihmettelemään, että autoon pistetyt rahat "sulivat kuin lumi auringossa", kun auton arvo putosi.

Käytettyjen autojen arvo on keinotekoisesti pidetty ylhäällä, jotta vältettäisiin yksityisten autojen maahantuonti ja jotta välirahat eivät kasvaisi liian suuriksi. Sitten jos välirahat kasvavat liian suuriksi, niin sitten täytyy jo alentaa uusienkin autojen hintaa/verotusta, sillä muutoin kukaan ei enää viitsi ostaa uusia autoja välirahojen karatessa käsistä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulle ei ole arka aihe. Auto on jo maksettu. Jos verot putoo pois on auto suhteessa muihin edelleen yhtä kallis/halpa. Väliraha uuteen autoon pienenisi joka tapauksessa jos verot häipyis.

Toivottavasti verot putoo pois, eikä muuten autoilun kustannukset kasva. Joopa joo. Toivossa on hyvä elää jne. Odotan toiveikkaana ja mielenkiinnolla keskustelua autoveron alennuksesta. Ihan heti en ala rahojani sen puolesta lyömään.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

No juu, 4v sitten kun ostin autoni niin asiaa mietin että kuinka tässä käy, onneksi ostin auton sillä olisin joutunut ajamaan jollain "paskalla" 4v 8O ja odotella päätöksiä.
Hintahan autossa on tullut alas kovaa viimeisen vuoden aikana, ehkä 5000€ ja se on paljon se. :cry:

Hyvä jos autojen hinnat tippuu, sais kaikki uudemman ja turvallisemman pirssin alle :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin