Miksi Saabia ei saa kaupaksi -keskustelu (jaettu)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Kölli

Miksi Saabia ei saa kaupaksi -keskustelu (jaettu)

Viesti Kirjoittaja Kölli »

joo koska ei taida olla turbo tarjoan 350 €


EDIT: Myyntipalstalla keskustelu rönsysi ohi aiheen, joten jaoin keskustelun. Täältä löytyy nyt otsikon mukainen keskustelu ja myyntipalstalta itse myynti-ilmoitus. Terv. jariha
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

hmm. 8O
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

9000

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Kölli kirjoitti:joo koska ei taida olla turbo tarjoan 350 €
Hyvä että on vielä huumormiehiä! Ilmaisiksi pitäisi saada?
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja weckeri »

iita kirjoitti:hmm. 8O
Voin myydä myös varaosina 1700 €/kpl:)

Taitaa olla kaikki vitsiniekat liikkeelä tänään.

Asialliset tarjoukset kuunnellaan. Alle 1500€;n ei edes keskustella!
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

tuo minun hmm,oli reakointi tuohon edellä olevaan tarjoukseen :wink:
toivotaan että se ymmärrettiin oikein :roll:
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

9000

Viesti Kirjoittaja weckeri »

iita kirjoitti:tuo minun hmm,oli reakointi tuohon edellä olevaan tarjoukseen :wink:
toivotaan että se ymmärrettiin oikein :roll:
Ymmärrettiin:)

On kumma, ettei ehjä auto kelpaa muuta kuin ilmaiseksi. Jos tämä olisi ruostekasa ja karvalakki niin en ihmettelisi kiinnostuksen puutetta. Auton hinta vastaa taatusti kuntoa. Jos ei kunnon tarjouksia tule niin pannaan tonnari naftaliiniin jälkipolville ihmeteltäväksi :D
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

weckeri kirjoitti:
Ymmärrettiin:)

On kumma, ettei ehjä auto kelpaa muuta kuin ilmaiseksi. Jos tämä olisi ruostekasa ja karvalakki niin en ihmettelisi kiinnostuksen puutetta. Auton hinta vastaa taatusti kuntoa. Jos ei kunnon tarjouksia tule niin pannaan tonnari naftaliiniin jälkipolville ihmeteltäväksi :D
Kyllä se varmaan kelpais jos siinä ois turbo...
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Minä tarjoan senverran mitä minun kukkaroni antaisi myöten, ei ollut tarkoitus loukata myyjää eikä ketään muutakaan.
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

aivan ossi,en uskonutkaan että sinä haluaisit loukata ketään :wink:
mutta olen omalla kohdalla huomannut sen, ettei täällä saa myytyä autoja.(tosin ei kokemuksia uudemmista/kalliimmista).
autossa ei saisi olla mitään vikoja/epäkohtia,ja vaikka auton hinta olisi esim: 1200€ ja vasta katsastettu.niin jollain kumman laskutoimituksella siitä saadan vielä ns:vähennyksiä.esim kunto/varuste ym.
vaikka kysymyksessä on 1200€/(kesä auton hinta) :?:
tätä ei nyt pidä ottaa hirveän vakavasti,mutta olenpahan vain saanut autot paremmin kaupaksi muissa "piireissä".
ja tähän kokemukseen nojaten kokemukseni kerroin :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabi kuulostaisi juuri sopivan mielenkiintoiselta peruskäyttöpirssiltä, minunkin pitäisi saada pari kappaletta noita uudempia Saabeja myytyä ennenkuin voisin alkaa kiinnostumaan tälläisestä :(

Tuosta myyntihommasta sen verran että melkeimpä nettiauton kautta ja kepön ilmoitukset saavuttavat suurempaa huomiota, tosin pääasiassa sama saabistiporukka varmaan sielläkin niitä ilmoituksia bongailee :D
Kannattaa vaan pitää autoa kaikessa rauhassa myynnissä, en usko että vika on hinnassa tai autossa, eikä se tuskin menisi yhtään sen kummemmin kaupaksi vaikka hintaa hieman tiputtaisitkin.. tosiostaja tulee kyllä ja lyö kahisevat käteen ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

9000

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Iita puhuu asiaa! Olen huomannut saman asian; ei täällä liiku sen enempää myytävät kuin ostettavatkaan. Ikinä en ole täällä saanut mitään myydyksi, kyllä ne muiden palstojen kautta menevät. Ihmetyttää vaan tämä "Saabistiporukka". Kaiken järjen mukaan tämä pitäisi olla paras paikka myydä Saabia, mutta kun ei niin ei. Aika tavaran kaupitsee sanoi vanhapiikakin ennen. Nyt vaan on kiire.
JSP
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 00:26
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000

Viesti Kirjoittaja JSP »

weckeri kirjoitti: Ikinä en ole täällä saanut mitään myydyksi, kyllä ne muiden palstojen kautta menevät. Ihmetyttää vaan tämä "Saabistiporukka". Kaiken järjen mukaan tämä pitäisi olla paras paikka myydä Saabia, mutta kun ei niin ei. .
Ongelmana varmaan on se että lähes kaikilla on jo Saab!

Käyttöautoksi vaikea varmaan saada kaupattua, pitäisi olla erikoisempi malli tai sitten todella vähän ajettu ja halvalla.

Harrastekäyttöön erikoisempia malleja varmaan täällä saa kaupaksi parhaiten.

Voinhan tietysti olla väärässäkin mutta niin luulisin olevan...
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja josipan »

oon minä saanut tämän foorumin kautta autojakin kaupaks
nyt taitaa olla ns.huono aika myydä.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 9000

Viesti Kirjoittaja jariha »

JSP kirjoitti:
weckeri kirjoitti: Ikinä en ole täällä saanut mitään myydyksi, kyllä ne muiden palstojen kautta menevät. Ihmetyttää vaan tämä "Saabistiporukka". Kaiken järjen mukaan tämä pitäisi olla paras paikka myydä Saabia, mutta kun ei niin ei. .
Ongelmana varmaan on se että lähes kaikilla on jo Saab!

Käyttöautoksi vaikea varmaan saada kaupattua, pitäisi olla erikoisempi malli tai sitten todella vähän ajettu ja halvalla.

Harrastekäyttöön erikoisempia malleja varmaan täällä saa kaupaksi parhaiten.

Voinhan tietysti olla väärässäkin mutta niin luulisin olevan...
Olen onnistunut myymään Saabeja tätä kautta. Yhdessä nettiauton-sivuston kanssa nämä toimivat aika hyvässä sympioosissa. Mutta muistakaa hyvät veljet ja sisaret, että perustellusti määritelty ja selkeästi esitetty hinta on yhtä tärkeä ilmoitettava asia kuin paikkakuntakin. Näiden lisäksi kuvat nettiautossa ja asiallinen selvitys auton kunnosta vähentää huomattavasti ns. "turhien" kysymysten määrää ja yhteyttä ottavat vain ne, jotka ovat aidosti kiinnostuneita. "Myydään tarjousten perusteella" kuulostaa siltä, että "Käykää nyt edes joku hakemassa tämä pihasta pois", että hinta ei olisi ainakaan myynnin esteenä. Mikäli haluaa oikeasti huutokaupata autoaan, niin huuto.net on sitä varten (sittenkin voi linkittää ilmoituksen tänne, että saa saabistien huomion).
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Tämäkin toimii

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllä tämä nyt aina jotenkin toimii, itse olen ostanut kaksi edellistä satkua (900i 2D -84 & 900i16V -89) tämän kautta, lisäksi taisi ensimmäinen satkuni mennä saabistipalstan kautta. Mutta kuten sanottu, tämä ei ole paras mahdollinen aika olla myymässä käyttöautoa ja harrasteajoneuvoille ainoa aika lienee alkukevät, kun aurinko alkaa lämmittämään teitä.

Kyllä sellaistakin on ollut havaittavissa, että mistään ei haluttaisi maksaa sitten yhtään mitään..:) Harvalla meistä on rahaa tuhlattavaksi asti, mutta on kohtuullisen tyylitöntä tarjota vekottimesta noin 1/4 sen arvosta; jos ei taskuissa ole tuohta enempää, niin ei niiden yksittäisten seteleiden heiluttelu ketään hyödytä.

Mitä tulee itse alkup. myyntikohteeseen, niin totta kai turbo olisi kiva. Mutta päivittäisessä kulkineessa myös leiman pituus, yleinen kunto (ruosteet) sekä toimivat varusteet eivät suinkaan merkityksettömiä ole. Esim. tämä viimeisin 900i16V on käyttösatkuna ehkä kaikkein mukavimmasta päästä - tukeva alusta, uudempi ruisku ja muutenkin toimiva. Ei ole sähköikkunoita, mutta ei myöskään tarvetta elvyttää jumittavia luukkuja. Ei kattoluukkua, mutta ei myöskään potentiaalista vuotokohdetta. Ei turboa, mutta yksi vikakohde vähemmän (nojoo, voisihan se turbo olla mutta ilmankin pärjää).
Vastaa Viestiin