Miksi Saabia ei saa kaupaksi -keskustelu (jaettu)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

näin se valitettavasti on

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos joku panee myyntiin jotain niin samanpäivän aikana palstalaiset vaativat kuvia lähetettäväksi(kansa vaatii kuvia)
-tarjoavat alaarvoisia summia(no tarjoan aluksi 50€)
-valittelevat auton varustetasoa(ai se ei olekaan 5 ovinen kun juuri sellaista etsin)
- ajankohtaa(jos olis tilipäivä niin sitten..)
-perhekokoa (olisin muuten käynyt hakemassa mutta kun vaimo...)
-sijaintia (ai eikö se olekaan malmilla)
-kuljetusongelmia(traileri on kallis)
-sit jos lupautuu myymään ITSELLESI tarjottuun hintaan ja ilmoitat tarjoajalle
niin: (joudun perumaan tarjoukseni koska täytyy ostaa omaan 900:n virranjakajan pyöriä ja ei ole ylimääräistä nyt)
Ja päivän päästä innostus lakkaa ja ruvetaan pommittamaan ajan puutteessa seuraavaa myynti-ilmoittelijaa.
Näin se käytännössä menee.

Eli selittäjien luvattu parasiitti.

Valitettavasti
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Periaatteessa talven pitäisi olla mitä otollisinta autoa Saabin hankinnalle, onhan se aika ylivoimainen juurikin tälläisillä keleillä ;)

Itse olen huomannut ostajakunnan noteeraavan esimerkiksi cs(e) -tonnareiden arvoksi juurikin jonkin paljon ajetun hinnat alkaen -mallin, kunhan korimalli ja ikä vaan täsmäävät 8O :D

Mutta eiköhän tosiostaja löytyne Saabeillemme kunhan jaksaa vaan kärsivällisesti odotella, hinnanalennuksella ei ole omien kokemusteni mukaan juurikaan vaikutusta, paitsi jos laittaa auton puoleen hintaan myyntiin niin silloin tarttuvat ainoastaan jobbarit siihen (ja koettavat edelleen tinkiä) ;)
Siis jos löytyy asiallinen ostaja joka tarvitsee/haluaa juuri sellaisen auton jota on kaupittelemassa, ja yksilö on kaikin puolin hyvä, yleensä kaupat myös onnistuvat asiallisella hinnalla, ns. pakkomyynnillä ei tuotetta saa menemään paitsi tosiaan jollain 1/2 tai 1/3 hinnalla todellisesta arvosta.

Tässä tuontiautobuumissa on unohtunut myöskin se että ainakin Saabien maahantuonti on kallista puuhaa, omistani tuli rahtiakin yksinomaan tonni (per kappale + jobbarin palkkio), sitten Tullin yläkanttiin määräämät verot, katsastukset, talvivarusteet, huollot jne päälle, eli tonnareiden kohdalla Mobilen hinnan voi osapuilleen kertoa kolmella 8O
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

9000

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Eiköhän päätetä tämä keskustelunaihe tähän. Menee kaupaksi kun menee.
T: Weckeri
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Jotenki itestäki tuntuu että saappi olla kohta aika lähellä sitikkaa tässä myyntiasiassa. Eli kun ei mene halutussa ajassa kaupaks niin sit siitä on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä. Tämä taas tekee sen että arvo/hinta laskee kun lehmän häntä ja kohta ei oo enää mitää järkeä myydä esim. CS tonnaria "kaikilla" herkuilla, kun ei saa kun jotkut vaivaset 3k€ vaikka arvon ns. pitäisi olla lähempänä 6k€.

Noh tulipahan nyt taas avauduttua :(
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ng900aero kirjoitti:

Tässä tuontiautobuumissa on unohtunut myöskin se että ainakin Saabien maahantuonti on kallista puuhaa, omistani tuli rahtiakin yksinomaan tonni (per kappale + jobbarin palkkio), sitten Tullin yläkanttiin määräämät verot, katsastukset, talvivarusteet, huollot jne päälle, eli tonnareiden kohdalla Mobilen hinnan voi osapuilleen kertoa kolmella 8O
Pari kommenttia, myös suomiautoja tarttee huoltaa, ainakaan toistaiseksi en ole kuullut huoltovapaista yksilöistä, mielestäni noissa saksan vekottimissa on keskimääri vähemmä huollettavaa. Itse pääsin ton aeron kanssa hieman halvemmalla kustannusten suhteen, myyntihinta+1ke niin auto on pihassa. Veropäätöstä ei oo tullu mutta kova usko siihen että nelinumeroisilla summalla auto on kilvissä. Lohkista ei tartte koska se oli jo Guntterin toimesta laitettu :) . Ruostesuojausta ja seuraavaa huoltoa en laskisi hintaan mukaan koska se pitäis joka tapauksessa tehdä, osti auton sieltä tai täältä. On kanssa jäänyt vähän semmoinen kuva että edelleenmyyntitarkoituksessa tonnari on aika huon ostos, vaikea myydä koska ostajakunta on kovin suppea. Parempi nausikella siis itse 8)
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Tietysti klubin myyntifoorumilla on hieman eri kokoinen lukijakunta verrattuna Nettiauto/KePöt jne. -linjaan, mutta olen kanssa huomannut ettei tätä kautta hirveästi ole kyselyjä tullut. Tuon käyttöauton myymisen vaikeuden ymmärrän kyllä ihan hyvin. Mutta usealla meillä kun on useita Saabeja/talous, voi myös ehdotella vaihtoa johonkin harrasteautoonkin, jos omassa perheessä on käyttöauton tarvis? Itse ainakin harkitsisin vakavasti jos joku "tulisi puskan takaa" ja tarjoaisi esim. kuuppaa tai tuplista. :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

dq kirjoitti: Itse ainakin harkitsisin vakavasti jos joku "tulisi puskan takaa" ja tarjoaisi esim. kuuppaa tai tuplista. :D
PÖÖ, minulla olisi molemmat, minne voisin toimittaa ne? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei tämä ole vain saabistien ongelma, Sitruunapatongissa käytiin suunnilleen pilkulleen sama keskustelu jokunen aika sitten. Siellä johtopäätelmätkin oli jokseenkin samat: Harrastaja foorumi ei välttämättä ole paras paikka kaupata autoaan ellei se ole nimenomaisesti harrasteauto.

Taitaa tosin tällästen merkkien kuin Saab ja Citroen kohdalla tiivistyä nämä kaupankäyntiongelmat... harva ymmärtää autojen todellisen arvon ja ne jotka ymmärtävät ymmärtävät myös markkinatilanteen vaikutuksen hintaan ja yrittävät hyödyntää sen parhaansa mukaan. Luulisi että esim Alfa Romeot ja muutama muukin merkki kärsii samasta jutusta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

ng900aero kirjoitti:PÖÖ, minulla olisi molemmat, minne voisin toimittaa ne? :D
Lähinnä ajattelin semmoisia yksilöitä, joille laiskanpulskean olemukseni ei tarvitsisi muuta tehdä kun ajella nätteinä kesäpäivinä, mutta toimita tuonne pihalle vain. Kyllä ne naapurit varmaan ilahtuu entisestään, kun kahden Saabin ja välillä parin muun auton lisäksi tulee kaksi Saabia lisää valtaamaan n. 20 auton parkkipaikkaa. :lol:
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Saimpahan hyvän keskustelun aikaan kun olen liian köyhä.

OIKEIN hyvää tätä vuotta kaikille osallistujille ja muillekkin saabisteille :wink:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

OT: En tiedä Saabin myynnistä tämän palstan kautta, mutta ainakin käytetty pesukone meni kaupaksi n. 3minuuttia ilmoituksen jättämisen jälkeen 8O /OT

Edit: Tarkemmalla miettimisellä, olenhan minä sekä ostanut ETTÄ myynyt Saabin tämän palstan kautta. Kolaroitu T8A "raato" meni kaupaksi ~viikossa, ja korvaaja T8A löytyi palstan kautta. Mainittakoon vielä, että korvaajan piti nimenomaan olla budjetti & muista syistä T8A, yhtään varteenotettavaa vaihtoehtoa ei ollut myytävänä muilla "foorumeilla" (nettiauto, kepö, huutonet). Tämä tukee kyllä sitä, että palsta on erinomainen nimenomaan harrasteautojen ostoon/myyntiin ("raato" meni elimenluovuttajaksi myös harrastajan projektia auttamaan).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mun mielestä ei voi kun katsoa peiliin jos auto ei mene kaupaksi (puhutaanko nyt puhtaasti käyttöautosta). jos ilmoitukset ja kuvat on laitettu nettiautoon + kepöön, ja hinta resonoi kysynnän ja tarjonnan lakiin, myyminen tuskin on ongelma.

harrastajafoorumilta voisi kuvitellakin saavansa suhteessa enemmän renkaidenpotkinta-yhteydenottoja, olisi minustakin kiva käydä potkimassa jokaisen myynnissä olevan 99:n renkaita. joskus tuli jopa harrastettuakin sitä :oops:

voisiko ajatella että harrasteautoja kannattaa kaupata foorumilla ja käyttöautoja nettiautossa/kepössä?

ps. VJS:n pesukone meni varmasti kaupaksi sen takia kun hinta oli naurettavan pieni (ehdin itsekin hämmästellä ilmoitusta ja harmitella etten ole pesukoneen tarpeessa).

edit: itse olen tuntenut jopa kiitollisuutta siitä että mun autoja ei ole ostettu silloin kun olen niitä kaupitellut. kun sinisetä tuplaysistä repesi vetoakselin tunneli, mulla oli yhden päivän ajan auto myynnissä 90 eurolla. nyt olen edelleen auton onnellinen omistaja, katsastettu ja hitsautettu. :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin