Saabin tulevaisuus Suomessa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Classic 900
"Aero"

Re: Tonnari vs 9-5

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

vesapo kirjoitti:
KARELPA kirjoitti:
Takapenkkia on oikeastaan ainoo mikä pienempi. Kun olen 2 m jantteri, niin eron huomaa. Eli leveys suurin piirtein sama, mutta kyllä farkun tavaratila CS:n pesee (On mielestäni esim. Volvoon verrattuna aivan eri planeetalta) ja sit vielä on suksiluukku(ainakin sedan), joka on aika POP kun kuskailee jotain pidempää. Takapenkki on ainoa miinus.
Itse asiassa vanhemman V70 Volvon takapaksi on paremman muotoinen kuin uuden. Meillä on sellainen vanhakoppainen. Mitä tulee 9-5:een vertailu niin ero taitaa olla aika akateeminen. Saabin takalasi on vinompi mutta muuten tilat on aika samaa luokkaa. = Hyviä ovat molemmat käytössä eli todellisia perheautoja.
Tarkoitat varmaan, että vanhan 850 takapaksi on isompi kuin kasvojenkohotus V70:n. Pitää muuten paikkansa ja ero on yllättävän suuri. Itse asiassa moni "pienemmän" luokan farkku pesee isona pidetyn V70:n tuossa asiassa.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
vesapo

Re: Tonnari vs 9-5

Viesti Kirjoittaja vesapo »

Classic 900 kirjoitti:[Tarkoitat varmaan, että vanhan 850 takapaksi on isompi kuin kasvojenkohotus V70:n. Pitää muuten paikkansa ja ero on yllättävän suuri. Itse asiassa moni "pienemmän" luokan farkku pesee isona pidetyn V70:n tuossa asiassa.
Meneeköhän tässä nyt mallit sekaisin? Vanhakoppainen V70 on käytännössä keulan muotoilua ja kojelautaa lukuunottamatta prikulleen sama kori kuin 850, joten sen takapaksi on 1:1 . Esim. kaikki samat lattiamatot yms. passaavat aina malleihin 850 ja V70 ->2000.

Tämä viimeisin malli on mielestäni pienempi. Jos tätä 2000 vuoden mallia tarkoitat, niin puhutaan samasta asiasta ja allekirjoitan näkemyksesi.
Vanhakorinen V70 tuli -97 ja jatkui 2000 alkupuolelle. Samana vuonna sitten tuli tämä nykyinen myynnissä oleva kori. :)

Muistin virkistämiseksi ns. vanhakoppainen V70 löytyy vaikkapa
http://www.vesapohjalainen.com/volvo
Vastaa Viestiin