saabin peltivanteista?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
johnrambo
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 00:03
Paikkakunta: pohjoinen

saabin peltivanteista?

Viesti Kirjoittaja johnrambo »

huomenta... mikähän on vuosimalli jossa esim, 900 tai 9000 mallien pulttijako muuttui 4x108:saan ?? ja mikä noitten vanteiden et ??
kiitos!
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

-88 900:seen tuli käsijarru taakse ja samalla jako muuttui uudemmaksi eli 4x108. Tonnareissa ollut alusta lähtien 108. "Etuvetomaiset" ET:t, tarkkaan en muista tällä hetkellä.. :)
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Breadfan86 kirjoitti:Tosin nuo '87-'88 vuosimallit täytyy kattella erikseen, kun esiintyi molempia malleja. Varsinkin '87.
höpö höpö, kaikki vuosimallia 87 on 4x114,3 ja kaikki 88:t on 4x108

vuosimalli selviää esim runkonumeron 10:nnestä merkistä, käyttöönottovuosi voikin sitten olla jotain muuta kuin vuosimalli..

et riippuu leveydestä, 900 vanteet 5,5" 9000 6" ja et:t taisi olla 39 ja 33
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Haza kirjoitti:
Breadfan86 kirjoitti:Tosin nuo '87-'88 vuosimallit täytyy kattella erikseen, kun esiintyi molempia malleja. Varsinkin '87.
höpö höpö, kaikki vuosimallia 87 on 4x114,3 ja kaikki 88:t on 4x108
Juurikin näin, mutta varmaan breadfan haki sitä, että viistokeula-satkuja on vanhalla jaolla sekä pystykeuloja uudella jaolla.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Breadfan86 kirjoitti: löpö löpö. Ei sitä ensi kättelyssä voi tietää onko kyseessä käyttöönottovuosi vai valmistusvuosi. JA kaikki eivät välttämättä ole mitään runkonumerotulkkeja. Tämän takia ns. '87 pitää kattoa erikseen, jos vaikka itse auton myyjä tai omistaja yleensäkään tietää kummasta puhuu, valmistusvuodesta tai käyttöönottovuodesta.
No jos haluaa helpomman tavan todeta onko autossa 4x114,3 vai 4x108 jako niin voihan sitä aina tarkistaa onko vanteet pulteilla vai muttereilla kiinni, tai jos ei viitsi kapselia irrottaa niin veivaa renkaat jompaankumpaan laitaan ja ihmettelee meneekö etusatulalle vaijeri ja letku vai pelkkä letku. Taitavat osaa jopa kurkata vanteen reiästä satulaa ja sen perusteella kertoa kumpi on kyseessä.

sillehän nyt ei voi mitään että keskivertotallaaja ei tajua että -87 käyttöönotettu auto voi olla vuosimallia -88.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Lukeehan se valmiina lokarin päällä kun peltin aukaisee, tarrassa isolla "M87/M88".

(Tietää hän joka osti syksyllä M88:n uskossa että oli 87 koska silloin otettu käyttöön..ihmettelin sitten kun eivät yhdet vanteet sopineetkaan.. :oops: ) :)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kiitos Haza, tuo on tarpeeksi selkeä tapa todeta "jako".

lainaus;
No jos haluaa helpomman tavan todeta onko autossa 4x114,3 vai 4x108 jako niin voihan sitä aina tarkistaa onko vanteet pulteilla vai muttereilla kiinni,

Ja nyt herneet pois nenusta. PTHYIIIII. 8)
Tämänhän tulisi olla hauskaa ja samalla tietorikasta seurustelua. :wink:

Joka kerralla saa uusia vinkkejä :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Firges9000 kirjoitti:
Ja nyt herneet pois nenusta. PTHYIIIII. 8)
Tämänhän tulisi olla hauskaa ja samalla tietorikasta seurustelua. :wink:

Joka kerralla saa uusia vinkkejä :idea:

Juuri näin :wink:

Pultteja ja muttereita
Pian alkaakin rautakaupias Uuno Turhapuro :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tri-Lo kirjoitti:Lukeehan se valmiina lokarin päällä kun peltin aukaisee, tarrassa isolla "M87/M88".
Olettaen että se tarra on siellä ;)

eikä se runkonumerokaan mikään mahdoton ole: http://home.versatel.nl/beugelink/vin.htm#86on
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Haza kirjoitti: eikä se runkonumerokaan mikään mahdoton ole: http://home.versatel.nl/beugelink/vin.htm#86on
Ihan helppolukuinen lista tuo.

Sainpa irti, että Tonnarini on rakennettu Trollhättanissa linjalla 1 vuonna 1986 ja oli 489:s . :D :D
tosin se on uudisrakennettu kahdesti Suomessa, se ei näy sarjanumerosta. :roll: 8)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Firges9000 kirjoitti:se ei näy sarjanumerosta. :roll: 8)
Se näkyy ulkokuoressa. 8)
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Itselläni oli M87 Satku jossa 4x108 jako.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/rende ... height=449

Directionaalithan siellä roplattaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep ylläoleva auto on meikäläisen entinen, ja hämmästyttänyt monia auton livenä nähneitä. M87 todella on mutta kuitenkin uusilla jarruilla ja jaolla. 8O
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin