saabin peltivanteista?
saabin peltivanteista?
huomenta... mikähän on vuosimalli jossa esim, 900 tai 9000 mallien pulttijako muuttui 4x108:saan ?? ja mikä noitten vanteiden et ??
kiitos!
kiitos!
höpö höpö, kaikki vuosimallia 87 on 4x114,3 ja kaikki 88:t on 4x108Breadfan86 kirjoitti:Tosin nuo '87-'88 vuosimallit täytyy kattella erikseen, kun esiintyi molempia malleja. Varsinkin '87.
vuosimalli selviää esim runkonumeron 10:nnestä merkistä, käyttöönottovuosi voikin sitten olla jotain muuta kuin vuosimalli..
et riippuu leveydestä, 900 vanteet 5,5" 9000 6" ja et:t taisi olla 39 ja 33
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Juurikin näin, mutta varmaan breadfan haki sitä, että viistokeula-satkuja on vanhalla jaolla sekä pystykeuloja uudella jaolla.Haza kirjoitti:höpö höpö, kaikki vuosimallia 87 on 4x114,3 ja kaikki 88:t on 4x108Breadfan86 kirjoitti:Tosin nuo '87-'88 vuosimallit täytyy kattella erikseen, kun esiintyi molempia malleja. Varsinkin '87.
No jos haluaa helpomman tavan todeta onko autossa 4x114,3 vai 4x108 jako niin voihan sitä aina tarkistaa onko vanteet pulteilla vai muttereilla kiinni, tai jos ei viitsi kapselia irrottaa niin veivaa renkaat jompaankumpaan laitaan ja ihmettelee meneekö etusatulalle vaijeri ja letku vai pelkkä letku. Taitavat osaa jopa kurkata vanteen reiästä satulaa ja sen perusteella kertoa kumpi on kyseessä.Breadfan86 kirjoitti: löpö löpö. Ei sitä ensi kättelyssä voi tietää onko kyseessä käyttöönottovuosi vai valmistusvuosi. JA kaikki eivät välttämättä ole mitään runkonumerotulkkeja. Tämän takia ns. '87 pitää kattoa erikseen, jos vaikka itse auton myyjä tai omistaja yleensäkään tietää kummasta puhuu, valmistusvuodesta tai käyttöönottovuodesta.
sillehän nyt ei voi mitään että keskivertotallaaja ei tajua että -87 käyttöönotettu auto voi olla vuosimallia -88.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos Haza, tuo on tarpeeksi selkeä tapa todeta "jako".
lainaus;
No jos haluaa helpomman tavan todeta onko autossa 4x114,3 vai 4x108 jako niin voihan sitä aina tarkistaa onko vanteet pulteilla vai muttereilla kiinni,
Ja nyt herneet pois nenusta. PTHYIIIII.
Tämänhän tulisi olla hauskaa ja samalla tietorikasta seurustelua.
Joka kerralla saa uusia vinkkejä
lainaus;
No jos haluaa helpomman tavan todeta onko autossa 4x114,3 vai 4x108 jako niin voihan sitä aina tarkistaa onko vanteet pulteilla vai muttereilla kiinni,
Ja nyt herneet pois nenusta. PTHYIIIII.

Tämänhän tulisi olla hauskaa ja samalla tietorikasta seurustelua.

Joka kerralla saa uusia vinkkejä

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Olettaen että se tarra on sielläTri-Lo kirjoitti:Lukeehan se valmiina lokarin päällä kun peltin aukaisee, tarrassa isolla "M87/M88".

eikä se runkonumerokaan mikään mahdoton ole: http://home.versatel.nl/beugelink/vin.htm#86on
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ihan helppolukuinen lista tuo.Haza kirjoitti: eikä se runkonumerokaan mikään mahdoton ole: http://home.versatel.nl/beugelink/vin.htm#86on
Sainpa irti, että Tonnarini on rakennettu Trollhättanissa linjalla 1 vuonna 1986 ja oli 489:s .


tosin se on uudisrakennettu kahdesti Suomessa, se ei näy sarjanumerosta.


Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Itselläni oli M87 Satku jossa 4x108 jako.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/rende ... height=449
Directionaalithan siellä roplattaa.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/rende ... height=449
Directionaalithan siellä roplattaa.