Moro!
Mä ostin diskantit, mutta niissä ei ollut konkkia kiinni. Joten keikkasin yhdet konkat.
En kuitenkaan muista/ tiedä kuinka ne kolvataan piuhojen väliin. Apuja kiitos!
-H-
Diskanttien konkan juottaminen
No totanoin... konkkia on kovin monenmoisia, mutta pääsääntöisesti tulee toimia niin, että kondensaattori laitetaan sarjaan diskantin +-karvaan tulevaan johtoon ja --karva johdotetaan suoraan.
Jos se on elko, niin pitää huomioida polariteetti, eli tuleva signaali sisään positiiviselta puolelta ja negatiivinen kohti kohdetta eli diskanttia.
peskuta, että on vaikea selittää sanallisesti, kuva olis paljon helpompi piirtää...
Kovin häävisiin hyötysuhteisiin ei tuolla pelkällä konkalla pääse, mutta estää se elementin rikkoutumisen kunhan ei ole valmiiksi oikosulussa, kannattaa mitata...
Jos se on elko, niin pitää huomioida polariteetti, eli tuleva signaali sisään positiiviselta puolelta ja negatiivinen kohti kohdetta eli diskanttia.
peskuta, että on vaikea selittää sanallisesti, kuva olis paljon helpompi piirtää...
Kovin häävisiin hyötysuhteisiin ei tuolla pelkällä konkalla pääse, mutta estää se elementin rikkoutumisen kunhan ei ole valmiiksi oikosulussa, kannattaa mitata...
Tässä vielä linkki näppärään laskuriin, jolla voit laskea arvoja konkalle.
http://www.autosound.fi/xover/
ja tästä kytkentämallit:
http://www.autosound.fi/astm.php?lang=f ... entämallit
http://www.autosound.fi/xover/
ja tästä kytkentämallit:
http://www.autosound.fi/astm.php?lang=f ... entämallit
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01