Eiköhän merkkikorjaamoiden ydinosaamisalueet yleensä ole:
- Laskutus
- Selittely
- Vikakoodien luku (mutta ei niiden tulkitseminen)
- Ohjelmistopäivitys
Mahtaakohan homman nimi olla se että asentajien palkat on liian pieniä. Pikkasenkaan pätevämmät kaverit lipeävät heti tilaisuuden tullen yrittäjiksi tai muuten parempiin hommiin... vai olisiko vain yksinkertaisesti niin että kaikkein terävimmät kaverit eivät ammattikoulussa autopomminasentajalinjalle mene.
Laakkosen merkkikorjaamo, osaavatkohan oikeasti?
Näin on juu . Asentajan alkuliksat alkaa siitä 8,20e/h
Pätevimmät saanee 13-14e/h jolloin työvuosia alkaa olla sitten jo takana.
Etenkin Pääkaupunki seudulla rehottaa sitten toi provikkahomma että ne sitten päälle.
Pätevimmät saanee 13-14e/h jolloin työvuosia alkaa olla sitten jo takana.
Etenkin Pääkaupunki seudulla rehottaa sitten toi provikkahomma että ne sitten päälle.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Itellä ei ainakaan ole valittamista laakkosesta. Auto 9000 cc 2,3t TCS/ABS -91 aerolook. Tech 2:sella lukivat vikakoodit ja nollasivat ja hyvin toimii taas.
Kyllähän ne ensin yritti kaupata uutta kaasuläppäkoteloo mutta totesin nollauksen riittävän. Kun ajaa kaks päivää ilman absin sulaketta niin tcs löytää neljä vikakoodia. Ainakin tässä tapauksessa. Ja ei tuo minusta niin maata kaatavan kallistakaan ollu. 37,4 € ja aikaa meni 20 min. Kaikilla ei aina kay tuuri.
Kyllähän ne ensin yritti kaupata uutta kaasuläppäkoteloo mutta totesin nollauksen riittävän. Kun ajaa kaks päivää ilman absin sulaketta niin tcs löytää neljä vikakoodia. Ainakin tässä tapauksessa. Ja ei tuo minusta niin maata kaatavan kallistakaan ollu. 37,4 € ja aikaa meni 20 min. Kaikilla ei aina kay tuuri.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Tuohon listaan kun lisätään:Jussi kirjoitti:Eiköhän merkkikorjaamoiden ydinosaamisalueet yleensä ole:
- Laskutus
- Selittely
- Vikakoodien luku (mutta ei niiden tulkitseminen)
- Ohjelmistopäivitys
- Tiedon etsiminen sivuhuoneesta
- Asiakkaan auton rikkominen
Niin alkaa vastata myös minun näkemystäni Saab-merkkihuollosta - Valitettavasti.
Viimeisin hyvä ja osaava Saab-merkkihuolto mihin olen törmännyt on ollut Gynther Varkaudessa, vuosikymmen tosin oli -80.
PCS on kyllä hyvä, muttei se olekkaan merkkihuolto
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Moi,
Liikkeet on liikkeitä. Välillä löytyy nohevat asentajat. Tärkeintä lienee sopia hinnasta ja työn sisällöstä ennen sen suorittamista.
Toi satkun putken vaihto oli kyl melkoisen hidasta. Taisivat samalla vaihtaa koko suvut satkuihin putket.
Itselläni meni joskus juuri kortin saaneena n. 1h aikaa satkun (-86) putken vaihtoon työkalujen etsimisestä takaisin autotalliin viemiseen (ensimmäisiä kertoja kun autoon jotain tein, jos ei renkaiden vaihtoa ja hitsaamista lasketa :=). Vaihtotyön tein naapurin tallissa, jossa oli monttu käytettävissä, niin ei tarvinnut ryömiä pihalla. Samalla taisin oikoa moottoria suojaavaa peltiä.
Halvinta lienee tehdä itse tai teettää jollakin tuttavalla, joka tuntee saabit riittävän hyvin.
-Make
Liikkeet on liikkeitä. Välillä löytyy nohevat asentajat. Tärkeintä lienee sopia hinnasta ja työn sisällöstä ennen sen suorittamista.
Toi satkun putken vaihto oli kyl melkoisen hidasta. Taisivat samalla vaihtaa koko suvut satkuihin putket.
Itselläni meni joskus juuri kortin saaneena n. 1h aikaa satkun (-86) putken vaihtoon työkalujen etsimisestä takaisin autotalliin viemiseen (ensimmäisiä kertoja kun autoon jotain tein, jos ei renkaiden vaihtoa ja hitsaamista lasketa :=). Vaihtotyön tein naapurin tallissa, jossa oli monttu käytettävissä, niin ei tarvinnut ryömiä pihalla. Samalla taisin oikoa moottoria suojaavaa peltiä.
Halvinta lienee tehdä itse tai teettää jollakin tuttavalla, joka tuntee saabit riittävän hyvin.
-Make