Laakkosen merkkikorjaamo, osaavatkohan oikeasti?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eiköhän merkkikorjaamoiden ydinosaamisalueet yleensä ole:

- Laskutus
- Selittely
- Vikakoodien luku (mutta ei niiden tulkitseminen)
- Ohjelmistopäivitys

Mahtaakohan homman nimi olla se että asentajien palkat on liian pieniä. Pikkasenkaan pätevämmät kaverit lipeävät heti tilaisuuden tullen yrittäjiksi tai muuten parempiin hommiin... vai olisiko vain yksinkertaisesti niin että kaikkein terävimmät kaverit eivät ammattikoulussa autopomminasentajalinjalle mene.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Näin on juu . Asentajan alkuliksat alkaa siitä 8,20e/h
Pätevimmät saanee 13-14e/h jolloin työvuosia alkaa olla sitten jo takana.
Etenkin Pääkaupunki seudulla rehottaa sitten toi provikkahomma että ne sitten päälle.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ta12
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ta12 »

Itellä ei ainakaan ole valittamista laakkosesta. Auto 9000 cc 2,3t TCS/ABS -91 aerolook. Tech 2:sella lukivat vikakoodit ja nollasivat ja hyvin toimii taas.
Kyllähän ne ensin yritti kaupata uutta kaasuläppäkoteloo mutta totesin nollauksen riittävän. Kun ajaa kaks päivää ilman absin sulaketta niin tcs löytää neljä vikakoodia. Ainakin tässä tapauksessa. Ja ei tuo minusta niin maata kaatavan kallistakaan ollu. 37,4 € ja aikaa meni 20 min. Kaikilla ei aina kay tuuri.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Vai olisko asian laita niin, että enää ei haluta käsiä liata vaan yritetään nollailla ja päivitellä tietokoneita (ja päivitellä kun vikaa ei löydy.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jussi kirjoitti:Eiköhän merkkikorjaamoiden ydinosaamisalueet yleensä ole:

- Laskutus
- Selittely
- Vikakoodien luku (mutta ei niiden tulkitseminen)
- Ohjelmistopäivitys
Tuohon listaan kun lisätään:

- Tiedon etsiminen sivuhuoneesta
- Asiakkaan auton rikkominen

Niin alkaa vastata myös minun näkemystäni Saab-merkkihuollosta - Valitettavasti.

Viimeisin hyvä ja osaava Saab-merkkihuolto mihin olen törmännyt on ollut Gynther Varkaudessa, vuosikymmen tosin oli -80.
PCS on kyllä hyvä, muttei se olekkaan merkkihuolto :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Minun 900i16v -89:n vaihdetiin aikoinaan paikallisella(JKL) Laakkosella koko pakoputkisto kolmeen tuntiin. Olin kyllä edelliseen satkuun avustavana saanut sen vaihdettua 20:en minuuttiin. Pakko oli kun Visaa oli käytettävä. :(
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Liikkeet on liikkeitä. Välillä löytyy nohevat asentajat. Tärkeintä lienee sopia hinnasta ja työn sisällöstä ennen sen suorittamista.

Toi satkun putken vaihto oli kyl melkoisen hidasta. Taisivat samalla vaihtaa koko suvut satkuihin putket.

Itselläni meni joskus juuri kortin saaneena n. 1h aikaa satkun (-86) putken vaihtoon työkalujen etsimisestä takaisin autotalliin viemiseen (ensimmäisiä kertoja kun autoon jotain tein, jos ei renkaiden vaihtoa ja hitsaamista lasketa :=). Vaihtotyön tein naapurin tallissa, jossa oli monttu käytettävissä, niin ei tarvinnut ryömiä pihalla. Samalla taisin oikoa moottoria suojaavaa peltiä.

Halvinta lienee tehdä itse tai teettää jollakin tuttavalla, joka tuntee saabit riittävän hyvin.

-Make
Vastaa Viestiin