Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

-30,4 OG900 käyntiin vielä hyvin (roikasta), mutta 75W:n jähmettymispiste ylittyi, ekat vaihteenvaihdot oli aika tahmeita.
Huomenna täytyy herätellä myös tonnari, ollut ajamatta koko viikon.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Lindstrom
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 07:48
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lindstrom »

Edelleen kuin palmun alta. Kangasalla oli muuten yksi hyytynyt
9000 jäänyt bussipysäkille, oli jo useamman tunnin ollut siinä, sen
verran oli ikkunat jäässä.
SAAB 900i 16v -92.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Alkuviikon pihassa seissyt 99 sai tänäaamuna kaksi tuntia lohkolämmitystä, käynnistyi ennen kuin startti oli oikeastaan edes ehtinyt pyöräyttää moottoria :-) Pakkasta vain 22.

Lumisade alkoi työmatkan aikana, ruuhkaa ja kolareita tiedossa, Kehä III:lla kuulemma jo rytisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Hyvinhän tuo lähti kun ollut yön yli letkun nokassa. Tosin startti ei ole ihan parhaassa iskussa. Eipä tuota viitsi rääkätä kylmäkäynnistyksillä, vaikka se viime talvena lähti vielä -30°C:stä vanhalla paskalla akulla viikon ajan kylmästä käyntiin ennenkuin vaihdoin uuden lohkolämmitinelementin.

On muuten kivasti vetoja kun on näin kylmä. Piti oikein varta vasten käydä auton lämmettyä poistamassa kaupunkiajon karstat koneesta :D
ta12
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ta12 »

Pakkasta -31 ja tolpan puutteen vuoksi 14 tunnin seisomisen jälkeen omillaan tulille. olipahan tukeva ajettava. Meinaan tuo -91 tonnari.
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

-25 näytti SID-mittari ja lähtihän se. Tosin, hieman tavallista vaivalloisemmin (ei huolestuttavan) pyöritti mutta lähti kuitenkin. Tyytyväinen on ilme ja mieli.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Hyviin lähti tonnari...kytkin oli lievästi tahmia ja vaihteita sai venailla kuin vanhassa traktorissa. 3t lohkoa päällä. Perselämppärit on kyl hyvä keksintö vain ratinlämmitin puuttuu.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Hyvin lähti (tosin vain -18 ). Miksei lähtisi, kun autossa on kesällä ostettu akku, syksyllä vaihdettu uudet sytytysosat sekä 5W-40 öljyt.
Vanhalla kokemuksella kunnossa olevan ruiskumoottorin pakkasraja on jossain -30 -40 asteen välillä ilman lämmitystä.

Akun kunto on olennaisin asia. Pakkasella selviää, mikä ero on 30 euron ja 80 euron akulla. Se 50 euroa tuntuu pikkusummalta kun odotat apua 30 asteen pakkasessa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mä en puolestaan päässyt edes autoon sisälle =) Tonnarin hälyledi vilkku, mut kake ei sanonu mitään. Avaimella en tohtinut edes koittaa, jos olis kaken patterit lopussa. Kohta kokeilemaan uudella patterilla, sen jälkeen akkukauppaan =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Lähden kohta kokeilemaan.
Tontussa nipponin 43Ah akku paikallaan,pakkasta -29,ja ei lämmitystä.
Jotenkin tuntuu toivottomalta... :roll:
Pitäisi neuvolaan lähteä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:Eipä keskiviikkona lähtenyt noppa letkustakaan käyntiin.. :evil: Epäilys on kyllä vahva ettei sinne tolpalle edes virtaa tullut kun tänään lähti roikasta kuin palmun alta.

Vähällä oli jo keskiviikkoaamuna etten teurastanut sitä roskakatoksessa olevaa matkaradiota ja tekassu siitä hätäpikaa pakasterasiaan kasattua pientä akkulaturia.. mut onneks sai virtaa Saab87:n isän veljeltä.
Kaveri latasi kerran toyotansa akun tietokoneen AT-powerilla. Ihmeen hyvin se toimikin akkulaturina. Powerin -5V johto akun (-)napaan ja +12V johto akun (+)napaan. Latausjännite oli yleismittarilla tarkastettuna juuri sopivat noin 15volttia. Mikä ihmeellisintä, se AT-poweri ei edes kärähtänyt tuossa leikissä. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-3 oli kolme tuntia johdon päässä, mutta startatessa ei lämpöviisari värähtänyt...eli vssiin aika kylmää on.

32C oli pakkasta lähtiessä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Kohta on jännät paikat. Ysikymppinen on pari päivää seissyt pihalla, kun olen pääkaupungista vähän pohjoisempana käymässä. Lohkolämppäri olisi, mutta ei ole sopivaa piuhaa eikä toimivuudestakaan ole tietoa.

Täytyy siis koittaa perinteisillä konsteilla. Akku ladataan sisätiloissa lämpimässä ja viedään keulille vasta juuri ennen yritystä. Sisätilan valo pois päältä ja ajovalojen piuhat irti, ettei mene turhaan sähköä hukkaan. Lämpöpatterin päällä lämmitetty viltti moottorin päälle joksikin aikaa ennen käynnistysyritystä (varottava pyöriviä osia) tai sitten jo aikaisemmin öljyt koneesta kattilassa hellalle ja lämpöisinä takaisin. Rankempi konsti on virittää nuotio öljypohjan alle, väliin pelti suojaamaan liekeiltä. 8)

Jos ei noilla konsteilla lähde, niin sitten heksaa tai aniittia takakontti täyteen, niin kyllä lähtee... :wink:
NG 900S 3d 2.3i -98
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ei lähtenyt ja lähti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Uudempi oli roikan perässä noin tunnin verran, mutta virtalukko oli jäässä :twisted: . Piti turvautua vanhempaan, joka ei ollut roikan jatkona ja pakkasta oli 34 astetta 8O . Pitää muuten ohjaustehostin miehekästä jurinaa :cry: . Täytyy nostaa hattu Osasetin (Varta) akulle, joka on jo 5.5 vuotta vanha ja viime kesänä pääsi aivan tyhjäksi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Hahaa...tonttu lähti tulille ilman lämmitystä.

...Mutta kilometrin päähän loppuikin sitten bensa...

Mutta matka jatkuu silti.
Viimeksi muokannut jblgti1200, Pe Tammi 20, 2006 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin