Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?
Alkuviikon pihassa seissyt 99 sai tänäaamuna kaksi tuntia lohkolämmitystä, käynnistyi ennen kuin startti oli oikeastaan edes ehtinyt pyöräyttää moottoria
Pakkasta vain 22.
Lumisade alkoi työmatkan aikana, ruuhkaa ja kolareita tiedossa, Kehä III:lla kuulemma jo rytisi.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lumisade alkoi työmatkan aikana, ruuhkaa ja kolareita tiedossa, Kehä III:lla kuulemma jo rytisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hyvinhän tuo lähti kun ollut yön yli letkun nokassa. Tosin startti ei ole ihan parhaassa iskussa. Eipä tuota viitsi rääkätä kylmäkäynnistyksillä, vaikka se viime talvena lähti vielä -30°C:stä vanhalla paskalla akulla viikon ajan kylmästä käyntiin ennenkuin vaihdoin uuden lohkolämmitinelementin.
On muuten kivasti vetoja kun on näin kylmä. Piti oikein varta vasten käydä auton lämmettyä poistamassa kaupunkiajon karstat koneesta![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
On muuten kivasti vetoja kun on näin kylmä. Piti oikein varta vasten käydä auton lämmettyä poistamassa kaupunkiajon karstat koneesta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hyvin lähti (tosin vain -18 ). Miksei lähtisi, kun autossa on kesällä ostettu akku, syksyllä vaihdettu uudet sytytysosat sekä 5W-40 öljyt.
Vanhalla kokemuksella kunnossa olevan ruiskumoottorin pakkasraja on jossain -30 -40 asteen välillä ilman lämmitystä.
Akun kunto on olennaisin asia. Pakkasella selviää, mikä ero on 30 euron ja 80 euron akulla. Se 50 euroa tuntuu pikkusummalta kun odotat apua 30 asteen pakkasessa.
Vanhalla kokemuksella kunnossa olevan ruiskumoottorin pakkasraja on jossain -30 -40 asteen välillä ilman lämmitystä.
Akun kunto on olennaisin asia. Pakkasella selviää, mikä ero on 30 euron ja 80 euron akulla. Se 50 euroa tuntuu pikkusummalta kun odotat apua 30 asteen pakkasessa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Lähden kohta kokeilemaan.
Tontussa nipponin 43Ah akku paikallaan,pakkasta -29,ja ei lämmitystä.
Jotenkin tuntuu toivottomalta...
Pitäisi neuvolaan lähteä.
Tontussa nipponin 43Ah akku paikallaan,pakkasta -29,ja ei lämmitystä.
Jotenkin tuntuu toivottomalta...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pitäisi neuvolaan lähteä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Kaveri latasi kerran toyotansa akun tietokoneen AT-powerilla. Ihmeen hyvin se toimikin akkulaturina. Powerin -5V johto akun (-)napaan ja +12V johto akun (+)napaan. Latausjännite oli yleismittarilla tarkastettuna juuri sopivat noin 15volttia. Mikä ihmeellisintä, se AT-poweri ei edes kärähtänyt tuossa leikissä.Myrkky kirjoitti:Eipä keskiviikkona lähtenyt noppa letkustakaan käyntiin..Epäilys on kyllä vahva ettei sinne tolpalle edes virtaa tullut kun tänään lähti roikasta kuin palmun alta.
Vähällä oli jo keskiviikkoaamuna etten teurastanut sitä roskakatoksessa olevaa matkaradiota ja tekassu siitä hätäpikaa pakasterasiaan kasattua pientä akkulaturia.. mut onneks sai virtaa Saab87:n isän veljeltä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kohta on jännät paikat. Ysikymppinen on pari päivää seissyt pihalla, kun olen pääkaupungista vähän pohjoisempana käymässä. Lohkolämppäri olisi, mutta ei ole sopivaa piuhaa eikä toimivuudestakaan ole tietoa.
Täytyy siis koittaa perinteisillä konsteilla. Akku ladataan sisätiloissa lämpimässä ja viedään keulille vasta juuri ennen yritystä. Sisätilan valo pois päältä ja ajovalojen piuhat irti, ettei mene turhaan sähköä hukkaan. Lämpöpatterin päällä lämmitetty viltti moottorin päälle joksikin aikaa ennen käynnistysyritystä (varottava pyöriviä osia) tai sitten jo aikaisemmin öljyt koneesta kattilassa hellalle ja lämpöisinä takaisin. Rankempi konsti on virittää nuotio öljypohjan alle, väliin pelti suojaamaan liekeiltä.
Jos ei noilla konsteilla lähde, niin sitten heksaa tai aniittia takakontti täyteen, niin kyllä lähtee...![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Täytyy siis koittaa perinteisillä konsteilla. Akku ladataan sisätiloissa lämpimässä ja viedään keulille vasta juuri ennen yritystä. Sisätilan valo pois päältä ja ajovalojen piuhat irti, ettei mene turhaan sähköä hukkaan. Lämpöpatterin päällä lämmitetty viltti moottorin päälle joksikin aikaa ennen käynnistysyritystä (varottava pyöriviä osia) tai sitten jo aikaisemmin öljyt koneesta kattilassa hellalle ja lämpöisinä takaisin. Rankempi konsti on virittää nuotio öljypohjan alle, väliin pelti suojaamaan liekeiltä.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jos ei noilla konsteilla lähde, niin sitten heksaa tai aniittia takakontti täyteen, niin kyllä lähtee...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
NG 900S 3d 2.3i -98
Ei lähtenyt ja lähti
Uudempi oli roikan perässä noin tunnin verran, mutta virtalukko oli jäässä
. Piti turvautua vanhempaan, joka ei ollut roikan jatkona ja pakkasta oli 34 astetta
. Pitää muuten ohjaustehostin miehekästä jurinaa
. Täytyy nostaa hattu Osasetin (Varta) akulle, joka on jo 5.5 vuotta vanha ja viime kesänä pääsi aivan tyhjäksi.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Hahaa...tonttu lähti tulille ilman lämmitystä.
...Mutta kilometrin päähän loppuikin sitten bensa...
Mutta matka jatkuu silti.
...Mutta kilometrin päähän loppuikin sitten bensa...
Mutta matka jatkuu silti.
Viimeksi muokannut jblgti1200, Pe Tammi 20, 2006 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo