Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Hahaa...tonttu lähti tulille ilman lämmitystä.
...Mutta kilometrin päähän loppuikin sitten bensa...
Mutta matka jatkuu silti.
...Mutta kilometrin päähän loppuikin sitten bensa...
Mutta matka jatkuu silti.
Viimeksi muokannut jblgti1200, Pe Tammi 20, 2006 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Täytyy siis koittaa perinteisillä konsteilla. Akku ladataan sisätiloissa lämpimässä ja viedään keulille vasta juuri ennen yritystä. Sisätilan valo pois päältä ja ajovalojen piuhat irti, ettei mene turhaan sähköä hukkaan. Lämpöpatterin päällä lämmitetty viltti moottorin päälle joksikin aikaa ennen käynnistysyritystä (varottava pyöriviä osia) tai sitten jo aikaisemmin öljyt koneesta kattilassa hellalle ja lämpöisinä takaisin. Rankempi konsti on virittää nuotio öljypohjan alle, väliin pelti suojaamaan liekeiltä. Cool
taitaa heppi vedättää, ei noista valojen sammutteluista ja vilttileikistä oo iloo ku prinzessojen kaa, ei kauaa niidenkää kaa. Ja voi ne valot kiertää katkaisijasta. sitävastoin en turhaan pitäis takalasia lämpösenä, koska ei siitä laturista liikoja jää akulle kaupunkiajossa.
kantsii huomioida seuraavia:
- jos akku ei kunnolla kierrä, niin kandee anoo apua kaapeleilla ajoissa eikä vetää sitä ihan kuivaksi
- jos ei oo varma nesteistä, niin kandee kurkata säiliöön, ettei oo hyhmässä ennenkuin lähtee raitille keittämään konetta pilalle
- kunnon 0- sarjan öljyt on asiaa, jos startti ei oo enää oikein potkussa
taitaa heppi vedättää, ei noista valojen sammutteluista ja vilttileikistä oo iloo ku prinzessojen kaa, ei kauaa niidenkää kaa. Ja voi ne valot kiertää katkaisijasta. sitävastoin en turhaan pitäis takalasia lämpösenä, koska ei siitä laturista liikoja jää akulle kaupunkiajossa.
kantsii huomioida seuraavia:
- jos akku ei kunnolla kierrä, niin kandee anoo apua kaapeleilla ajoissa eikä vetää sitä ihan kuivaksi
- jos ei oo varma nesteistä, niin kandee kurkata säiliöön, ettei oo hyhmässä ennenkuin lähtee raitille keittämään konetta pilalle
- kunnon 0- sarjan öljyt on asiaa, jos startti ei oo enää oikein potkussa
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
jes, eipä ole muuten monikaan maininnut mitkä öljyt on koneessa, mulla kaikissa tuplayseissä 10w30 ja siis yksi kolmesta vielä sinnittelee omin avuin...
ennätys on 3 talvea taaksepäin kun oli vuodenvaihteessa viikon ajan tällaiset kelit, oltiin just etelässä se viikko. paluu kolmen aikaan yöllä 28 astetta pakkasta, viikon seissyt auto(900c -88 ja koneessa 10w30), eikun avaimesta käyntiin (siis ilman mitään lämmitystä). kyl silloin kasvoi saabin osakkeet meikäläisen sydämessä suuriin mittoihin.
ennätys on 3 talvea taaksepäin kun oli vuodenvaihteessa viikon ajan tällaiset kelit, oltiin just etelässä se viikko. paluu kolmen aikaan yöllä 28 astetta pakkasta, viikon seissyt auto(900c -88 ja koneessa 10w30), eikun avaimesta käyntiin (siis ilman mitään lämmitystä). kyl silloin kasvoi saabin osakkeet meikäläisen sydämessä suuriin mittoihin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tänä aamun -30,3 c
ja tonnari seissyt viikon , eipä riittänyt akussa virta vaikka oli lämmityksessä.
No piti täräyttää satku vierestä käyntiin (ei ollut lämmityksessä) jotta pääsi
huoltikselta hakemaan uuden akun tonnariin.
ja konepeltiä alaslaskiessa sylkäs konepellin jousi mehunsa ulos
ja tonnari seissyt viikon , eipä riittänyt akussa virta vaikka oli lämmityksessä.
No piti täräyttää satku vierestä käyntiin (ei ollut lämmityksessä) jotta pääsi
huoltikselta hakemaan uuden akun tonnariin.
ja konepeltiä alaslaskiessa sylkäs konepellin jousi mehunsa ulos

Viimeksi muokannut moksu, Pe Tammi 20, 2006 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Joo, eipä tullu illalla katsottua tuota ajastinta, joten lopputuloksena tuo tonnari tänään käyntiin ilman lämmitystä ja -32... Hyvinhän se starttasi! Ihme kyllä ei kuulunut edes julmia sivuääniä, piti kyllä antaa jonkin aikaa käydä ennenkuin lähdin liikenteeseen.
Lähtihän tuo 99:kin käyntiin kun antoi apuvirtaa, ja ensimmäisellä pyörähdyksellä...
Nesteet on vaan pajahtanu jäähän joten pittää vähän sulatella...
Lähtihän tuo 99:kin käyntiin kun antoi apuvirtaa, ja ensimmäisellä pyörähdyksellä...

Nesteet on vaan pajahtanu jäähän joten pittää vähän sulatella...

# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Roikan päässä, -35 astetta ( hyi hitto sentään ) ja ekalla käyntiin.
Mitä nyt ( automaatti laatikko ) yritti pistää vastaan.
Samanlailla starttasi kuin kesälläkin 3 - 5s.
( jännite starttauksen loputtua 7.4V....
)
Mitä nyt ( automaatti laatikko ) yritti pistää vastaan.
Samanlailla starttasi kuin kesälläkin 3 - 5s.
( jännite starttauksen loputtua 7.4V....

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
No vähän oli ns. kieli poskessa. Vinkit olivat sellaisia, mitä on tuossa tullut sivusta seurattua ja itsekin joitakin sovellettua. Eivät siis mitenkään Saab-spesifisiä.stara kirjoitti:taitaa heppi vedättää
Joidenkin automerkkien kohdalla kannattaa siirtyä suoraan siihen "aniittia takakonttiin"-kohtaan...

NG 900S 3d 2.3i -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
kävelin aamulla hakemaan autoani. Oli jo käynnissä ennen kun ennätin autolle asti. oli ajettu hetkeä aikaisemmin ulos tallista.
nyt on pohja massattu ja kulkine muutenkin kunnossa.
Edellinen saabi lähti aina käyntiin jos akku oli kunnossa.
ennätys lähempänä 40 kun 30 pakkasastetta ja ilman lohkista, ku ei toiminu.
sisätilat oli sentään lämpimät.
nyt on pohja massattu ja kulkine muutenkin kunnossa.
Edellinen saabi lähti aina käyntiin jos akku oli kunnossa.
ennätys lähempänä 40 kun 30 pakkasastetta ja ilman lohkista, ku ei toiminu.
sisätilat oli sentään lämpimät.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Eilen mittari näytti ~24 pakkasta kun olin lähdössä kouluun klo 10. Emännän piti laittaa kuuppa roikan päähän töihin lähtiessään. No olihan se (hän) laittanut, mutta kellokytkin oli ajoitettu sammumaan klo 7. Tupakalle mennessäni huomasin, ettei lohko ole päällä otin kellon pois piuhan välistä. Vartin päästä piti lähteä kouluun ja kuuppa lähti normaalisti "tulille" kiihdytyspumpun annostelemana (lisenssi-weberistä on aikoinaan ryyppy karsittu pois). Öljynpainemittari ei ollut kaunista katsottavaa ensimmäiseen minuuttiin (10W40 mineraaliöljyt koneessa). Kouluun päästyäni (30km) sain huomata, että päivän ainoat tunnit oli peruttu
..Tänä aamuna (-26) olikin jo ollut yli tunnin lohkossa.
..Tänä aamuna (-26) olikin jo ollut yli tunnin lohkossa.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020