SAABASKA
Helsingissäkin nyt OIKEA talvi! Ei suolaa, ei loskaa ja mikä parasta... vähemmän autoja Kyllä nestepuoli on erittäinkin tärkeä huoltokohde nyt, jos syksyllä jäi tekemättä.
22 oli pakkasta aivan meren tuntumassa, mikä on täällä harvinaista ja mulla ei muuta kuin pari kevyttä pyöräytystä ennen varsinaista starttia. Vaihteet toimii aivan ok. mutta lasit tuppaa jäätymään sisältä, mitä ei tehnyt 10 asteessa. Lunta mennyt ilmanottokaukaloon
Tuli tosiaan n. 20 senttiä valkoista eilen... ja näillä pakkasilla!
22 oli pakkasta aivan meren tuntumassa, mikä on täällä harvinaista ja mulla ei muuta kuin pari kevyttä pyöräytystä ennen varsinaista starttia. Vaihteet toimii aivan ok. mutta lasit tuppaa jäätymään sisältä, mitä ei tehnyt 10 asteessa. Lunta mennyt ilmanottokaukaloon
Tuli tosiaan n. 20 senttiä valkoista eilen... ja näillä pakkasilla!
900 i Special 2d -85 (RIP)
Eihän autot lähde pakkasella kuin "palmun alta". Eikä nuo kahen kympin pakkaset mitään pahoja ole, varsinkin ku mottona on että "kaikki alle 20 on plussaa" Eilen kävin kaupassa ja laitoin Turbon ilman roikkaa käyntiin, ei edes nostimet naputtanu ja tasaisesti kävi.
Anniki lähtee pakkasella nätisti käymään ja ennen suurempia remontteja lähti -48 asteessa käyntiin oltuaan vain 4 tuntia roikassa. Silloin oli 3,5 kilometrin matkalla noin 10 autoa tien laidassa, vanhoista uusiin. Korneinta oli, että ku alko tuleen pikkuisenkin lämmintä sisälle niin lasit ampui samantien armottomaan huuruun.
Anniki lähtee pakkasella nätisti käymään ja ennen suurempia remontteja lähti -48 asteessa käyntiin oltuaan vain 4 tuntia roikassa. Silloin oli 3,5 kilometrin matkalla noin 10 autoa tien laidassa, vanhoista uusiin. Korneinta oli, että ku alko tuleen pikkuisenkin lämmintä sisälle niin lasit ampui samantien armottomaan huuruun.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
suuttunu se vain on, ku laitettiin kesäkelillä lämppäriin...
ei vaineskaa... kait sitä olis kovinpina päivinä lämmittäny omaansakin, jos toimis se lämppäri... (pistoke rikki... ei jaksa vaihtaa...)
ei vaineskaa... kait sitä olis kovinpina päivinä lämmittäny omaansakin, jos toimis se lämppäri... (pistoke rikki... ei jaksa vaihtaa...)
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Tähän on pakko sanoa että en huonoilla öljyillä ajele, mutta kun pitäisi niiden öljyjen toimia myöskin plussan puolella, voita voin laittaa makkaran kanssa pannulle, mutta oikeita öljyjä käytän laatikossa, en sitten tiedä onko etelässä koskaan edes -35 asteessa tarvinnut autoja käynnistellä.Firges9000 kirjoitti:mitä halvatun Kultasulaa te käytätte moottori- ja vaihdelaatikkoöljyinä.
Nyt kun on kunnon pakkaset tehkää koe.
Moneen astiaan desilitra erilaista öljyä ja koitatte kaataa sitä purkista pois.
Jotkut tulee ulos vain haarukalla, toimivat öljyt valuvat kiltisti ulos, kuin juhannuksena ikään.
Repikää tosta kolinaa pakkasaamuihinne.
Moni moottorikorjaaja tunnistaa moottorivaurion aiheuttajan jo Öljyfiltterin merkistä ja käytetystä öljystä. Kuolisivat nälkään jos porukka käyttäis kunnon kamoja ja öljyjä.
JA VAIHTAIS ÖLJYJÄ TIUHAAN
Suurin osa vuodesta ajetaan kuitenki siedettävissä olosuhteissa, joten mieluummin sellaiset öljyt lootaan mikä toimii esim. -5-+60 asteessa, koska se vaan on fakta että 100% kaikensäänöljyä ei ole, eikä niitä öljyjä huvikseen lootaan vaihdella, moottori on eri asia.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83