Honda Accord 2.2 CDTi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Honda Accord 2.2 CDTi

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tulipa käytyä tappamassa aikaa taas kerran yhden koeajon merkeissä.
Tosisaabistin ei kannata lukea pitemmälle...:lol:

Otsikon mukainen pirssi oli ajossa ja melko positiivinen yllätys dieseliksi. Aikaisemmin ajamiini VAG nakuihin verrattuna melko mainio kone. Hiljainen, veti todella alhaalta ja vetoalue jatkui dieseliksi yllättävän pitkälle. Moottoritiellä auto on suuntavakaa, ei todellakaan hakenut kuten takavuosien japanilaiset lähes poikkeuksetta. Ohjaus oli jämäkkä verrattuna esim. Avensikseen tai VAGeihin. Ajomelultaan vähäinen, rengastusta en muistanut tutkia.
Jousitus oli hieman outo; mukavuuspainotteinen, mutta pintakovuus löi montut "läpi" todella terävästi. Taajamassa huomasi parhaiten. Maantiellä sopi meikäläisen makuun. Luistonesto toimi hienosti, ihmettelin aluksi kun ei sudi ollenkaan (tonttuun verrattuna) ja sitten huomasin vilkkuvan kolmion, joka kertoi järjestelmän puuttumisesta peliin. Ihan hyvä varuste olisi moneen autoon.

Penkit tuntuivat mukavilta (puolinahat), mutta pitkää matkaa ei tullut ajettua. Vakionopeudensäädin kätevästi ratissa ja sisustan ilme ihan kohdallaan. Hallintalaitteet ihan ok.

Sellainen tapaus.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mennään sitten samaan hirteen....Ilman noita nahkaherkkuja kiiselin tarvitsijan kannattaa kokeilla myös Toyota Avensiksen vastaavia versioita. Uusinta farkkua ajaneena on ihan varteenotettava tapaus :roll:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Psychocowboy kirjoitti:Mennään sitten samaan hirteen....
Juu...tervetuloa hirteen... onhan tämä tällä foorumilla riskialtis topic, kohta tuhannet Saabistit polttavat meikäläisen asunnon palavien Honda-lippujen liehuessa, koska tuli annettua uskonnonvastainen lausunto julkisella foorumilla.

No, kuitenkin mielestäni noiden autojen (Accord/Avensis) suurin ero on siinä, että Avensiksella ajaessa tuntuu enemmän matkustajalta kuin ajajalta, en tykännyt yhtään, todella etäinen tunto tiehen.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kyllä tuo Honda pesee ulkonäöllään uudet Saabit 2-1 (huom! ei 100-0) :) . Hondan ajettavuudessa ei äkkiseltään ole pahaa sanottavaa. Toyotaa en ole kokeillut.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tevisu kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Mennään sitten samaan hirteen....
Juu...tervetuloa hirteen... onhan tämä tällä foorumilla riskialtis topic, kohta tuhannet Saabistit polttavat meikäläisen asunnon palavien Honda-lippujen liehuessa, koska tuli annettua uskonnonvastainen lausunto julkisella foorumilla.

No, kuitenkin mielestäni noiden autojen (Accord/Avensis) suurin ero on siinä, että Avensiksella ajaessa tuntuu enemmän matkustajalta kuin ajajalta, en tykännyt yhtään, todella etäinen tunto tiehen.
No tästäkin opitaan että makuasioita on monia :wink: . Accordia olen ajanut 90-puolivälin malleja ja typeR (olisko ollut vm 2001 tai sinne päin) ja vain bensa koneita. Avensista on taasen tullut enempi ajettua (siis tuhansissa noi kilometrit) ja parannus edellisestä korimallista nykyiseen korimalliin ja moottoriin on huikea. Esim audin a4 quatro ja a6 tdi ei ollut moottorin puolesta niin mukavia. Ja köysi kiristyy :wink: :wink: . Ja nämähän on vain henk.koht mielipiteitä. En silti vaihtaisi saappaaseen :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
JR-95
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JR-95 »

"Penkit tuntuivat mukavilta (puolinahat), mutta pitkää matkaa ei tullut ajettua. Vakionopeudensäädin kätevästi ratissa ja sisustan ilme ihan kohdallaan. Hallintalaitteet ihan ok."
Nykyisessä rellussa vakkarin painikkeet ovat myös ratissa. Kun ajetaan vakkari päällä ruuhkaliikenteessä, eli nopetta joutuu muuttelemaan useasti, niin erillinen vakkarin ohjainviiksi on paljon parempi.
Etusormella painikkeiden painelu onnistuu helpommin kuin peukalolla.
96 -75
Alfa Romeo 156 2,4d Sw -05
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Nämä on näitä makuasioita.
Paras vakkarin viiksi oli mielestäni sukulaisen Vitossa, jossa eteenpäin työntämällä asetettiin nopeus ja myös lisättiin samalla liikkeellä. Vähentäminen kävi vetämällä. Pois päältä polkimista. Yksinkertainen ja toimiva.
Tonnarin säädin ihan hyvä myös, OG9-3 kolkissa vielä parempi. Rattinapit voivat olla kuvaamassasi tilanteessa hankalat, tottumiskysymys varmaan.

EDIT: ja olihan tuossa Hondassa ihan oudot viikset tuttuun Saabiin verratuna; onneksi ei satanut vettä tai ollut pimeää... olisi saattanut valot vilkkua ja pyyhkijät mennä minne sattuu.
Miksei muuten nuokaan jutut voi olla jotenkin standardisoituja...
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Mielestäni Mersujen viiksi-viidakko on syvältä...
Sama monien viiksien systeemit löytyy myös vanhoista 500-bemareista.

Mukavalta ovat tuntuneet vilkkuviiksen päässä nappi +/- , tai erillaiset ratista painettavat.

nooh, nämä ovat makuasiota, mutta tämä on mun mielipide.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tevisu kirjoitti:EDIT: ja olihan tuossa Hondassa ihan oudot viikset tuttuun Saabiin verratuna; onneksi ei satanut vettä tai ollut pimeää... olisi saattanut valot vilkkua ja pyyhkijät mennä minne sattuu.
Miksei muuten nuokaan jutut voi olla jotenkin standardisoituja...
kyllä tuli sama tunne kun kaverin kanssa haettiin tsadista tommonen xr4 sierra, "mistä tätä ajetaan" oli ensimmäinen tokaisu kun viiksiä oli 4 (neljä)! ja oli pimeää ja satoi lunta!

mielestäni myös viiksen päässä paras vakkari.

ja tuosta vito mursun vakkarista en niin välittänyt, varsinkaan kun se meni aina itsekseen päälle!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Psychocowboy kirjoitti:Mennään sitten samaan hirteen....Ilman noita nahkaherkkuja kiiselin tarvitsijan kannattaa kokeilla myös Toyota Avensiksen vastaavia versioita. Uusinta farkkua ajaneena on ihan varteenotettava tapaus :roll:
Positiivisiä kokemuksia ittelläkin paitsi siihen ei kannata ottaa vetokoukkua kun kori/pellit on pahvia.... :o
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Kävin itsekkin ajamassa hondalla. Oli ihan positiivinen yllätys. Auto oli executive-varusteilla, joten siinä oli mm. nahkasisusta ja navigointi. Oma mielipiteeni oli että hakkaa esim. avensiksen hiljaisuudessa ja ajettavuudessa 100-0. Suurin osa koeajosta meni kyllä tuon navigoinnin tuijotukseen. :D

Voi kyllä johtua rengastuksesta mutta tuntui että autoa pitää koko ajan vähän ohjata että menee suoraan. Pikkusen turhan herkkä ohjaus.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Vastaa Viestiin