Saab Renautille?
En ota tuohon kantaa mutta eiköhän ole tarkoituksen mukaista puhua uusista jos tuollainen hypoteettinen asia edes tapahtuisi.... vaan tuskinpa tapahtuu.peinu kirjoitti:Mistähän vuosiluvusta nuo nykypäivän Rellut alkaa?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
...tai vanhempi korinen alpine http://tinyurl.com/q8vfgtomaatti kirjoitti:Mulle kelpais kyllä vaikka dauphine harrasteeksi..
Uudella lagunalla 60km oli vähintään 60km yli tarpeen, eipä huvittaisi osua hirveen autolla jonka katon etureuna tuntuu olevan melkein kiinni otsassa, hinnat-alkaen kone oli varustettu surkean lyhyellä laatikolla, moottoritiellä oli jenkaa yli 3500 jne. Ainoa hyvä asia jonka siitä vessasta keksin oli kohtuullisen hyvä äänieristys.. Mieluummin 20v tonnari kuin uusi rellu
Appiukko ja lanko ovat muuten töissä volvoja ja relluja myyvässä puljussa, appiukko ja anoppi ajavat tojoilla, lanko saabilla
Appiukko ja lanko ovat muuten töissä volvoja ja relluja myyvässä puljussa, appiukko ja anoppi ajavat tojoilla, lanko saabilla
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuotanoin.... saako sen verran udella miten Laguunan pääntila tai välitykset liittyy mahdolliseen R&S:n yhdistymiseen?
Nimittäin eiköhän tällaisessa tapahtumassa homma menisi kuin nyt GM:n kanssa, jolloin ainakaan minä en pahastuisi jos näkisin esim. Renun dieselin Saabin nokalla, sellainen löytyy tällä hetkelläkin Volvoni nokalta ja on vienyt hienosti uudesta lähtien nyt 2 vuotta ja 80 000km ilman mitään ongelmia. Tietysti olisi parempiakin vaihtoehtoja olemassa varmasti. Eipä ole ainakaan mulla mitään syytä vaihtaa merkkiä, kun auton vaihto on kohta (loppuvuodesta) taas ajankohtainen.
Nooh mutta mielipiteitähän on monia, onneksi.
Mutta samapa tuo, itse henk.koht toivon vaan että Saab saisi hieman tuulta purjeisiin -tavalla tai toisella- kituvan olemassaolonsa ja tuloksensa (tai siis tappionsa) suhteen, jolloin Saab-merkkisiä autoja valmistettaisiin vielä vuosienkin päästä.... olkoon kumppani/omistaja sitten GM, Renault tai vaikka Lada (nooooooot!)!
Tuntuisi nimittäin pahalta haudata merkki johon on muodostunut jo jonkinlainen tunneside (sama Saab perheessä 27-vuotta eli koko ikäni).
Nimittäin eiköhän tällaisessa tapahtumassa homma menisi kuin nyt GM:n kanssa, jolloin ainakaan minä en pahastuisi jos näkisin esim. Renun dieselin Saabin nokalla, sellainen löytyy tällä hetkelläkin Volvoni nokalta ja on vienyt hienosti uudesta lähtien nyt 2 vuotta ja 80 000km ilman mitään ongelmia. Tietysti olisi parempiakin vaihtoehtoja olemassa varmasti. Eipä ole ainakaan mulla mitään syytä vaihtaa merkkiä, kun auton vaihto on kohta (loppuvuodesta) taas ajankohtainen.
Nooh mutta mielipiteitähän on monia, onneksi.
Mutta samapa tuo, itse henk.koht toivon vaan että Saab saisi hieman tuulta purjeisiin -tavalla tai toisella- kituvan olemassaolonsa ja tuloksensa (tai siis tappionsa) suhteen, jolloin Saab-merkkisiä autoja valmistettaisiin vielä vuosienkin päästä.... olkoon kumppani/omistaja sitten GM, Renault tai vaikka Lada (nooooooot!)!
Tuntuisi nimittäin pahalta haudata merkki johon on muodostunut jo jonkinlainen tunneside (sama Saab perheessä 27-vuotta eli koko ikäni).
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Onko Saabilla itse tehty diesel? Eikö se 2.2 ollut Opelin ja V6 Isuzun? Kenen tämä uusin 1.9 olikaan?9-5T kirjoitti:Tällä hetkellä renun nokalta löytyy Saabin diesel, jos haluavatkin niitä lisää.
Kysyn tätä siis ihan vaan sillä että en tiedä.
Sekaisinhan nää on: Renu käyttää joissain Nissania ja päinvastoin, uusissa pikkuvolvoissa on PSA:n diesel joka löytyy siis myös Fordeista.....
Haza: en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Kyllä se vain voi olla, tunnettu teknillis-tieteellinen tosiseikkahan on että ranskalaiset autot pärjäävät törmäystesteissä vain koska testit ovat huonoja ja puolueellisia ja testien tekijät kädettömiä ääliöitäkallejh kirjoitti:en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
Oikeasti puolueettomassa testissä pitäisi silmämääräisesti arvioida auton a-pilarin kulma ja huutoäänestää satunnaisesti valitussa joukossa arvio siitä miten pilari notkahtaa jos siihen syöksyy 500 kiloinen kiimainen uroshirvi
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Onko a-palkin paksuudella ja uroshirven kiimaisuudella jokin korrelaatio? No, onhan ranska rakkauden kieli, joten kaikki on mahdollistaJussi kirjoitti:Kyllä se vain voi olla, tunnettu teknillis-tieteellinen tosiseikkahan on että ranskalaiset autot pärjäävät törmäystesteissä vain koska testit ovat huonoja ja puolueellisia ja testien tekijät kädettömiä ääliöitäkallejh kirjoitti:en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
Oikeasti puolueettomassa testissä pitäisi silmämääräisesti arvioida auton a-pilarin kulma ja huutoäänestää satunnaisesti valitussa joukossa arvio siitä miten pilari notkahtaa jos siihen syöksyy 500 kiloinen kiimainen uroshirvi
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei varsinaisesti mitenkään, herneiden tarjoilun lisäksi pointti oli ettei mielestäni tilanne olisi yhtään parempi kuin nykyisellään, päinvastoin kun taas alettaisiin väsäämään mallistoa uusiksi ja hätäpäissään läiskimään griffin-logoja ties millaisiin kippoihin. Miten kävi nissanin? se ainoa aikaisempi hyvä puoli eli toimintavarmuus on "yllättäen" rellun avustuksella hukattu.kallejh kirjoitti:Tuotanoin.... saako sen verran udella miten Laguunan pääntila tai välitykset liittyy mahdolliseen R&S:n yhdistymiseen?
Parempi tulos siinäkin tulee hirvikolarin osalta kuin euro-änkaappia tuijotellen. Voihan se tietysti olla kova pala jos joku huomauttaa ettei taida paljoa kiinnostaa viinihuuruisia patonginpurijoita jos jossain pohjoisessa jotkut pöljät johonkin elukoihin autojaan ruttaavat, varsinkaan kun asiaa ei euroncapissa testata. Ainiin mutta tottahan ne patonkimiesten mielestä on sinne jotain taikaterästä laittaneet joka maagisesti hylkii hirviäJussi kirjoitti: Oikeasti puolueettomassa testissä pitäisi silmämääräisesti arvioida auton a-pilarin kulma ja huutoäänestää satunnaisesti valitussa joukossa arvio siitä miten pilari notkahtaa jos siihen syöksyy 500 kiloinen kiimainen uroshirvi
Kyllä mulla on ollut enemmänkin tapana kolaroida hirvieläimiin kuin seiniin tai lampputolppiinkallejh kirjoitti: Haza: en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
Olikohan se 2 tähteä mitä esim. laguna sai ekalla yrityksellä, sitä tulosta ei julkaistu vaan maksoivat uuden testin ja parantelivat autoa.
Kyllähän se euroncap lienee paras / puolueettomin törmäystesti, mutta helppoa se silti on valmistautua kun tiedetään tasan tarkkaan miten ja millä vauhdilla sitä testataan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Laguna pääsi lähelle ***** luokitusta ja uusintatesti sallittiin, jotta auto saavuttaisi 5-tähteä, ja näin kävikin.Haza kirjoitti: Olikohan se 2 tähteä mitä esim. laguna sai ekalla yrityksellä, sitä tulosta ei julkaistu vaan maksoivat uuden testin ja parantelivat autoa.
Kyllähän se euroncap lienee paras / puolueettomin törmäystesti, mutta helppoa se silti on valmistautua kun tiedetään tasan tarkkaan miten ja millä vauhdilla sitä testataan
Kannattaa myös muistaa, että Laguna on esim. Folksamin testeissä pärjännyt hyvin jo edellisellä mallilla(samaa parasta luokitusta kuin uusimmat Volvot ja Saabit), ja uusi tuskin huonompi on.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T