Saab Renautille?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mistähän vuosiluvusta nuo nykypäivän Rellut alkaa? :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

peinu kirjoitti:Mistähän vuosiluvusta nuo nykypäivän Rellut alkaa? :roll:
En ota tuohon kantaa mutta eiköhän ole tarkoituksen mukaista puhua uusista jos tuollainen hypoteettinen asia edes tapahtuisi.... vaan tuskinpa tapahtuu.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulle kelpais kyllä vaikka dauphine harrasteeksi..
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

tomaatti kirjoitti:Mulle kelpais kyllä vaikka dauphine harrasteeksi..
...tai vanhempi korinen alpine 8) http://tinyurl.com/q8vfg
PP
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 16:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja PP »

Nyt oli ihan pakko kertoa oma mielipide Rellusta.. Se on ranskalaista "laatua".. eli ei mitään laatutavaraa!!!
En ostaisi Rellua ilman huoltosopimusta jne.!
Itse nimittäin olin töissä puljussa joka myy ja huoltaa relluja.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Uudella lagunalla 60km oli vähintään 60km yli tarpeen, eipä huvittaisi osua hirveen autolla jonka katon etureuna tuntuu olevan melkein kiinni otsassa, hinnat-alkaen kone oli varustettu surkean lyhyellä laatikolla, moottoritiellä oli jenkaa yli 3500 jne. Ainoa hyvä asia jonka siitä vessasta keksin oli kohtuullisen hyvä äänieristys.. Mieluummin 20v tonnari kuin uusi rellu :P

Appiukko ja lanko ovat muuten töissä volvoja ja relluja myyvässä puljussa, appiukko ja anoppi ajavat tojoilla, lanko saabilla ;)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Tuotanoin.... saako sen verran udella miten Laguunan pääntila tai välitykset liittyy mahdolliseen R&S:n yhdistymiseen?
Nimittäin eiköhän tällaisessa tapahtumassa homma menisi kuin nyt GM:n kanssa, jolloin ainakaan minä en pahastuisi jos näkisin esim. Renun dieselin Saabin nokalla, sellainen löytyy tällä hetkelläkin Volvoni nokalta ja on vienyt hienosti uudesta lähtien nyt 2 vuotta ja 80 000km ilman mitään ongelmia. Tietysti olisi parempiakin vaihtoehtoja olemassa varmasti. Eipä ole ainakaan mulla mitään syytä vaihtaa merkkiä, kun auton vaihto on kohta (loppuvuodesta) taas ajankohtainen.
Nooh mutta mielipiteitähän on monia, onneksi. :lol:

Mutta samapa tuo, itse henk.koht toivon vaan että Saab saisi hieman tuulta purjeisiin -tavalla tai toisella- kituvan olemassaolonsa ja tuloksensa (tai siis tappionsa) suhteen, jolloin Saab-merkkisiä autoja valmistettaisiin vielä vuosienkin päästä.... olkoon kumppani/omistaja sitten GM, Renault tai vaikka Lada (nooooooot!)! :lol:

Tuntuisi nimittäin pahalta haudata merkki johon on muodostunut jo jonkinlainen tunneside (sama Saab perheessä 27-vuotta eli koko ikäni). :(
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

9-5T kirjoitti:Tällä hetkellä renun nokalta löytyy Saabin diesel, jos haluavatkin niitä lisää.
Onko Saabilla itse tehty diesel? Eikö se 2.2 ollut Opelin ja V6 Isuzun? Kenen tämä uusin 1.9 olikaan?

Kysyn tätä siis ihan vaan sillä että en tiedä. :?:

Sekaisinhan nää on: Renu käyttää joissain Nissania ja päinvastoin, uusissa pikkuvolvoissa on PSA:n diesel joka löytyy siis myös Fordeista.....

Haza: en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla :wink: ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

kallejh kirjoitti:en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla :wink: ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
Kyllä se vain voi olla, tunnettu teknillis-tieteellinen tosiseikkahan on että ranskalaiset autot pärjäävät törmäystesteissä vain koska testit ovat huonoja ja puolueellisia ja testien tekijät kädettömiä ääliöitä :)

Oikeasti puolueettomassa testissä pitäisi silmämääräisesti arvioida auton a-pilarin kulma ja huutoäänestää satunnaisesti valitussa joukossa arvio siitä miten pilari notkahtaa jos siihen syöksyy 500 kiloinen kiimainen uroshirvi :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Niinpä :lol: :lol: :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tässä vaiheessa keskustelua voisi jo ihan hyvin siirtyä ooppelien haukkumiseen!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jussi kirjoitti:
kallejh kirjoitti:en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla :wink: ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
Kyllä se vain voi olla, tunnettu teknillis-tieteellinen tosiseikkahan on että ranskalaiset autot pärjäävät törmäystesteissä vain koska testit ovat huonoja ja puolueellisia ja testien tekijät kädettömiä ääliöitä :)

Oikeasti puolueettomassa testissä pitäisi silmämääräisesti arvioida auton a-pilarin kulma ja huutoäänestää satunnaisesti valitussa joukossa arvio siitä miten pilari notkahtaa jos siihen syöksyy 500 kiloinen kiimainen uroshirvi :)
Onko a-palkin paksuudella ja uroshirven kiimaisuudella jokin korrelaatio? No, onhan ranska rakkauden kieli, joten kaikki on mahdollista :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

kallejh kirjoitti:Tuotanoin.... saako sen verran udella miten Laguunan pääntila tai välitykset liittyy mahdolliseen R&S:n yhdistymiseen?
Ei varsinaisesti mitenkään, herneiden tarjoilun lisäksi pointti oli ettei mielestäni tilanne olisi yhtään parempi kuin nykyisellään, päinvastoin kun taas alettaisiin väsäämään mallistoa uusiksi ja hätäpäissään läiskimään griffin-logoja ties millaisiin kippoihin. Miten kävi nissanin? se ainoa aikaisempi hyvä puoli eli toimintavarmuus on "yllättäen" rellun avustuksella hukattu.
Jussi kirjoitti: Oikeasti puolueettomassa testissä pitäisi silmämääräisesti arvioida auton a-pilarin kulma ja huutoäänestää satunnaisesti valitussa joukossa arvio siitä miten pilari notkahtaa jos siihen syöksyy 500 kiloinen kiimainen uroshirvi :)
Parempi tulos siinäkin tulee hirvikolarin osalta kuin euro-änkaappia tuijotellen. Voihan se tietysti olla kova pala jos joku huomauttaa ettei taida paljoa kiinnostaa viinihuuruisia patonginpurijoita jos jossain pohjoisessa jotkut pöljät johonkin elukoihin autojaan ruttaavat, varsinkaan kun asiaa ei euroncapissa testata. Ainiin mutta tottahan ne patonkimiesten mielestä on sinne jotain taikaterästä laittaneet joka maagisesti hylkii hirviä
kallejh kirjoitti: Haza: en ole ikinä edes istunut Lagunassa mutta tuskin tuo ihan turvaton kikotin voi olla :wink: ... : http://www.renault.fi/turvallisuus/turvallisuus.html
Kyllä mulla on ollut enemmänkin tapana kolaroida hirvieläimiin kuin seiniin tai lampputolppiin ;)

Olikohan se 2 tähteä mitä esim. laguna sai ekalla yrityksellä, sitä tulosta ei julkaistu vaan maksoivat uuden testin ja parantelivat autoa. :wink:


Kyllähän se euroncap lienee paras / puolueettomin törmäystesti, mutta helppoa se silti on valmistautua kun tiedetään tasan tarkkaan miten ja millä vauhdilla sitä testataan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Haza kirjoitti: Olikohan se 2 tähteä mitä esim. laguna sai ekalla yrityksellä, sitä tulosta ei julkaistu vaan maksoivat uuden testin ja parantelivat autoa. :wink:


Kyllähän se euroncap lienee paras / puolueettomin törmäystesti, mutta helppoa se silti on valmistautua kun tiedetään tasan tarkkaan miten ja millä vauhdilla sitä testataan
Laguna pääsi lähelle ***** luokitusta ja uusintatesti sallittiin, jotta auto saavuttaisi 5-tähteä, ja näin kävikin.

Kannattaa myös muistaa, että Laguna on esim. Folksamin testeissä pärjännyt hyvin jo edellisellä mallilla(samaa parasta luokitusta kuin uusimmat Volvot ja Saabit), ja uusi tuskin huonompi on.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

By the way mikä on Renaultin ja Volvon suhde? Omistaako Volvo jotain Rellusta (kuorma-autot)?

Ihan vaan siis mielenkiinnosta....
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vastaa Viestiin