Kaavailluista nopeusrajoitus muutoksista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
christian80
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja christian80 »

moi,

itse ajan helsinki-porvoo motarilla ja kesäsin ihmiset ajaa sita 110 (luultavasti mittariheiton takia) ja ne jotka ajaa kovaa ajaa kovaa välittämättä rajoituksista. eli olisi ihan hyödytöntä nostaa sitä 130km/h:iin. jos sitten kuitenkin ne jotka ajaa kovaa ajaisi vielä kovempaa niin hitaasti ajavien ja kovaa ajavien nopeusero nousisi liian isoksi ja vaaratilanteita varmasti kasvaisi ja niistä tulisi vielä vaarallisempia. vaikka itse haluaisi ajaa kovempaa ei tämä ole mikään hyvä idea kokonaisuutta ajatellessa.

minun mielestä tämä vaihto 80:stä 70:iin olisi ihan yhtä turha. pitäisi vaan nousta vielä aikaisin ylös ehtiäkseen mihinkään ja samalla stressiä lisäänyisi. tuskin likenneturvallisuus kasvaisi mitenkään huomattavasti.

antaisi olla noi nopeusrajoitukset ja käyttäisi aikaa tärkeimpiin asioihin.
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

barum kirjoitti:Joku on muistaakseni joskus osuvasti sanonut, ettei liikenteessä kenelläkään ole oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia.
Heh, onkohan joku sanonut että yksi tärkeimmistä velvollisuuksista on olla "kumartelematta" niille jotka kuvittelevat että oikeudet kuuluvat heille ja velvollisuudet muille ;)
Vastaa Viestiin