Janza kirjoitti:Olispa valtiovallalla varaa laittaa sinnekin ne sellaset kelin mukaan muuttuvat nopeusrajoitus-taulut tai mitä ne nyt onkaan nimeltään, tuolla Kotka - Hamina välillä oli jo muutama viikko sitten 120 rajoituksena tauluissa hyvällä kelillä
täysin ot: mut tammikuussa turku-helsinki välillä oli jo 120 rajotukset ihan ykköstiellä (ei motarikohdalla) hiukan matkaa, ihmettelin hetken ja sit pistin kaasua
Saabistina voisin sanoa että 140km/h tai vaikka 150km/h voisi olla kesä nopeus motarilla. Kyllä mä mielelläni ajelen rivakasti ja reippaasti jos se on suht sallittua ja turvallista.
Minusta 100km/h nopeus talveksi on todella hyvä. Kyllä se minua kyrpii keväisenä päivänä kuivalla tiellä vetää 100km/h , mutta enemmän mun nastoja renkaissa ärsyttää jos ajan 120km/h+ vauhtia.
Tänä talvena on ollut useita kertoja jolloin sää on ollut sellainen että Isoilla pääväylillä , vasemmalla kaistalla ajetaan 80km/h satasen alueella ku ei kovempaa voi ajaa liukkaus ja huono näkyvyys. Pelottava ajatus millaista olisi jos sielä vedettäis 120km/h ku näkyvyys on 50m.
Tomi9000T kirjoitti:...Tänä talvena on ollut useita kertoja jolloin sää on ollut sellainen että Isoilla pääväylillä , vasemmalla kaistalla ajetaan 80km/h satasen alueella ku ei kovempaa voi ajaa liukkaus ja huono näkyvyys. Pelottava ajatus millaista olisi jos sielä vedettäis 120km/h ku näkyvyys on 50m.
Juuri näin. Laittaa pohtimaan myös sitä, että miksi tieolosuhteiden mukaan muuttuvia nopeusrajoituksia ei olla tuomassa esim. samalla tohinalla kuin valvontakameroita...Ai niin, muuttuvat nopeusrajoituskyltit ei sinänsä tienaisi mitään, kameroilla taas saadaan sakotettua mukavasti
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:
Juuri näin. Laittaa pohtimaan myös sitä, että miksi tieolosuhteiden mukaan muuttuvia nopeusrajoituksia ei olla tuomassa esim. samalla tohinalla kuin valvontakameroita:
Onhan näitä ollut kokeilussa lähes kymmenen vuotta ja yhden suunnittellussa olin aikoinaan mukanakin. Kansalaisaktiivisuus vaan nousee siinä vaiheessa huippuunsa, kun heinäkuun helteessä motarilla varoitustaulut näyttävät tekstin "kinoksia" ja nopeus 50km/h....on meinaan tienkäyttäjien puhelinlinjat tukossa. Tiedostanette ongelman.
Mitä tulee tieverkon nopeusrajoituksiin niin minusta suurin epäkohta on yleisrajoitus vs. muut rajoitukset. Geometrialtaan lähes rallipolulta vaikuttavalla paikallistiellä saat päästellä samaa vauhtia ilman rangaistuksen pelkoa, kuin leveillä kanta- tai valtateillä.
V.J.S kirjoitti:Ai niin, muuttuvat nopeusrajoituskyltit ei sinänsä tienaisi mitään, kameroilla taas saadaan sakotettua mukavasti
Osuit ytimeen.
kuten myös teiden kunnossapitoon panostaminen, siitäkään ei rahakirstu pääse kasvamaan
Aivan järkyttävän paskassa kunnossa nuo tiet ainakin noilla omilla reiteillä mitä tulee säännöllisesti jauhettua.
Ja tekisivät senkin päällystystyön sitten kunnolla kuntehdään. Esim lahden moottoritie kehäIII:lta pohjoseen ihme pomppulinna ollut jo viimekesänän uudesta päällystystyöstä lähtien, varmaan venytetty penniä uusiin kamerahankintoihin.
TuuSaR kirjoitti:Semmosta se on kun tieolosuhteet ja rajoitus ovat kaukana toisistaan. Noh jos nyt nostavat 130:een niin saadaan vähän järjeä taas hommaan.
Toivottavasti ei, sillä mä en ainakaan kaipaa kameroita moottoriteiden varsille kyttäämään - sehän oli se motarinopeuden noston kylkiäinen?
Aautomaattinen kameravalvonta vie jo jäljellä olevankin sujuvuuden liikenteestä kun ne oikeat teiden ritarit tuijottaa nopeusmittariaan entistä tarkkaavaisemmin ja unohtaa muun liikenteen ympäriltä. Pienempien koppimopojen koneet huutaa 130 nopeudessa jo häiritsevän kovaa ja bensaakin menee alitehoisella koneella 130 huomattavasti enemmän joten köröttelevät sitten alinopeutta