Ottaakohan koneistamot miten suuria summia jos vie lohkon hoonaukseen irroittamatta kampiakselia+mäntiä? Siis varmaankin jokin tuntiveloitus mutta onko kenelläkään kokemusta tuosta summasta.
Parhaitenhan tuo selviää koneistamolle soittamalla, mutta kun olisi tarkoitus ottaa motti mukaan maanantaina töihin lähtiessä ja heittää koneistamolle...
Vielä koneistamon taksoista
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Vielä koneistamon taksoista
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
tuntityön mukaan tietenkin veloittavat. koko paskaan saattaa äkkiä koneistamolta mennä laskutuksen mukaan vaikkapa 6 (todellisuudessa 2h, jos sitäkään) ja laskuhan on sitten sen mukainen. Tee Heikki ite, kyllä se onnistuu. Momentit löytyy oppaista, eikä se hurjan työlästä ole. Ja Rikultahan saat varmasti hyviä vinkkejä, jos menee sormi suuhun.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Joo, tässä on enemmänkin kyse siitä ettei ole sopivaa hylsyä millä saisi kiertokanget irti. Maanantainahan sellaisen saisi kaupasta, mutta kun sitä ei tiedä millon sitä ehtii viikolla purkuhommiin. Mikäs hylsy tuohon muuten käy. Ei taida olla edes mikään naaras-torx, hampaita näyttäisi olevan enemmän...vai onko?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Mihinkäs se purkuhomma nyt hyyty?
Kiertokangen alapään mutterit ovat 14 mm 12-kulmaisia ja runkolaakerin pukit ovat kiinni E14 tai E16 kantaisella torxilla. Jos ei omasta takaa löydy tuollaisia hylsyjä niin odottele maanantaihin että biiltema aukeaa tai tule hakemaan lainaan.
Koneistamon tuntitaksa on jotain 50...60 euroo ja käyttävät tuohon purkuun vähintään tunnin. Hoonaus maksanee irtonaiselle lohkolle noin 60 egee joten arvelisin että ei ehkä kannata viedä sinne purettavaksi.
Itse ainakin käyttäisin tuonkin rahan vaikka työkalujen hankintaan ennemmin kuin koneistamon ruokkimiseen...
Kiertokangen alapään mutterit ovat 14 mm 12-kulmaisia ja runkolaakerin pukit ovat kiinni E14 tai E16 kantaisella torxilla. Jos ei omasta takaa löydy tuollaisia hylsyjä niin odottele maanantaihin että biiltema aukeaa tai tule hakemaan lainaan.
Koneistamon tuntitaksa on jotain 50...60 euroo ja käyttävät tuohon purkuun vähintään tunnin. Hoonaus maksanee irtonaiselle lohkolle noin 60 egee joten arvelisin että ei ehkä kannata viedä sinne purettavaksi.
Itse ainakin käyttäisin tuonkin rahan vaikka työkalujen hankintaan ennemmin kuin koneistamon ruokkimiseen...
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Joo, ne tiukassa olleet pultit lähti taltalla auki. Simppeli homma kun vaan uskalsi käyttää voimaa...
Tuo 12 kulmainen hylsy uupuu. Vois kyllä odottaa maanantaihin että saa hankittua moisen mutta kun viikolla ei oikeen tunnu löytyvän aikaa laitella konetta, niin menee taas monta iltaa hukkaan.
Jos tuon hylsyn saisi tulla huomenna noukkimaan lainaan niin olisi loisto juttu. E16 tuli jo hankittua kantta irrottaessa.
Tuo 12 kulmainen hylsy uupuu. Vois kyllä odottaa maanantaihin että saa hankittua moisen mutta kun viikolla ei oikeen tunnu löytyvän aikaa laitella konetta, niin menee taas monta iltaa hukkaan.
Jos tuon hylsyn saisi tulla huomenna noukkimaan lainaan niin olisi loisto juttu. E16 tuli jo hankittua kantta irrottaessa.
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Kannattaa tosiaan käydä noita 12-kulmaisia kattomassa Biltemasta:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 9075211248
Ei maksa paljon mitään ja onhan hylsyille aina käyttöä.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 9075211248
Ei maksa paljon mitään ja onhan hylsyille aina käyttöä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11