Viritelmä tämäkin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viritelmä tämäkin

Viesti Kirjoittaja Svc »

Yksi ahdin / sylinteri 8O
http://www.japmobiles.com/news/news_detail.asp?id=229
Ei mahda kaasuvirtaus turbiineille olla kovin tasaista.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kieltämättä melkoisen erikoinen viritelmä :P
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Tuolla virityksellä on varmaan yritetty saada ison turbon teho mutta pienen viive... :roll:
Onko toi se "nelipisteturbo" ?:)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

arttu kirjoitti:Tuolla virityksellä on varmaan yritetty saada ison turbon teho mutta pienen viive... :roll:
Onko toi se "nelipisteturbo" ?:)
Saadaan sillä ainakin neljän turbon lämmöt konehuoneeseen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Tuo ei ole biturbo eikä triturbo... onkohan tuo sitten quatroturbo...?
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
*Nappula
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 22:57

Re: Viritelmä tämäkin

Viesti Kirjoittaja *Nappula »

Svc kirjoitti: Ei mahda kaasuvirtaus turbiineille olla kovin tasaista.
Eikös se ole pelkästään positiivista? Muistaakseni Dr. Alfred Buchi (Turboahtimen kesijä) huomasi jo 1925 että harvemmat pakopulssit ovat pelkästään hyödyksi. Näin pulssit erottuvat toisistaan ja pulssien amplitudit ovat suurempia ja ahdin reagoi näin nopeammin muutoksiin.

Tätä vartenhan useampisylinterisissä moottoreissa käytetään useita turboja, tai ainakin turboa jossa on jaettu pakopesä. Voihan toki nelisylinterisessäkin moottorissa käyttää ahdinta jossa on jaettu pakopesä, mutta kuutosmoottorissa tuollainen on jo lähes pakollinen IMHO.
Vastaa Viestiin