auton alla olevan jäätelimontun täyttö suojalumella tasaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"

auton alla olevan jäätelimontun täyttö suojalumella tasaa

Viesti Kirjoittaja stara »

täytin jo toisen kerran tänä talvena jatkuvasti samassa paikassa ulkosäilytyksessä taivasalla olevan auton alle syntyvän jäämontun suojalumella.
edut:
ei liukastu niin helposti montun reunalla
autoon on helpompi mennä kun ei ole jakkara liian alhaalla/ ylhäällä.
lumiduunit helpottuu tasasella
auton pyörä ei jäädy yöllä kiinni jos esim pesasee auton
siistimmän näköinen maisema
lyhyt matka kolata lumi siihen

Ajelin autolla lumet heti tiukkaan jotta asettuvat, minusta vaiva/ laatu- suhde on jees.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pitäs varmaan tehdä sama juttu. Molempien autojen kohdalla on keskisuuren pommikuopan kokoiset reiät. Citikan kuopan reunat alkaa olemaan samalla tasolla kuin auton penkki jos jousitus on lässähtänyt alas.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos parkkipaikan kolaa silloin tällöin, mielellään sen jälkeen kun lunta on satanut, säästyy tuoltakin ongelmalta :)

Kantaa nyt parkkipaikalle lisää lunta :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

peinu kirjoitti:Jos parkkipaikan kolaa silloin tällöin, mielellään sen jälkeen kun lunta on satanut, säästyy tuoltakin ongelmalta :)
Hyvää palvelusväkeä on näinä päivinä niin tavattoman vaikea saada :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Minun pihallani on vierekkäin kaksi kuoppaa, saapin pyörien väliin jäävän tilan levyiset. Pyörien alle pakkautunut lumi on jäätynyt sen verran tiukaksi, ettei se mihinkään lähtenyt kolaamalla, oli sitten palvelusväki kuinka hyvää tahansa.

Auto ei siis ole kuopassa, eikä autoon nouseminen ole vaikeutunut sen takia että penkki olisi matalammalla, autohan on korkeammalla kuin normaalisti.

Johtuu ehkä siitä, että käytettävissä oleva pysäköintitila ohjaa ajamaan joka kerta hyvinkin samoja raiteita "ruutuun", jotta molemmat autot mahtuvat vierekkäin.

Turha sitä kuoppaa on lumella täyttää, tuostahan olisi muodostunut hyvä rasvamonttu, jos talvi vielä olisi jatkunut pidempään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse olen seurannut mielenkiinnolla naapuripaikkaa, jossa omistajan onneksi on joku tilaihme (muuten ei ovet varmaan aukeis), sillä kyseinen kuljettaja ei ole vaivautunut kolaamaan paikkansa missään vaiheessa talvea, ja hänen autonsa ympärillä onkin sellainen 20-30cm jääreuna. Itse olen oman paikkani kolannut aina lumisateen jälkeen, ja siihen on syntynyt sellainen ehkä 5cm reuna. Suurimman motivaation lumitöihin antaa kitkarenkaat, sillä kitkoilla lähdöt 20cm reunuksen yli, ilman lähtövauhtia jäis kyllä tekemättä...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin