"kaikki" Saabin moottoreiden perustiedot

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

"kaikki" Saabin moottoreiden perustiedot

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tämmönen hyödyllinen linkki löytyi:

http://www.zsh.net/saabengines-1.0.xls

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hagi
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hagi »

Näemmä tuossa ei ole mainittu yhdenkään B235:n tehoksi 170hv. Olikohan kyseiset koneet sitten todellisuudessa kuitenkin 185hv myös ennen vuotta 2001.

-h
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Samaten ihmetyttää -88 9000 Turbo 16:n 185 hp katalysaattorilla.
Ei taida olla ihan noin :(
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

MacTurbo kirjoitti:Samaten ihmetyttää -88 9000 Turbo 16:n 185 hp katalysaattorilla.
Ei taida olla ihan noin :(
Röd box. Eikös toi punanen boksi ole joku pikkasen kireempi viritys?

Mutta pientä fiilausta vaatii. Muutamia puuttuu. mm.
-T5.2 -93 2.3T 200hv tonttu
-T5 lpt 9-3
- 9-5 170hv 2.3lpt (Aikaisemmin mainittu )
- 9-5 192hv 2.0T "business"
Toisaalta minulle uusia tuttavuuksia on ngsatkun matalapaine- ja 200hv -versiot. Liekö mennyt väärään sarakkeeseen kun piti mennä 9-3:een?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

peinu kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Samaten ihmetyttää -88 9000 Turbo 16:n 185 hp katalysaattorilla.
Ei taida olla ihan noin :(
Röd box. Eikös toi punanen boksi ole joku pikkasen kireempi viritys?
Heh, minä lainaan samaan aikaan kun sä muokkaat. Meinaa mennä solmuun.

Siinä tapauksessa katiton 185 hp -88 tonttu puuttuu. Vai oliko se 180 hv, mutta puuttuu kuitenkin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

72-74 99 ei ollut Bosch CI (Continuous Injection) vaan D-Jetronic
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Wanhemmat dieselit ja tehokkaimmat bensat puuttuu SS-osiosta eli ei aivan aukoton lista.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti:Mutta pientä fiilausta vaatii. Muutamia puuttuu. mm.
-T5.2 -93 2.3T 200hv tonttu
T5.2 oli ainoastaan aeroissa, joten tuo 200hp lienee revitty automaattiaerosta, manuaalihämmenninversiossa on mielestäni 225hp.
T5.5 tuli sitten mv94 myös "tavan" cd/cd-malleihin.


-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Nyt kun alettiin viilaamaan niin mainittakkoon, että V4:sta puuttuu 65hv ja 68hv versiot.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Nuo nuo korjauksethan kannattaisi kertoa tekijällekin sitten jos löytyy. Tai edes julkaista uudelleen korjattuna ja huomautuksilla.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Eikä tuossa täysin Opelkoneisessa SS:säkään taida trionikkiä olla..
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Vastaa Viestiin