Sakot

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
turkkaki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

näinhän se on... tossa tultiin emännän kanssa peräjulkkaa, emäntä mun satkulla ja minä edellä veljen tonnarilla...

joku patonki sitte liimaantu satkun puskuriin, ja kiias siinä useita kilometrejä... no sitte tuli se suora, kun tämä päätti lähteä ohi... ...arvatkaas menikö enää tonnarin ohi... näin tietysti saabistien maine kasvaa, ja kunnia menee, mutta mitäs roikku siinä satkun puskurissa... vissiin meinas että säästää bensaa, kun tulee imussa...

niin ja meidän välissä oli kyllä ilmaa ainakin 3:n turvavälin verran...

no kiihdytyksen jälkeen annoin kiireisemmälle tilaa, ja menikin ohi.

sitte tää nolppi vissiin aatteli tehdä kiusaa ja himmas rutkasti alle nopeusrajotuksen siinä mun edessä... no onneksi kikdown on keksitty... :oops: :oops: ´

nopeudet pysyivät nätisti alle sallitun... ... ...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9000cst
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

turkkaki kirjoitti:näinhän se on... tossa tultiin emännän kanssa peräjulkkaa, emäntä mun satkulla ja minä edellä veljen tonnarilla...

joku patonki sitte liimaantu satkun puskuriin, ja kiias siinä useita kilometrejä... no sitte tuli se suora, kun tämä päätti lähteä ohi... ...arvatkaas menikö enää tonnarin ohi... näin tietysti saabistien maine kasvaa, ja kunnia menee, mutta mitäs roikku siinä satkun puskurissa... vissiin meinas että säästää bensaa, kun tulee imussa...

niin ja meidän välissä oli kyllä ilmaa ainakin 3:n turvavälin verran...

no kiihdytyksen jälkeen annoin kiireisemmälle tilaa, ja menikin ohi.

sitte tää nolppi vissiin aatteli tehdä kiusaa ja himmas rutkasti alle nopeusrajotuksen siinä mun edessä... no onneksi kikdown on keksitty... :oops: :oops: ´

nopeudet pysyivät nätisti alle sallitun... ... ...
Mitäs "jätkä" meni ahistelemaan sun emäntää takaapäin, ansionsa mukaan sai :lol: :lol: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
stara
"Hölösuu"

Re: Sakot

Viesti Kirjoittaja stara »

Harrimatias kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Tulipa eilen saatua poliiseilta sakot Tuusulantiellä siitä, kun ajoin vajaa kilometrin matkan ohituskaistalla toisen saabin perässä liian lähellä,
22 päiväsakkoa... ilkeätä että noin lyhyestä matkasta kun tarkoitus ei ollut mitään hiillostaa edessä menevää, toisinkuin poliisi sedät väittivät.
400e maksoi tuokin lyhytkin lähellä ajo, harmi, kun yleensä itse pidän turvaväliä :wink:
Oikein :!:
Vaikka itse tulee tehtyä paljon kiellettyä en ymmärrä miksi tarvii roikkua toisen perässä. Itse olisin ensin pessyt lasin ja sen jälkeen näkee pikkueläimetkin jotka ehkä pyrkivät tielle ja aiheuttavat...

Tietenkin jokaisella on eri rikkeet jotka harmittaa.
Enitenhän se potuttaa kun ei lukenut ohituskaistan nopeutta ilmeisesti ajoissa, sen edessä ajavan saabin edessä oli hitaampi ajoneuvo, ja nostin kyllä jalan pois kaasulta ajoissa mutta ihan liukumallakin siihen joutu, enkä viittinyt alkaa jarruttelee,että oikea kaista olisi mennyt jo ohi.

Poliisit tulivat valkoisella Octavia Rs:llä, ohitimme ne ja siitä sitten lähtivät perään ajamaan.

Kas kun eivät jakele joillain kehä1 tms. tiellä missä oin 80km/h rajoitus, voin hyvällä sydämellä sanoa että siellä ajetaan joka pvä, lähes koko ajan, vielä lähempänä... ja jatkuvasti pitkää matkaa.
Itse olin tuon hetken ajan, jonka jälkeen annoin edessä olevan mennä aivan omaa vielä kovempaa vauhtiaan kuin omani.

valitat vaan: sanot jotta ensin jäit pussiin koska edelläajava hiljensi ja sitten poliisit olivatkin jo liian lähellä pussittamassa myös sinua, jaoit turvavälin parhaasi mukaan puoliksi, muuta et voinut tehdä, koska reunakaista oli tukossa. Ei niillä poliiseilla videokuvaa varmaan oo tilanteen kehittymisestä, ja eivät he sieltä takaa voi edeltäviä tilanteita tarkkaan rekisteröidä.
mitään et voi hävitä.
oikeusturvavakuutus on sen vuoksi jos joutuu epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Coltti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Coltti »

hohhoijjaa mitä kukkahattusetävalittajia taas liikkeellä...
Harrimatias
"Hölösuu"

Re: Sakot

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

9-5T kirjoitti:
stara kirjoitti:valitat vaan: sanot jotta ensin jäit pussiin koska edelläajava hiljensi ja sitten poliisit olivatkin jo liian lähellä pussittamassa myös sinua, jaoit turvavälin parhaasi mukaan puoliksi, muuta et voinut tehdä, koska reunakaista oli tukossa.
Miten ihmeessä viereisen kaistan tapahtumat liittyy turvaväliin, eikö jarruttaminen enään riitäkkään.
No jokaisella on oikeus valittaa mutta onneksi kaikki ei kehtaa vaan pystyvät kantamaan tekonsa seuraukset.
Toi on kyl pirun totta...
Saab 900 2.0t Cab -97
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

totta tai tarua, rikas mielikuvitus on köyhän ainoo huvitus. jos ei oo sitäkään....
siis tarkoitin sitä , jotta jos tilanteellisesti välejä ei ole edessä eikä takana, niin et pysty tilannetta muuttamaan sivulle siirtymälläkään, jos sivukaistakin on tukossa.
ja älkää "valittako , ettei kannata " valittaa", Bodom Homströmkin sai just yli 40 000 € kun vähän valitti. saa sillä uuden siistin mopon, ja jupinaa riittää.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Olen myös ymmärtänyt/kokenut että vauhtia hiljentämällä saa edellä menevään rakoa :lol: 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
SonmH
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja SonmH »

kyllä tää on niin rahastusta!!!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja tturku »

Valitus vaan kehiin. Oon törmännyt muutaman kerran vantaalla niin ihmeellisiin poliisin temppuihin, että luottamusta poliiseihin koetellaan vaikka poliisin pitäisikin olla ystävä. Musta toi sakko on ihan kohtuuton. Se ois ollut ihan eriasia, jos olisit tahallaan ihan persetuntumalla ollut ja valoja vilkutellut...
En mäkään yleensä jarrua rupea polkemaan jos joku tulee ohituskaistalla eteen jää vaan nostan kaasun ja vasta kun oon tappituntumalle joutumassa painan jarrua...
Menisivät vaikka kehälle jakamaan niitä pikavoittoja ylinopeuksista, jos rahaa haluavat valtion kirstuun sakkojen muodossa. Sieltä sais päivässä suuren potin kasaan kun melkein kaikki ajaa siellä 90-100, 80 nopeusrajoituksella.

Tulipahan avauduttua....
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Harrimatias
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Noniin, tänään tuli juteltua naapurisedän kanssa, joka on poliisi.
Hän tavallaan ymmärsi tilanteeni, mutta perusteli juuri sillä, että kun ei ollut ruuhka-aika, niin oisin hyvin voinu jarrutella myös siinä perässä.
Mutta sanoi myös sen,että joskus poliisikin tulkitsee väärin, eli jotkut toiset poliisit kuin myös hän itse, olisi hiukan enemmän seurannut ajotapaa ja mahdollisesti jättänyt sakottamatta. Ja niihin sakkoihin, kuulemma ne eivät täysin ainakaan kumoutuisi, mutta saattaisivat puolittua syyttäjän toimesta, koska on ollut aivan henk.koht arvio kyseiseltä poliisilta, ja olivat aika kohtuuttoman suuret. Rikesakko olisi ollut enemmän paikallaan kuin kauhea määrä päiväsakkoja, koska jos olisin polettanut hirveetä ylinopeutta, niin sakot olisivat jäänet pienemmiksi myös..

Eli muistakaa pitää turvaväliä :wink:
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin