Sun pitäisi kokeilla ESP:töntä 9-3SS:ää, sillä siitä saa liukkaalla perän sladiin melko helpostitomaatti kirjoitti:No juu,kyllä olisin onnellinen..Nytkin tuli viikonloppuna ulkoilettua tuota S:ää ja muuten olen tyytyväinen mutta jotenkin rupeaa vituttamaan toi vasemmalla jalalla jarruttaminen jotta tuon sladiin saa.
Jos saabissa olisi takaveto..
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jos saabissa olisi takaveto..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Jos saabissa olisi takaveto..
Liian teknisiä vehkeitä mulle..Turbo Sensonic kirjoitti:Sun pitäisi kokeilla ESP:töntä 9-3SS:ää, sillä siitä saa liukkaalla perän sladiin melko helpostitomaatti kirjoitti:No juu,kyllä olisin onnellinen..Nytkin tuli viikonloppuna ulkoilettua tuota S:ää ja muuten olen tyytyväinen mutta jotenkin rupeaa vituttamaan toi vasemmalla jalalla jarruttaminen jotta tuon sladiin saa.
Tosta katastussedän nihkeydestä tulikin mieleen, että mikähän siinäkin on että meininkejä on pitänyt tiukentaa. Ei VOI olla liikenneturvallisuuskysymys, sillä saahan Ruottissakin (kai?) tehdä paaaljon liberaalimmin autolleen lähes mitä vaan ja se on sentään jonkinlainen mallimaa mitä turvallisuusasioihin tulee.
Ettei vaan olisi ideana varmistaa valtion verotulot tyyliin: jos haluat erikoisemman/tehokkaamman auton, menet ja ostat sellaisen mallin kaupasta ja generoit samalla autoverokertymää. Ei käy valtiolle että ostat halvan aihion ja modaat sitä sitten.
Ikävää politiikkaa joka samalla potkii nilkkaan kaikenlaisia rakenteluprojekteja.
-h
Ettei vaan olisi ideana varmistaa valtion verotulot tyyliin: jos haluat erikoisemman/tehokkaamman auton, menet ja ostat sellaisen mallin kaupasta ja generoit samalla autoverokertymää. Ei käy valtiolle että ostat halvan aihion ja modaat sitä sitten.
Ikävää politiikkaa joka samalla potkii nilkkaan kaikenlaisia rakenteluprojekteja.
-h
-Kolme entistä Saabia, nyt japanilaista
On tullut harrasteltua myös noita takavetoisia kinnereitä joskus, niillä on eittämättä hauskempaa ajella huviajelua talvisin, mutta kun on näinkin pitkä työmatka ja välillä oikeasti kiirekin niin mikään ei ole niin turhauttavaa ku takavetoisella yrittää kiirehtiä muiden ohitse.eka9000 kirjoitti:Eeeiiiii!! Takaveto tietysti talvella ja etuvetoisella voi sitten rauhaksiin ajella kesällä.
Tuohon äsköiseen on pakko sanoa TÄH? Siis kaupungissa joo, ei pääse takavedolla liikkeelle, ei kyllä tunnu pääsevän etuvedollakaan. Matkaa ajaessa taas itse ainakin pystyn pitämään takavedolla vauhdin kovempana, koska kaasulla voi tunnustella perän etenemistä ja kun pito loppuu tuoda nättissä sladissa autoa, vauhdin juuri kärsimättä. Etuveto kun menettää pidon pitää vauhtia melkeinpä poikkeuksetta tiputtaa, ettei auto puske väärään paikkaan. Etuveto on ehkä vain "turvallisempi" jos ei oikeasti osaa autoa viedä, ei minusta ainakaan loogisempi ja kovempaa ei pääse. Jos ei tarvi kokoaikaa kiihdytellä.
Toki tästä voidaan taas tapella ja täytyy muistaa, että jos ottaa rinnakkain vaikka 80-luvun takaveto toyotan ja sitten Saab 95:sen niin...
Jos talvella on oikeasti kiire, niin neliveto toimii matka-ajossa, kun kerkiää ohikin.
Toki tästä voidaan taas tapella ja täytyy muistaa, että jos ottaa rinnakkain vaikka 80-luvun takaveto toyotan ja sitten Saab 95:sen niin...
Jos talvella on oikeasti kiire, niin neliveto toimii matka-ajossa, kun kerkiää ohikin.
STCF #3
Niin, siis työmatka on suurimmaksi osaksi suorahkoa maantietä, iso osa kaksikaistaista, kymmenisen kilometriä tuota Säkylään menevää tietä mikä nyt vähän mutkittelee mutta ei nyt varsinaisesti mikään mutkatie.
Takavedolla ei pääse liikkeelle ainakaan paremmin ilman lukkoa ainakaan, mutta son tosiaan enempi kaupunkiolosuhteiden ongelma ja vähissä minun kohdallani. Son vaan siitä kyse että on todella väsyttävää ajaa huonoissa olosuhteissa takavetoista jota täytyy enempi korjailla suoraan ajettaessa, ja tosiaan se ohittaminen välillä menee jopa vaarallisen puolelle kun kertyy polannetta jne. tarpeeksi.
En tiedä mitä se johtuu, mutta tuo lemmikkiauto eli OG-Satku vaan tuntuu paljon paremmalta ajaa kun mikään muu, sitä paremmalta tuntuu mitä huonompi keli. Turvallistahan se ei enää siinä vaiheessa ole, mutta huoletta voi vetää 100 lasissa kun muut ei uskalla 60 kovempaa ajella, ei meinaa karata mihinkään.
Ei mulla mitään uudempia autoja edes ole ollut, uusin on tuo NG900, takavetoisia on ollut Sierroja, Opeleita, Toyotia ym. vanhoja roippeita. Eikä siinä mitään, kyllähän noilla lyhkäsemmillä takavedoilla (Starlet, Corollat, Kadetit jne.) tarvittaessa nopeasti etenemään pääsee, kyse on vaan siitä ettei tarvi edetä hetkittäin paskat housuissa.
Takavedolla ei pääse liikkeelle ainakaan paremmin ilman lukkoa ainakaan, mutta son tosiaan enempi kaupunkiolosuhteiden ongelma ja vähissä minun kohdallani. Son vaan siitä kyse että on todella väsyttävää ajaa huonoissa olosuhteissa takavetoista jota täytyy enempi korjailla suoraan ajettaessa, ja tosiaan se ohittaminen välillä menee jopa vaarallisen puolelle kun kertyy polannetta jne. tarpeeksi.
En tiedä mitä se johtuu, mutta tuo lemmikkiauto eli OG-Satku vaan tuntuu paljon paremmalta ajaa kun mikään muu, sitä paremmalta tuntuu mitä huonompi keli. Turvallistahan se ei enää siinä vaiheessa ole, mutta huoletta voi vetää 100 lasissa kun muut ei uskalla 60 kovempaa ajella, ei meinaa karata mihinkään.
Ei mulla mitään uudempia autoja edes ole ollut, uusin on tuo NG900, takavetoisia on ollut Sierroja, Opeleita, Toyotia ym. vanhoja roippeita. Eikä siinä mitään, kyllähän noilla lyhkäsemmillä takavedoilla (Starlet, Corollat, Kadetit jne.) tarvittaessa nopeasti etenemään pääsee, kyse on vaan siitä ettei tarvi edetä hetkittäin paskat housuissa.
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Jos Saabissa olisi takaveto ajaisin vaikka Toyotalla
. "Leikkiautot" erikseen
. jos vallan kyki edellä haluaa mennä niin motocross ja speedway lienee hyviä lajeja 
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Vois sanoo karrikoiden, että OG900 parhaimmillaan kymmenen sentin lumi sohjossa. Mulla on toisena autona Espanjan ihme. Se hakee ja vetelee sohjossa, OG ei. Mutta kyllä saabinkin saa hanskasta kun vauhtia on riittävästi.dq kirjoitti:
En tiedä mitä se johtuu, mutta tuo lemmikkiauto eli OG-Satku vaan tuntuu paljon paremmalta ajaa kun mikään muu, sitä paremmalta tuntuu mitä huonompi keli. Turvallistahan se ei enää siinä vaiheessa ole, mutta huoletta voi vetää 100 lasissa kun muut ei uskalla 60 kovempaa ajella, ei meinaa karata mihinkään.
Viimeksi muokannut Veksi, To Huhti 06, 2006 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 2.1 16V classic -93
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
-
ruohonet80
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
kumma homma. Jos ohituskaistalla on lunta tai loskaa, ihmiset ei uskalla mennä. Joo joo en aiheuttanut (todistettavasti) ketjukolaria kuopion motarilla.
Itellä kokemuksia OG satkusta 140km/h vauhdissa ohituskaistalla, jossa toistakymmentä senttiä lunta. Vedon kun piti tasaisena, niin ei venkoillu minnekkään.
OT. viereisellä kaistalla satkun kanssa rinta rinnan kaverin manne mersu eteni paljaalla tiellä huippunopeuttaan
Itellä kokemuksia OG satkusta 140km/h vauhdissa ohituskaistalla, jossa toistakymmentä senttiä lunta. Vedon kun piti tasaisena, niin ei venkoillu minnekkään.
OT. viereisellä kaistalla satkun kanssa rinta rinnan kaverin manne mersu eteni paljaalla tiellä huippunopeuttaan
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
minnuukaa ei pelottanu jääradalla satkulla vedellä. se oli kyl sohjoo ja pyörähtihän se pari kertaa va vaikeeta se onVeksi kirjoitti:Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Vois sanoo karrikoiden, että OG900 parhaimmillaan kymmenen sentin lumi sohjossa. Mulla on toisena autona Espanjan ihme. Se hakee ja vetelee sohjossa, OG ei. Mutta kyllä saabinkin saa hanskasta kun vauhtia on riittävästi.dq kirjoitti:
En tiedä mitä se johtuu, mutta tuo lemmikkiauto eli OG-Satku vaan tuntuu paljon paremmalta ajaa kun mikään muu, sitä paremmalta tuntuu mitä huonompi keli. Turvallistahan se ei enää siinä vaiheessa ole, mutta huoletta voi vetää 100 lasissa kun muut ei uskalla 60 kovempaa ajella, ei meinaa karata mihinkään.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
kaikkein merkittävintä on kyllä se renkaiden kunto ja kuvio eikä se, onko veto taka- vai eturenkaissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Kyllähän OG900:nkin hanskasta saa lähtemään mikäli tarpeeksi sössii, sen verran kuitenkin tarvitaan liiallista tilannenopeutta että ainakaan minunkaan kylmä pääni ei tarpeeksi kylmä sellaisiin nopeuksiin ole.
Tuo on tietenkin totta että rengastus vaikuttaa dramaattisesti, tokkiisa myös niin että se karrikoi ajo-ominaisuuksien huonoja puolia. Nyt on tuossa uusimmassa OG:ssa tonnarin peltivanteilla hiukka leveemmät ja huonommat Nokian nastat, ei se huono ole vieläkään ajaa mutta haikeudella muistelee vanhempaa jossa oli alkup. vanteilla pränikät Nokian "pizzaleikkurit".
Tuo on tietenkin totta että rengastus vaikuttaa dramaattisesti, tokkiisa myös niin että se karrikoi ajo-ominaisuuksien huonoja puolia. Nyt on tuossa uusimmassa OG:ssa tonnarin peltivanteilla hiukka leveemmät ja huonommat Nokian nastat, ei se huono ole vieläkään ajaa mutta haikeudella muistelee vanhempaa jossa oli alkup. vanteilla pränikät Nokian "pizzaleikkurit".
