Vaihdatko vaihteistoöljyäsi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Vaihdatko vaihteistoöljyäsi?

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No niin, tuli tuossa vaihdettua omat. Oikeastaan vähän venähtänyt homma kun vuosi sitten jo auton hommasin.
Katselin tuossa määräaikaishuoltoja TiDiin ja niissä ei lue muuta kuin tarkistus/lisäys. Bensamallissa ilmeisesti vaihtokin(?)
Kuvasta päätellen vaihtokaan ei ole pahitteeksi :)
Öljyproppu
Vuoden välein yleensä itse vaihtelen. Jotkut pitävät täysin turhana ja ihmettelevät...
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kerran olen vaihdattanut.. :roll: Ei onneksi tartte vakioautoon kovin tihiään vaihdella. Ja kun muutenkin ajotyylini ei ole revittelyä niin ei lootaöljyt mössöksi mene moneen vuoteen.

Mut hyvä tapa vaihdella säännöllisesti.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vaihdan aina, kun ostan uusvanhan auton ja sen jälkeen sitten enemmän tai vähemmän satunnaisesti.. Nyt 40tkm ajeltu samoilla, kai sitä vois jo seuraavaan määräaikaishuoltoon miettiä.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vaihdatko vaihteistoöljyäsi?

Viesti Kirjoittaja Montoya »

snuggles kirjoitti:Bensamallissa ilmeisesti vaihtokin(?)
Ei kai bensamalleissakaan vaihtoa ole ohjelmassa. Hiljattain tuli vaihdatettua omaan.
9-5 2,3t -03
#2514
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Kerran olen vaihtanut 30tkm aikana. Uudet tulevat kytkimen vaihdon yhteydessä, ehkä jo tänä kesänä... :roll:

Oli muuten mun öljyproppu lähes samannäköinen..
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

En ole vaihtanut, kun luottohuoltajani suositteli, ettei kannata vaihtaa. :?

Kuulemma voisi synkron palaset yms. karata ja jumittaa laatikon lopullisesti.

10w30 olen lisännyt kerran, kun vaihteet alkoivat takeltelemaan kuumana kesäpäivänä.

Autollani on ainoastaan käyttöarvoa, joten laatikkoremppa ei tulisi kyseeseen, jos ongelmia ilmenisi.

Mitään kummempia ongelmia ajamisessa ei ole ollut. Laatikko on jäykkä ainoastaan, jos pakkasilla ei ole muistanut käyttää lohkolämmitintä.

Jos omistaisin uuden ja vähän ajetun auton, niin kyllä vaihtaisin öljyjä.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Aina käytetyn ostaessani ja muuten 60 000km tai kahden vuoden välein, samoin muut nesteet samalla kertaa menee vaihtoon.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kyllähän noita on tullu vaihdettua, ja nyt täytyy olla uuden auton kanssa vielä tarkempana ku on laatikko hyvin äkkiä peenä jos ei lyki moparin omia öljyjä max 30tkm välein.
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin