mikä mättää ????

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Suksiboksi
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Suksiboksi »

Aivanjoo!! :)
Saab 900i Aut 89
MikKap83
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

kaveri sai kans isukiltaan ekaksi autoksi pystykeula satkun.. manaili autoaan aina kunnes iski päällensä valtion pakollinen poikaleiri vekaralla..
siinä meni naama messingille kun bmw:t ja muut olivat pakkasilla lomille lähtiessä pelti pystyssä ja saabi lähti ku palmun alta. siinä sitten totes että ulkonäöstä ja muusta viis, käytännöllisyys ja luotettavuus kunniaan :D
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Holmes
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Älä osta sille nissania. Ng900 tai ihan ekoja 9-3 kyllä semmonen luulis kelpaavan. Ymmärrän että vanhat OG900 saattavat hirvittää kun kyseessä kerran tytär.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
Ebba
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Ebba »

Osta tyttärelle sellainen auto kun se haluaa, samahan tuo sinulle maksatko xxx € Saabista vai Toyotasta.
Ymmärrän ihan hyvin jos nuoret Saabeja ja varsinkin OG:ta karsastaa.
Lasten kuuluukin pitää eri asioista kuin niiden vanhemmat :wink:
900i 2.1 16v -93
Defeat
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Osta sille joku "hyvän näköinen" ja ajettavuudeltaan kammottava 1.1 litrainen kaasari nissani.
Samalla osta itsellesi hyväkuntoinen CS-tonnari, turbolla ja runsailla varusteilla.
Voi olla että arvostus saabia kohtaan nousee, kun pääsee tonnarin rattiin parin kuukauden nissanisession jälkeen. :lol:
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Hyvä sentään että tyttö haluaa Volkkaria eikä mitään B***ria niinkuin aika monet sen ikäiset nykyään :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

kristian kirjoitti:Hyvä sentään että tyttö haluaa Volkkaria eikä mitään B***ria niinkuin aika monet sen ikäiset nykyään :)
Tätä on just kuullu monesti tytön suusta, että "bemulla on helpompi ajaa talvella mutkat" ja kumminkin ne on vähän väliä jossain tolpassa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
dq
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dq »

Tämmöiseen dilemmaan voisi toimia seuraava konsti; kun on yhteistä vapaa-aikaa sopivasti niin tehdään kaksi pitkää ajomatkaa (siis n. 500 km tai enemmän) toinen Saabilla mikä varmastikin löytyy jo sopivasti perheestä, toista varten lainataan jostain sellainen kippo mitä jälkikasvu himoitsee. Jos vielä tekee mieli kippoa voi ylipuhumisen jatkaminen olla turhaa, peli on menetetty ainakin muutamaksi vuodeksi eteenpäin. :D
wesku
"Hölösuu"

Re: mikä mättää ????

Viesti Kirjoittaja wesku »

YKÄ kirjoitti:Tyttö saa muutaman kk päästä kortin (toivottavasti)
No lupasin maksaa autokoulun ja ekan auton (saab).

Hän ilmoitti kohteliaasti että ei saab kelpaa ??<clip>
Mitäs nyt tehään kysyy epätietonen isä..
Maksakoon tyttö itse autokoulunsa
Ciswami
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Täysin ymmärrettävää tyttären ja isänkin suunnalta. Viimeksi eilen oli kaveri 23-v mies CS Aeroni kyydissä ja sanoi: "näin kahden kesken voin sanoa, että kyllähän tässä Saabissa on todella hyvät nämä penkit, kyyti tasaista, vetojakin todella hyvin (stege3), kaikki varusteet ja värikin on hyvä (musta), mutta auton status pappa-autona on niin paha, ettei hän voi ajavansa tällaisella." Luulen, että tyttärellä sama ongelma; Autossa ei ole mitään vikaa ominaisuuksiensa puolesta, vaan status on yksinkertaisesti muiden nuorten mielestä jotain muuta kuin meidän saabistien mielestä. Tässäkin kohtaa olisi helppo erottua massasta ja olla yksilöllinen, eikö? Voihan OG:kin tehdä yksilöllisen... Tontitus, vanteet jne...
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
kent
"Kaasari"

Re: !(

Viesti Kirjoittaja kent »

[quote="YKÄ"]muttas se on MUN tyttö, se täyttää vaan kerran sen 18v.

Niin ja mitäs ei isi tee nyt tytönsä eteen,no se on sovittu ettei muulla kun saabillla??.
Yritetään!!½[/quote]

Jos ilmainen auto ei kelpaa, niin se on vaan voi voi. Ei mulle kukaan autoja ostellut, kun täytin 18v. Eikä varaa ollut autoon + vakuutuksiin + bensaan pikaisella laskelmalla. Joten olin ilman autoa parikymppiseksi, jolloin alkoi vara piisata auton ostoon ja ylläpitoon.

Jos ilmainen auto ylläpitoineen ei kelpaa, niin käveleminen varmaan auttaa..
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jos omille tyttärilleni joskus maksan ajokortit ja ostan autot, niin saa kyllä kelvata se merkki minkä MINÄ valitsen.
Jos haluaa jonkun muun ostakoon itse omilla rahoillaan.
Tässä pätee ikivanha lainalaisuus "lahja hevosen suuhun ei katsota".

Mutta jokainen saa hemmotella tyttärensä niin pilalle kuin haluaa... :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Paljonhan ne papat saabeilla ajaa mutta jos pitäsi valita, että kumpi auto on "pahiksempi" kahesta ruåttalaisesta niin kyllä saappi vie...

Meidän kylillä ei saappeja oikeestaan ollut ollenkaan kun sain kortin. 323 McSalaatikolla ajelin. Autoliikkeessä ihan ventillä ajettiin OG900 -90 kun isälle kumijalkaa kateltiin. Oiskait sitä KUSSUT HUNAJAA saatana jos ois joku sillon sen 323:sen tilalle sanonu, että haluukko poika tommosen 900:sen? Alun toistasataa kaakkia, tasaset kyytit, tilaa tarpeeksi, hilijasempi...
Ei sillä, kyllä se maksalaatikkokin asiansa ajoi ja oikein kiitollinen olin siitäkin, varma peli. Mutta sillä vaan, että jos vertaamaan aletaan niin kuin yö ja päivä!

Mopoiässä halusin itte ihan välttämättä Suzuki PV:n ku kaikilla muillakin oli. Isä vaan osti (uuden) S-1:sen, sen isorenkaisen. Aikani manasin, sitte ko ajoin peeveellä niin ei helevetti! Kyllä se äijä tiesi, mistä puhui! :)
saapasjalkakissa
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Ei mullekaan kukaan autoa ostanut, kyllähän se siinä vaiheessa otti päähän, mut tajusin kyllä ettei kaikkea voi saada tekemättä itse mitään. Yhdyn siihen, että tyttärellä ei ole varaa valittaa, jos ostat hänelle Saabin niin hetken kuluttua hän kyllä itsekin häpeää sitä, että olisi tahtonut sekaantua muihin merkkeihin. *puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä* Olisin halunnut itse alkujaan 1990-riisikipon :oops: , päädyin 1989-Tonnariin, enkä enää luovu siitä. Ja vaikka ensin koulussa aukoivat päätään, niin kyllä jo hetken päästä katselivat pojat kateellisina, kun mulla, 'pikku tytöllä' oli paljon tehokkaampi ja hienompi auto, kuin heidän corollan-raatonsa.. Aukokoot vaan päätään tiedän, että se on vain kateutta. :wink:

Ostat tyttärellesi Saabin, siinä vaiheessa kun on auto jo pihassa, niin ei voi enää sanoa mitään. Ja kyllä hänkin hetken ajeltuaan voi olla ylpeä autostaan ja siitä kuinka paljon kateutta se ikätovereissa herättää. :wink:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Defeat kirjoitti:Osta sille joku "hyvän näköinen" ja ajettavuudeltaan kammottava 1.1 litrainen kaasari nissani.
Samalla osta itsellesi hyväkuntoinen CS-tonnari, turbolla ja runsailla varusteilla.
Voi olla että arvostus saabia kohtaan nousee, kun pääsee tonnarin rattiin parin kuukauden nissanisession jälkeen. :lol:
Samaa mieltä. :) Pakottamalla hänestä EI takuulla tule Saabisti. Itse toteamalla ajan myötä TOIVOTTAVASTI. :wink:
Vastaa Viestiin