Vakuutus katsastuksessa?
Vakuutus katsastuksessa?
Terve!
Kertokaapas pitääkö autossa olla liikennevakuutus voimassa katsastettaessa, vai riittääkö seisontavakuutus? Autolla "ei ajeta" konttorille.
Kiitti.
Kertokaapas pitääkö autossa olla liikennevakuutus voimassa katsastettaessa, vai riittääkö seisontavakuutus? Autolla "ei ajeta" konttorille.
Kiitti.
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
Kävin tuossa loppuvuodesta vahingossa katsastamassa seisonnassa olevan auton, konttorilla ei sanottu mitään.
Myöhemmin sitten selvisi että oli auto ollu seisonnassa kun vakuutusyhtiöstä tuli kirje tyyliin kävit sitten katsastuksessa seisonnassa olevalla autolla joten me lopetettiin seisonta-aika sitä katsastuspäivää edeltävään päivään.
suunnilleen noin meni, fennia yhtiönä
Myöhemmin sitten selvisi että oli auto ollu seisonnassa kun vakuutusyhtiöstä tuli kirje tyyliin kävit sitten katsastuksessa seisonnassa olevalla autolla joten me lopetettiin seisonta-aika sitä katsastuspäivää edeltävään päivään.
suunnilleen noin meni, fennia yhtiönä
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Ongelma on, että auto ei saa joutua pois seisonnasta vielä kolmeen viikkoon. Lyhyin seisonnan aika, jonka vakuutusyhtiö huomioi laskutuksessa, on kuukausi.
Auto on ollut nyt vasta viikon seisonnassa. Siirsin bonukset toiseen autoon laittaessani tämän katsastettavan seisontaan. Jos nyt molemmat autot ovat liikennevakuutuksissa 20.5. mennessä, maksan koko ajalta molempien liikennevakuutukset, joista toisessa bonukset 70% ja toisessa 0%.. ?..
Se, mitä pohdin on, että pitääkö (kannattaako) minun odottaa 21. päivää, kun saan auton kuntoon katsastaakseni sen, vai voinko mennä yrittämään jo 16. päivä siten, että auto on ja pysyy seisonnassa.
Auto on ollut nyt vasta viikon seisonnassa. Siirsin bonukset toiseen autoon laittaessani tämän katsastettavan seisontaan. Jos nyt molemmat autot ovat liikennevakuutuksissa 20.5. mennessä, maksan koko ajalta molempien liikennevakuutukset, joista toisessa bonukset 70% ja toisessa 0%.. ?..
Se, mitä pohdin on, että pitääkö (kannattaako) minun odottaa 21. päivää, kun saan auton kuntoon katsastaakseni sen, vai voinko mennä yrittämään jo 16. päivä siten, että auto on ja pysyy seisonnassa.
jos mulla on auto ollu seisonnassa ja katsastus/korjaamo reissu edessä, niin olen on aina ilmottanu ko. tapahtumasta vakuutusyhtiöön. Koskaan ei ole vielä seisonta-aikaan vaikuttanut. Ovet vaan merkanneet omiin tietoihin että auto liikkuu sinä päivänä. Eikä ole myöskään maksanut mitään.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin