Alastaron satoa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Ite ajoin kanssa ennen ketjun katkeamista aika monta kierrosta, mutta en tiettykään siinä hässäkässä ottanu mitään aikoja. Eli jos jollain_sattuu_olemaan videolla pidempi pätkä jossa näkyy finkku 2 kertaa niin vois ottaa ajan :)
99T
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 10, 2003 14:56
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 99T »

Alastarolla sattuu ja tapahtuu, itsekin sain ajettua 99:n n. 120km/h taka suoralle tultaessa pikkusen ulos :) Vähän jännitti. :oops:

Pääsin 99:llä kai aikaan 1.48 min, myytävän luokan endurance autoilla pääsee n. 1.37 aikoihin.

Ennen seuraavaan ratatapahtumaan osallistumista taitaa olla edessä 99 GL:n vakio alustan päivittäminen vähän matalampaan ja jäykempään :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt on toinen pätkä valmis, Incar kuvaa viggestä löytyy
Täältä (47Mb 9min)
Ääniraidan kommentit kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa :lol:
Tällaista höpinää tulee, kun kaks pöllöä istutetaan samaa autoon kameran kera :lol:

Teen myöhemmin lyhyemmän "high-res" pätkän samasta aiheesta.
#1730
500whp.net member
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Viggelle kiitoksia, oli ihan mageita filmejä. Parhaat kohdat mielestäni ekassa se punaisen tonnarin burnis ja tokassa se "tuninkialustavirityksen" sladi... ...pakko päästä itsekki joskus kokeileen rata-ajoa...

P.S. Mikä siinä toisessa filmissä oli se "kummallinen_vuoronumero_ääni"???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

dimebak kirjoitti:Viggelle kiitoksia, oli ihan mageita filmejä. Parhaat kohdat mielestäni ekassa se punaisen tonnarin burnis ja tokassa se "tuninkialustavirityksen" sladi... ...pakko päästä itsekki joskus kokeileen rata-ajoa...

P.S. Mikä siinä toisessa filmissä oli se "kummallinen_vuoronumero_ääni"???
Toi vuoronumero ilmaiseen brake-varoitusvalon syttymisen. Syytä en ole vielä saanut selville, mutta epäilen että jarrusnesteen pinta pääsee heilumaan sen verran että "aivo" luulee niiden olven vähissä. Jarrut kyllä skulaa ok ja valo syttyy ainostaan jos alusta kallistuu kunnolla.
Kieltämättä hieman jännitti päästellä menemään tuolla virityksellä, kun järjestelmä pelotteleen jarruilla.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Itse ajoin Alastarolla ekaa kertaa ja ylipäätänsä Aerolla ekaa kertaa radalla ja yksi kertoi kellottaneensa minulle 1.45 kierrosajan. En sitten tiedä oliko se paras kiekkani vai ei.

Eilen sain ajettua Mondeo ST:llä pidemmällä radalla saman 1.45.3, joten pikkasen parempi alusta tuossa Mondeossa :)
STCF #3
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Vigge kirjoitti:Toi vuoronumero ilmaiseen brake-varoitusvalon syttymisen. Syytä en ole vielä saanut selville, mutta epäilen että jarrusnesteen pinta pääsee heilumaan sen verran että "aivo" luulee niiden olven vähissä. Jarrut kyllä skulaa ok ja valo syttyy ainostaan jos alusta kallistuu kunnolla.
Kieltämättä hieman jännitti päästellä menemään tuolla virityksellä, kun järjestelmä pelotteleen jarruilla.
Mulla toi "ding-dong" tulee kans kun kaartaa hiukan tiukempaan (ainoastaan oikealle), mutta silloin syttyy toi yleisvaroitusvalo (huutomerkki kolmion sisäs) yhdessä öljystä varottavan valon kanssa. Eli öljy pääsee varmaan heilahtaan toiselle puolelle ja luulee paineen/pinnan laskeneen liikaa.
BMW 320dA Coupe LCI
SamTheMan
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 15:23

Houhou

Viesti Kirjoittaja SamTheMan »

Paljos te muuten saitte vauhtia
1. pääsuoralla?
2. takasuora/mutkalla ennen 180 mutkaa?
3. edellämainitun 180 mutkan jälkeiseen 90 mutkan jarrutukseen?

mulla oli jokaisessa säälittävät 140-150 lasissa. Pitäs kyllä oikeesti saada lisää ruutia ja alusta kuntoon. Tosin alusta ja hevoset kohtasivat siinä että täysiä ajettavat mutkat saattoi kyllä tulla lapa lattiassa.
Oispa joku kellottanut. Noo eipä ainakaan tullut yritettyä liikaa ja tarkoitushan oli kurvailla herrasmiesmäisesti :D
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vauhti

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

1. pääsuoralla 170 eli kolmosen rajottajalle. Ei uskaltanut heittää nelosta sisään kun oli jarrut jo aika pehmeet.

2. Muistaakseni sinne taka mutkaan (180 astetta) sain jotakuinkin 150

3. 90 asteen mutkaan sellaset 120-130

Pöristin koko radan läpi kolmos vaihteella. En kellotellut aikoja, nautiskelin vain ja pari kertaa pelästyin hiljeneekö vauhti riittävästi ennen kurveja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
99T
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 10, 2003 14:56
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 99T »

1. Pääsuoralla 120km/h (kovempaan ei riitä tehot)

2. Takamutkaan 140km/h (kovempaan ei riitä alusta)

3. 90 mutkaan 120km/h (kovempaan ei riitä alusta)

Rata on tuttu, jokkiksen ja endurancen pohjalta.
99T
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 10, 2003 14:56
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 99T »

Nappe kirjoitti:
Hiukan pelotti suorien päässä kun tuossa aerossa ei ole jäähdytetyt etujarrut, ja myös takasuoralle täysiä ajettavassa mutkassa oli jännät paikat kun 120km/h nopeudessa mentiin käytännössä nelipyöräluisussa :)
Tuossa kyseisessä mutkassa lähti perä irti ja nopeutta oli sama 120km/h, lähti sitten kokonaan kintaasta (onneksi hiekka on pehmeää) :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Houhou

Viesti Kirjoittaja Vigge »

SamTheMan kirjoitti:Paljos te muuten saitte vauhtia
1. pääsuoralla?
2. takasuora/mutkalla ennen 180 mutkaa?
3. edellämainitun 180 mutkan jälkeiseen 90 mutkan jarrutukseen?
Ajoin koko radan läpi kolmosella. Paikka yks ja kaks 3-vaihde rajoittajalle, paikka 3 150Km/h. Pääsuoralla olisi kerinnyt hetkeksi tipauttamaan neloselle, mutta kepin hämmentäminen ees taas kiihdyttään enemmän kuljettajaa kuin autoa.

Paikkaan kolme olisi saanut vielä enemmän vauhtia jos olisi uskaltanut päästää edellisen mutkaan kovempaan, mutta kun aikaisempaa kokemusta ei radasta ole, on aika turhaa lähteä riskillä yrittämään.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vauhti

Viesti Kirjoittaja Speedou »

potkuhousu kirjoitti:1. pääsuoralla 170 eli kolmosen rajottajalle. Ei uskaltanut heittää nelosta sisään kun oli jarrut jo aika pehmeet.
Hmm... itse saan vain reilut 150 kolmosella, lastu sitten nostanee vähän rajoittajaakin.

Ja vastaukset:


1. semmonen 150-160 kun kolmonen ehti napata rajottajalle.

2. Ennen 180 mutkaa se 140-150

3. Enpäs muista.

Kakkosta ja kolmosta tuli käytettyä, kun ei jaksa alle 3000rpm toi kone vetää.
STCF #3
SamTheMan
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 15:23

Viesti Kirjoittaja SamTheMan »

99T kirjoitti:
Nappe kirjoitti:
Hiukan pelotti suorien päässä kun tuossa aerossa ei ole jäähdytetyt etujarrut, ja myös takasuoralle täysiä ajettavassa mutkassa oli jännät paikat kun 120km/h nopeudessa mentiin käytännössä nelipyöräluisussa :)
Tuossa kyseisessä mutkassa lähti perä irti ja nopeutta oli sama 120km/h, lähti sitten kokonaan kintaasta (onneksi hiekka on pehmeää) :)
Tossa kyseisessä mutkassa sisäreunassa kanttarin vieressä on ollut jokusen vuoden jo (?!) monttu. Ajoin radalla myös itse ekaa kertaa mutta pari kaveria siitä on pyyhältänyt ulos. Toinen prätkällä ja toinen autolla. Eihän tuota kannata kuitenkaan korjata saati varoittaa ketään...
Vastaa Viestiin