Liikaa öljyä
Liikaa öljyä
Sukulaiselle oli Audin huollossa käynyt ikävä käpsähdys: Koneeseen oli tuupattu uudet öljyt vanhoja poistamatta. Autolla ehdittiin ajamaan muutamia kymmeniä - sata km ennenkuin asia huomattiin. Mitään välitöntä katastrofia ei ole havaittavissa... tosin purkamatta on paha päästä katsomaan esimerkiksi paljonko etupään stefa on mahdollisesti ruikkinut nokkahihnalle ja missä kunnossa on huohotussysteemi öljykylvyn jäljiltä. Vajaan vuoden vanhaa autoa, jossa on takuu voimassa, ei tilanteen ollessa tämä viitsi ihan hirveästi purkaa oma-aloitteisesti.
Huollossa lunnollisesti kiistettiin kaikki viimeiseen asti.
Mitä uhkakuvia keksii arvon raati?
Huollossa lunnollisesti kiistettiin kaikki viimeiseen asti.
Mitä uhkakuvia keksii arvon raati?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ensimmäinen kommentti oli: "Meillä laitetaan aina oikea määrä, miksi olet lisännyt sinne öljyä?"Aaviita kirjoitti:Miten helkkarissa ne voi huollossa kiistää tuollaisen asian? Luuleekohan ne autoilijaa aivan pässiksi?
Toinen kommentti oli:"Ei ole mahdollista. Audissa ei tuollaista virhettä voi sattua koska öljyjä ei voi ottaa pois imulaitteella."
Kyseessä oli ollut ensimmäinen huolto, joten pyydettiin auto nosturille ja katsottiin proppua... ei minkäänlaisia avaimen jälkiä.
Sitten työnjohtaja käski asentajaa tyhjäämään ja laittamaan uudet öljyt. Tässä vaiheessa kävi huoltoliikkeelle lopullinen käpsähdys. Asentaja lähti hakemaan työkaluja ja palasi imulaitteen kanssa jolloin toinen asentaja huikkasi viereisestä työpisteestä: "Etkö nyt vieläkään usko ettei A3:sta saa öljyjä ulos tuolla vehkeellä".
Eivät myöntäneet, mutta selvähän tuo on... imulaite oli lykätty koneeseen, asentaja häippässyt kahville, tullut takaisin ja heittänyt uutta öljyä koneeseen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Liikaa öljyä
Tupla öljymäärällä kampiakseli loiskuttaa öljyä tosi tehokkaasti männille, jopa niin tehokkaasti, että öljyrenkaat eivät välttämättä mahda asialle mitään...Jussi kirjoitti:Sukulaiselle oli Audin huollossa käynyt ikävä käpsähdys: Koneeseen oli tuupattu uudet öljyt vanhoja poistamatta. Autolla ehdittiin ajamaan muutamia kymmeniä - sata km ennenkuin asia huomattiin. Mitään välitöntä katastrofia ei ole havaittavissa... tosin purkamatta on paha päästä katsomaan esimerkiksi paljonko etupään stefa on mahdollisesti ruikkinut nokkahihnalle ja missä kunnossa on huohotussysteemi öljykylvyn jäljiltä. Vajaan vuoden vanhaa autoa, jossa on takuu voimassa, ei tilanteen ollessa tämä viitsi ihan hirveästi purkaa oma-aloitteisesti.
Huollossa lunnollisesti kiistettiin kaikki viimeiseen asti.
Mitä uhkakuvia keksii arvon raati?
Myös kytkimen puoleinen stefa saattaa olla antanut periksi...
Huohotin kannattaisi tarkistaa/puhdistaa (en tunne tuon rakennetta tarkemmin) - jos olisi ollut talvi, niin seuraukset olisivat olleet ehkä pahemmat.
Kone on jokatapauksessa polttanut osan ylimääräisestä öljystä - tästähän katti ei pitemmän päälle tykkää - päästömittaus paljastaisi vieläkö on uuden auton arvoissa - pitäisi nimittäin tuon ikäisen olla...
Harmillinen tapaus asiakkaan kannalta - eikös tuossa Audissa ole vielä perinteinen öljynmittatikku - harmi etteivät ole sitä huollossa löytäneet.
Kyllä löytyy vageista kaikista ymmärtääkseni tikku. Oli siis imuvaihtajan laittanu tikun reiästä muttei laittanu päälle laitetta.. Tai sitten ei ole voinut saada öljyjä sitä kautta? En tiedä kun itse olen viitsinyt joka kerta ottaa sen 19mm kantaisen ropun pois. Ja uusi roppukin kaiken lisäksi ,joka on tehtaan ohje. Aikaa pitäisi olla koska longlife 1 huollon ohjeaika on useimmiten 2,1h sis toki muutakin kuin öljyt.
Itse olen 10vuoden aikana kokenut kiireen vain kasvavan ja osa syytä tulee siitä. Hyväksyttävää ei toki koskaan tuollainen. Jos kukaan ei tekisi mitään niin ei kait mitään sattuisi. Vai miten muilla aloilla?
Itse olen 10vuoden aikana kokenut kiireen vain kasvavan ja osa syytä tulee siitä. Hyväksyttävää ei toki koskaan tuollainen. Jos kukaan ei tekisi mitään niin ei kait mitään sattuisi. Vai miten muilla aloilla?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Kyllä siellä tikku on, mutta ainakin toisen asentajan kommentit viittaisi siihen ettei imulaitteen letkua saa mittatikun reiästä pohjalle asti.
Vahinkojahan sattuu joka hommassa, näissä autohuoltojutuissa on vain aina yhteisenä nimittäjänä autoliikkeiden venkoilut ja vastuunpakenemiset. Mikäs siinä jos olisi vahinko sattunut kun paikat korjattaisiin kuntoon turhia vänkäämättä ja asiakasta turhaan juoksumatta. Toisaalta autoliikkeiden asiakkaissakin on yhden sun toisenlaista sukankuluttajaa, joten ei ihme jos reklamaatioita ei aina noteraata ihan oppikirjan mukaisesti.
Vahinkojahan sattuu joka hommassa, näissä autohuoltojutuissa on vain aina yhteisenä nimittäjänä autoliikkeiden venkoilut ja vastuunpakenemiset. Mikäs siinä jos olisi vahinko sattunut kun paikat korjattaisiin kuntoon turhia vänkäämättä ja asiakasta turhaan juoksumatta. Toisaalta autoliikkeiden asiakkaissakin on yhden sun toisenlaista sukankuluttajaa, joten ei ihme jos reklamaatioita ei aina noteraata ihan oppikirjan mukaisesti.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
Kirjallinen rekla kuitteineen maahantuojalle ja soitto perään. Jos ei tuota tulosta niin sitten suoraan valmistajan suuntaan samat docut ja Kuluttaja asiamielle asia vireille.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135