Alastaron satoa
Alastarolla sattuu ja tapahtuu, itsekin sain ajettua 99:n n. 120km/h taka suoralle tultaessa pikkusen ulos Vähän jännitti.
Pääsin 99:llä kai aikaan 1.48 min, myytävän luokan endurance autoilla pääsee n. 1.37 aikoihin.
Ennen seuraavaan ratatapahtumaan osallistumista taitaa olla edessä 99 GL:n vakio alustan päivittäminen vähän matalampaan ja jäykempään
Pääsin 99:llä kai aikaan 1.48 min, myytävän luokan endurance autoilla pääsee n. 1.37 aikoihin.
Ennen seuraavaan ratatapahtumaan osallistumista taitaa olla edessä 99 GL:n vakio alustan päivittäminen vähän matalampaan ja jäykempään
Nyt on toinen pätkä valmis, Incar kuvaa viggestä löytyy
Täältä (47Mb 9min)
Ääniraidan kommentit kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa
Tällaista höpinää tulee, kun kaks pöllöä istutetaan samaa autoon kameran kera
Teen myöhemmin lyhyemmän "high-res" pätkän samasta aiheesta.
Täältä (47Mb 9min)
Ääniraidan kommentit kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa
Tällaista höpinää tulee, kun kaks pöllöä istutetaan samaa autoon kameran kera
Teen myöhemmin lyhyemmän "high-res" pätkän samasta aiheesta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Viggelle kiitoksia, oli ihan mageita filmejä. Parhaat kohdat mielestäni ekassa se punaisen tonnarin burnis ja tokassa se "tuninkialustavirityksen" sladi... ...pakko päästä itsekki joskus kokeileen rata-ajoa...
P.S. Mikä siinä toisessa filmissä oli se "kummallinen_vuoronumero_ääni"???
P.S. Mikä siinä toisessa filmissä oli se "kummallinen_vuoronumero_ääni"???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Toi vuoronumero ilmaiseen brake-varoitusvalon syttymisen. Syytä en ole vielä saanut selville, mutta epäilen että jarrusnesteen pinta pääsee heilumaan sen verran että "aivo" luulee niiden olven vähissä. Jarrut kyllä skulaa ok ja valo syttyy ainostaan jos alusta kallistuu kunnolla.dimebak kirjoitti:Viggelle kiitoksia, oli ihan mageita filmejä. Parhaat kohdat mielestäni ekassa se punaisen tonnarin burnis ja tokassa se "tuninkialustavirityksen" sladi... ...pakko päästä itsekki joskus kokeileen rata-ajoa...
P.S. Mikä siinä toisessa filmissä oli se "kummallinen_vuoronumero_ääni"???
Kieltämättä hieman jännitti päästellä menemään tuolla virityksellä, kun järjestelmä pelotteleen jarruilla.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Itse ajoin Alastarolla ekaa kertaa ja ylipäätänsä Aerolla ekaa kertaa radalla ja yksi kertoi kellottaneensa minulle 1.45 kierrosajan. En sitten tiedä oliko se paras kiekkani vai ei.
Eilen sain ajettua Mondeo ST:llä pidemmällä radalla saman 1.45.3, joten pikkasen parempi alusta tuossa Mondeossa
Eilen sain ajettua Mondeo ST:llä pidemmällä radalla saman 1.45.3, joten pikkasen parempi alusta tuossa Mondeossa
STCF #3
Mulla toi "ding-dong" tulee kans kun kaartaa hiukan tiukempaan (ainoastaan oikealle), mutta silloin syttyy toi yleisvaroitusvalo (huutomerkki kolmion sisäs) yhdessä öljystä varottavan valon kanssa. Eli öljy pääsee varmaan heilahtaan toiselle puolelle ja luulee paineen/pinnan laskeneen liikaa.Vigge kirjoitti:Toi vuoronumero ilmaiseen brake-varoitusvalon syttymisen. Syytä en ole vielä saanut selville, mutta epäilen että jarrusnesteen pinta pääsee heilumaan sen verran että "aivo" luulee niiden olven vähissä. Jarrut kyllä skulaa ok ja valo syttyy ainostaan jos alusta kallistuu kunnolla.
Kieltämättä hieman jännitti päästellä menemään tuolla virityksellä, kun järjestelmä pelotteleen jarruilla.
BMW 320dA Coupe LCI
Houhou
Paljos te muuten saitte vauhtia
1. pääsuoralla?
2. takasuora/mutkalla ennen 180 mutkaa?
3. edellämainitun 180 mutkan jälkeiseen 90 mutkan jarrutukseen?
mulla oli jokaisessa säälittävät 140-150 lasissa. Pitäs kyllä oikeesti saada lisää ruutia ja alusta kuntoon. Tosin alusta ja hevoset kohtasivat siinä että täysiä ajettavat mutkat saattoi kyllä tulla lapa lattiassa.
Oispa joku kellottanut. Noo eipä ainakaan tullut yritettyä liikaa ja tarkoitushan oli kurvailla herrasmiesmäisesti
1. pääsuoralla?
2. takasuora/mutkalla ennen 180 mutkaa?
3. edellämainitun 180 mutkan jälkeiseen 90 mutkan jarrutukseen?
mulla oli jokaisessa säälittävät 140-150 lasissa. Pitäs kyllä oikeesti saada lisää ruutia ja alusta kuntoon. Tosin alusta ja hevoset kohtasivat siinä että täysiä ajettavat mutkat saattoi kyllä tulla lapa lattiassa.
Oispa joku kellottanut. Noo eipä ainakaan tullut yritettyä liikaa ja tarkoitushan oli kurvailla herrasmiesmäisesti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vauhti
1. pääsuoralla 170 eli kolmosen rajottajalle. Ei uskaltanut heittää nelosta sisään kun oli jarrut jo aika pehmeet.
2. Muistaakseni sinne taka mutkaan (180 astetta) sain jotakuinkin 150
3. 90 asteen mutkaan sellaset 120-130
Pöristin koko radan läpi kolmos vaihteella. En kellotellut aikoja, nautiskelin vain ja pari kertaa pelästyin hiljeneekö vauhti riittävästi ennen kurveja.
2. Muistaakseni sinne taka mutkaan (180 astetta) sain jotakuinkin 150
3. 90 asteen mutkaan sellaset 120-130
Pöristin koko radan läpi kolmos vaihteella. En kellotellut aikoja, nautiskelin vain ja pari kertaa pelästyin hiljeneekö vauhti riittävästi ennen kurveja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tuossa kyseisessä mutkassa lähti perä irti ja nopeutta oli sama 120km/h, lähti sitten kokonaan kintaasta (onneksi hiekka on pehmeää)Nappe kirjoitti:
Hiukan pelotti suorien päässä kun tuossa aerossa ei ole jäähdytetyt etujarrut, ja myös takasuoralle täysiä ajettavassa mutkassa oli jännät paikat kun 120km/h nopeudessa mentiin käytännössä nelipyöräluisussa
Re: Houhou
Ajoin koko radan läpi kolmosella. Paikka yks ja kaks 3-vaihde rajoittajalle, paikka 3 150Km/h. Pääsuoralla olisi kerinnyt hetkeksi tipauttamaan neloselle, mutta kepin hämmentäminen ees taas kiihdyttään enemmän kuljettajaa kuin autoa.SamTheMan kirjoitti:Paljos te muuten saitte vauhtia
1. pääsuoralla?
2. takasuora/mutkalla ennen 180 mutkaa?
3. edellämainitun 180 mutkan jälkeiseen 90 mutkan jarrutukseen?
Paikkaan kolme olisi saanut vielä enemmän vauhtia jos olisi uskaltanut päästää edellisen mutkaan kovempaan, mutta kun aikaisempaa kokemusta ei radasta ole, on aika turhaa lähteä riskillä yrittämään.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Vauhti
Hmm... itse saan vain reilut 150 kolmosella, lastu sitten nostanee vähän rajoittajaakin.potkuhousu kirjoitti:1. pääsuoralla 170 eli kolmosen rajottajalle. Ei uskaltanut heittää nelosta sisään kun oli jarrut jo aika pehmeet.
Ja vastaukset:
1. semmonen 150-160 kun kolmonen ehti napata rajottajalle.
2. Ennen 180 mutkaa se 140-150
3. Enpäs muista.
Kakkosta ja kolmosta tuli käytettyä, kun ei jaksa alle 3000rpm toi kone vetää.
STCF #3
Tossa kyseisessä mutkassa sisäreunassa kanttarin vieressä on ollut jokusen vuoden jo (?!) monttu. Ajoin radalla myös itse ekaa kertaa mutta pari kaveria siitä on pyyhältänyt ulos. Toinen prätkällä ja toinen autolla. Eihän tuota kannata kuitenkaan korjata saati varoittaa ketään...99T kirjoitti:Tuossa kyseisessä mutkassa lähti perä irti ja nopeutta oli sama 120km/h, lähti sitten kokonaan kintaasta (onneksi hiekka on pehmeää)Nappe kirjoitti:
Hiukan pelotti suorien päässä kun tuossa aerossa ei ole jäähdytetyt etujarrut, ja myös takasuoralle täysiä ajettavassa mutkassa oli jännät paikat kun 120km/h nopeudessa mentiin käytännössä nelipyöräluisussa