Etkö tonnarin kuski huomannut kun paku varoitti tutkasta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Etkö tonnarin kuski huomannut kun paku varoitti tutkasta

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Eilen Kirkkonummen suoralla sun piti jostain syystä väkisin ohittaa muutama auto vaikka jonoa oli kilometrikaupalla edessä. Meinasit vielä törmätä rampista tulleeseen Micraan. :cry:

Olen aikoinaan ottanut samalla kaksikaistaisella suoralla mojovat sakot ja oppinut siitä. Lisäksi tosiaan se punainen paku vilkutti vaikka kuinka pitkään...

Paljonko rapsahti?
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tonnarini ei ole punainen, eikä myöskään vielä ajokelpoisessa kunnossa, eli siis en ollut minä :roll:
Minua myös hämmästyttää joskus mammalta tullessa (Inkoon suunnalta), että tuolla suoran pätkällä pitää porukan pyrkiä ohi, vaikka jonoa on horisonttiin asti. Ja sitten kun Kirkkonummen ramppi liittyy tielle ja ohittajat pyrkii takaisin omalle kaistalle, hiljenee jonon vauhti n. kävelyvauhtiin...
Onhan tuolla pätkällä tullu itsekin ohiteltua joskus jopa reippaahkolla tilannenopeudella, mutta vain jos ei edessä ole kilometritolkulla jonoa, vaan ihan vaan pari autoa, jotka voi "kuitata" kerralla. Noh, tulipa taas avauduttua :P
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Huomasitko että tekstissä sanottiin sen PAKUN olleen punainen? :)
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Miksi ihmeessä tutkasta täytyisi varoitella? Samaan haaviin menevät kaahaajien lisäksi myös mahd. rattijuopot tai nykyään vielä rattinarkit..
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

petteri75 kirjoitti:Miksi ihmeessä tutkasta täytyisi varoitella? Samaan haaviin menevät kaahaajien lisäksi myös mahd. rattijuopot tai nykyään vielä rattinarkit..
Samaa mieltä, tutkaan ajakoon ne jotka sen ansaitsevat, suotta varoitella, suorastaan tyhmää moinen. Lisäksi tuohon joukkoon voisi lisätä varastetut, sekä muuten laittomat autot.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Tobbana kirjoitti:Lisäksi tuohon joukkoon voisi lisätä......, sekä muuten laittomat autot.
se ihan riippuu että minkä määrittelee "laittomaksi" autoksi.. :wink:
ei se nyt niin kamalaa ole jos hieman "siirtää" esim. kilvetöntä autoa kylän poikki.. toki laitonta se on, mutta kuten jo mainitsin niin riippuu miten ajattelee.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

gls kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Lisäksi tuohon joukkoon voisi lisätä......, sekä muuten laittomat autot.
ei se nyt niin kamalaa ole jos hieman "siirtää" esim. kilvetöntä autoa kylän poikki.. toki laitonta se on, mutta kuten jo mainitsin niin riippuu miten ajattelee.
Kamalaa tai ei, mutta laiton on laitonta, siksi en ole katsastamattomia/kilvettömiä kulkineita siirtänyt kuin siirtokilvillä tai trailerilla.
Toisia ei tunnu lait eikä säännöt koskevan, toisia taas liiankin kanssa, kukin tavallaan, mutta minä koitan tehdä kaiken oikein.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

tästä tuli jostai syystä mieleen autokoulun seinällä ollu lappu, mitä auto kertoo ihmisestä "SAAB: yritetään ohi kaikesta mikä liikkuu"
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

9-5T kirjoitti:
gls kirjoitti:ei se nyt niin kamalaa ole jos hieman "siirtää" esim. kilvetöntä autoa kylän poikki.
Ilman liikennevakuutusta kun ajat jonkun lapsen yli on kaikilla osapuolilla kamalaa.
Musta tuntuu että sillä lapsella ja sen vanhemmilla on "ihan hitusen" kamalampaa, kuin kuskilla, oli liikennevakuutusta tai ei.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

andrelinoge kirjoitti:Huomasitko että tekstissä sanottiin sen PAKUN olleen punainen? :)
Luetun ymmärtäminen on joskus kovin hankalaa :oops:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä sillä kuskilla on varmasti kamalaa, vaikka vakuutus olisikin... Vakuutus kun ei ihmishenkiä takaisin tuo.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Kamalaa, mitä jaarittelua. :?
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Musti kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Miksi ihmeessä tutkasta täytyisi varoitella? Samaan haaviin menevät kaahaajien lisäksi myös mahd. rattijuopot tai nykyään vielä rattinarkit..
Tuo on jäänne niiltä ajoilta, kun autoilijat olivat lojaaleja toisilleen, ottivat muut huomioon ja pitivät yhteishenkeä yllä.
Nykyään kaikki taitavat olla itsekkäitä paskoja: minä ensin, minun oikeus, minun kaista, minä ajan oikein, jne.

Musti
Musti puhut asiaa se ruoee olemaan harveneva joukko jolla toi yhteis peli sujuu ja toisten huomioon ottaminen
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

stento-z kirjoitti:
Musti kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Miksi ihmeessä tutkasta täytyisi varoitella? Samaan haaviin menevät kaahaajien lisäksi myös mahd. rattijuopot tai nykyään vielä rattinarkit..
Tuo on jäänne niiltä ajoilta, kun autoilijat olivat lojaaleja toisilleen, ottivat muut huomioon ja pitivät yhteishenkeä yllä.
Nykyään kaikki taitavat olla itsekkäitä paskoja: minä ensin, minun oikeus, minun kaista, minä ajan oikein, jne.

Musti
Musti puhut asiaa se ruoee olemaan harveneva joukko jolla toi yhteis peli sujuu ja toisten huomioon ottaminen
Harvoin käytetty, mutta nyt on pakko: ja pa$kat.

Se ei tee ketään yhtään sen vähemmän yhteistyökykyisemmäksi liikenteessä, jos en halua "varoittaa" muita ohittamastaan tutkapartiosta. Yhteistyön mitta on totta vieköön joku muu kuin ylinopeussakkojen/rattijuopumustuomioiden välttäneiden lukumäärä. Jos se saatu sakko kismittää, niin viimeistään silloin on syytä muistaa, että kaasupolkimelle mahtuu se tasan yksi jalka.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Etkö tonnarin kuski huomannut kun paku varoitti tutkasta

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

t0.2 3-9 baaS kirjoitti:Eilen Kirkkonummen suoralla sun piti jostain syystä väkisin ohittaa muutama auto vaikka jonoa oli kilometrikaupalla edessä. Meinasit vielä törmätä rampista tulleeseen Micraan. :cry:

Olen aikoinaan ottanut samalla kaksikaistaisella suoralla mojovat sakot ja oppinut siitä. Lisäksi tosiaan se punainen paku vilkutti vaikka kuinka pitkään...

Paljonko rapsahti?
Jaa, minäkö. Ajoin ainakin sunnuntaina tummalla cse tonnarilla kirkkonummen suoralla. En kyllä mihinkään micraan ollut
lähellä törmätä. Seatti kyllä tuli eteeni rampilta, ja ohitin sitten viime tingassa
sen, jonka jälkeen huomasin föönilla varustetun skouden tolpan takana.
Ei tullut kun minimi sakot. Ei haittaa, oli jo kulunut vuoden viime
sakoista. Mitään valoilla vilkuttelevaa pakua en kyllä nähnyt missään, eikä
kilometrikaupalla edessä ollut jonoa :roll:. Ehkä ei kyseessä ollut sitten minä.

Hyvä että olet oppinut jotain.
:wink: Jotkut ei opi koskaan....




....(olemaan hiljaa) :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Lukittu