Vähän Saabeja myynnissä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Minkäslaista tulevaisuuden arvostusta veikkaatte tonnarille?
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

Raimo Miettinen kirjoitti:Minkäslaista tulevaisuuden arvostusta veikkaatte tonnarille?
Heh..jos kysytään sellaisilta jotka ei välitä autoista (ja niitä on paljon) niin kaiken pitää olla aina uutta jne. Eli tonnaria harva arvostaa tulevaisuudessa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
270/400
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

olen huomannut että nykyään ihmiset jo osaa arvostaa automaatin vaivatonta ajoa, niiden myynti on kasvanut kaikissa automerkeissä.
itse ostin juuri-85 tonnarin ja turbo tietysti, ois tarkoitus tehdä itselle pelkkä lelu. tosi paljon muuten firmat lupasi sponssata jos laittaa nimen auton helmaan, et ehkä sekin kertoo jotain tonnarin arvostuksesta. tulen pistämään projektista kuvia aina silloin tällöin sivulle ja kysymään apua. kahta en vaihda mun tonnari ja pikku tyttäreni.
270/400
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

on mulla edelleen toinenkin tonnari nordicin lastulla,jos jäi jotain kaivelemaan.
turkkaki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

nyt lienee turvallista sanoa, kun on jo ovari tehtynä, että olipa tuossa yks myytävänä yksityisellä... ostin sitte kumminki veljeltä tuon pois kuleksimasta.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Tonppa
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

9-5T kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Manuaaleja näyttäs olevan, mutta mitä ihmettä automatiikeille tapahtu? Viime vuonna niitäki oli mielestäni oikein valittavaksi asti? Hyvä jälkiviisastella, mutta olis pitäny sillo pistää kylmästi hankintaan, eikä jäädä odottelemaan sitä legendaarista 'parempaa joka kohta tulee myyntiin'.. :?
Järkevästi teit kun jäit odottamaan, syyskuun lopussa tulee myyntiin sellainen "parempi" automaatilla :lol:
:?: :lol:

Jaa että firmat sponssaa jos tarroja laittelee? Mikä se semmonen homma oikein on?

Yhtä asiaa en tosin ymmärrä: esim. turbotonnari voitti noi testit esim. 80-luvun lopussa, mutta silti noista vanhoista bemareista ja vulvuista pyydetään ja maksetaan enemmän, kuin paremmin varustelluista ja tehokkaammista tonnareista? Toimiiko tässä vaan yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki, vai mikä ihme? :o

Meinaan, vaikkapa 525 530 bimmerit 80-luvun lopusta maksavat pääsääntisesti huomattavasti enemmän kuin vastaanvanikäiset turbotonnarit, vaikka ovat monasti huonommin varusteltuja jne. Mistä tässä on kyse?
Moukarimies
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Yhtä asiaa en tosin ymmärrä: esim. turbotonnari voitti noi testit esim. 80-luvun lopussa, mutta silti noista vanhoista bemareista ja vulvuista pyydetään ja maksetaan enemmän, kuin paremmin varustelluista ja tehokkaammista tonnareista? Toimiiko tässä vaan yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki, vai mikä ihme? Surprised

Meinaan, vaikkapa 525 530 bimmerit 80-luvun lopusta maksavat pääsääntisesti huomattavasti enemmän kuin vastaanvanikäiset turbotonnarit, vaikka ovat monasti huonommin varusteltuja jne. Mistä tässä on kyse?
En ole autokauppias, mutta väittäisin vanhojen autojen kohdalla ruhtinaallisen lisävarustuksen olevan ainoastaan ylimääräinen riski ostajan mielestä. Tonnarien kattoluukkujen vuotaminen on yksi hyvä esimerkki tästä. Kaipa se turbokin lasketaan ylimääräiseksi riskiksi, itse ainakin laskisin. Myös mahdolliset automaattivaihteet ja sähkölasit kuuluvat itselläni samalle listalle. Itse en ole asiaa tutkinut, mutta varaosien hinnat tuskin eroavat merkittävästi BMW:n ja Saabin välillä.
Vanhat tonnarit eivät oikein kestä ruostetta tai ainakaan en ole nähnyt läheskään yhtä kuppaisessa kunnossa olevia 80-luvun lopun BMW e34-autoja kuin olen nänhyt 80-luvun tonnareita. Kaikkihan sen tietävät, että ruostevaurioiden korjauttaminen on kallista touhua.

Itse olen joskus miettinytkin, minkälaisen vanhan auton ostaisin. Vastaus oli oikeastaan helppo. Hankkisin MB W124:n tai BMW e34:n. Menevät kaupaksi ja ovat maineeltaan parempia kuin vanhat turbosaabit. Maineella on suuri merkitys, kun myy vanhaa autoa.

Kaiken kaikkiaan, ei ole ilmaisia lounaita. Kyllä markkinahinta kuitenkin on erittäin tehokkaan tietojenkäsittelyprosessin tulos....
Vastaa Viestiin