Ajallinen nopeusrajoitus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Ajallinen nopeusrajoitus

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

En tiedä näkikö minun sumuiset silmät oikein, mutta

Ihan kun tuossa Oulunkylän Neste kohdilla olisi uudet nopeudet.

30km/H merkki jonka alla lisäkilpi 8-15 , mitäs se meinaa ?

Jos itse käsitän oikein niin tämä nopeus pätee vain arkisin kello 8-15 ja muuten on sitten se 40km/h mikä on se vanha nopeusrajoitus.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajallinen nopeusrajoitus

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tomi9000T kirjoitti:En tiedä näkikö minun sumuiset silmät oikein, mutta

Ihan kun tuossa Oulunkylän Neste kohdilla olisi uudet nopeudet.

30km/H merkki jonka alla lisäkilpi 8-15 , mitäs se meinaa ?

Jos itse käsitän oikein niin tämä nopeus pätee vain arkisin kello 8-15 ja muuten on sitten se 40km/h mikä on se vanha nopeusrajoitus.
Jos näin oikeasti on, niin ehkä ne on vihdoinkin alkanut käyttämään järkeä.
Se on mun mielestä upeeta että jos nopeusrajotusta perustellaan vaikka koululaisten turvallisuudella, niin se on sitten kouluaikaan vaan voimassa.
"nimim. pysäytetty 2330 koululaisille vaarallisella alueella..."
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Pitää käydä katsomassa :D
Olisi ihan järkevä juttu kyllä ! Ainakin idea. Tiedä sitten miten tollanen käytännössä toimii.. :roll:
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Pääkaupunkiseudulla näkee noita muuttuvia rajoituksia koulualueilla. Ne ovat kyllä taas melko kalliita ja niitä aivan liian vähän. Joten tuo olisi todella hieno ratkaisu!
STCF #3
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Ruotsissahan on noita ollut jo vuosia. Yleensä siellä on voimassa olo-aika ollut 7-17 ja tuolloin on rajoitus 30 km/h ja muulloin 50 km/h.

Suomessahan noita ei ole ollut koska....
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kyllä näköjään noita nyt sitten koulu alueille sapunee jonkin verran. Koska Malmille Latokartanonon tielle oli tullu kanssa 30km/h merkki ja kyltti alle 7-17, ennen ku siinä oli se 30 alue 24h, mikä kyll tympi yö aikaan...


No mutta minusta hienoa että on tuollaiset hiljaiset rajoitukset koulualueilla ja sitten että muut eivät niin kauheasti " kärsi " kesä-loma aikaan ja yö-aikaan muutenkaan.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kuullostaa kyllä hyvältä ajatukselta tuo!
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

lk kirjoitti:Ruotsissahan on noita ollut jo vuosia. Yleensä siellä on voimassa olo-aika ollut 7-17 ja tuolloin on rajoitus 30 km/h ja muulloin 50 km/h.

Suomessahan noita ei ole ollut koska....
JA vielä toinenkin saman lisäkyltin hyvä käyttökohde jota ruotsissa näin jo 80-luvun lopulla mutta suomessa en ole nähnyt vieläkään.

Tietyö + alennettu nopeusrajoitus + voimassaoloaikaa osoittava lisäkilpi.
Aivan tahallista kiusantekoa että moottoritien kunnostustyön tähden nopeusrajoitus on yölläkin 80kmh vaikka koneet ja työntekijät ovat poissa tieltä ja molemmat kaistat täysin ajokuntoisia :evil: :evil:
Sinne vaan miekkahihat mittailemaan ja saadaan taas tilastoja kuinka liikenteessä "kaahataan". Kuuliaisimmankin autoilijan oikeustajulle tekee tiukkaa pudottaa 120:stä 80:een tyhjällä moottoritiellä, jolloin moni pudottaa vain n.95kmh tasolle ja sakkoansa toimii suunnitellusti :evil:
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

lk kirjoitti:Ruotsissahan on noita ollut jo vuosia. Yleensä siellä on voimassa olo-aika ollut 7-17 ja tuolloin on rajoitus 30 km/h ja muulloin 50 km/h.

Suomessahan noita ei ole ollut koska....
..autolijoilta perittävien verotulojen niukkuuden takia!! :twisted:
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
RPekka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 08:49
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja RPekka »

2,3T sport kirjoitti:Aivan tahallista kiusantekoa että moottoritien kunnostustyön tähden nopeusrajoitus on yölläkin 80kmh vaikka koneet ja työntekijät ovat poissa tieltä ja molemmat kaistat täysin ajokuntoisia <leiks> moni pudottaa vain n.95kmh tasolle ja sakkoansa toimii suunnitellusti :evil:
Itseäni ärsyttää uusitulla sileällä asfalttipinnalla oleva satasen tie jossa on 80 rajoitus, perusteluna keski- ja reunaviivojen puuttuminen.

En muuten ole koskaan kuullut että olisivat ihan kyttäämässä olleet yöllä noilla silta- yms työmailla, päivällä sitä valvontaa saisivat kyllä lisätä. Esimerkkinä vaikka viime kesän Lahti-Heinola -työmaa-alueen älyttömät nopeudet.
On aamuja jolloin joutsenetkin näyttävät kurjilta.
Vastaa Viestiin