Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Diselin kiihtys videopätkä
kävin jutun innoittamana kokeileen miten Diiseli kiihtyy 60-120km/h 4 vaihteella. En mitannu aikaa, otin vaan yhden koeluontoisen rykäsyn ja samalla kameralla kuvasin pätkän http://www.kotinet.com/ellu.pekka/60-120.MOV ,kestää ladata jonku aikaa sen verran isopätkä
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Riisseli
Vakio 9-3 SS TiDS -06, 150 hv 320 Nm. Rekisteriotteen mukainen paino 1570 kg + 80 kg kuski, tankki täynnä.
80-120 km/h
3. vaihde 5,9 s
4. vaihde 6,5 s
5. vaihde 8,0 s
Kolmosella vedin vain kerran, kun kierrokset menevät reilusti punaiselle 120:ssä, muut ovat kolmen neljän vedon keskiarvoja. Kiihdytys alkoi lentävällä lähdöllä 70:stä.
Tasan 80:stä aloittaessa aika huononi noin 0,5 s. Silti vitosellakin menee alle tehtaan ilmoittaman ajan joka on 9,5 s.
80-120 km/h
3. vaihde 5,9 s
4. vaihde 6,5 s
5. vaihde 8,0 s
Kolmosella vedin vain kerran, kun kierrokset menevät reilusti punaiselle 120:ssä, muut ovat kolmen neljän vedon keskiarvoja. Kiihdytys alkoi lentävällä lähdöllä 70:stä.
Tasan 80:stä aloittaessa aika huononi noin 0,5 s. Silti vitosellakin menee alle tehtaan ilmoittaman ajan joka on 9,5 s.
Viimeksi muokannut mek, To Kesä 01, 2006 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Riisseli
Onkos tuo 6-vaihteinen?mek kirjoitti:Vakio 9-3 SS TiDS -06, 150 hv 320 Nm. Rekisteriotteen mukainen paino 1570 kg + 80 kg kuski, tankki täynnä.
80-120 km/h
3. vaihde 5,9 s
4. vaihde 6,5 s
5. vaihde 8,0 s
Kolmosella vedin vain kerran, kun kierrokset menevät reilusti punaiselle 120:ssä, muut ovat kolmen neljän vedon keskiarvoja. Kiihdytys alkoi lentävällä lähdöllä 70:stä.
Tasan 80:stä aloittaessa aika huononi noin 0,5 s. Silti vitosellakin menee alle tehtaan ilmoittaman ajan 9,5 s.
Aika hyvin tuntuu liikkuvan, 2-litraiselle bensaturbo SS:lle Hirsch (195Hp/310Nm) lupaa 5:lla vain 9,2s.
Joo, 6-vaihteinen on (manuaali), kaikki uudet SS 1,9 TiDS:t ovat 6-vaihteisia, sekä manuaali että automaatti. Kuutosella en viitsinyt edes kokeilla, kun kahdeksassa kympissä on kierroksia vasta noin 1300.
Alle 1500 kierroksen ei tapahdu paljoakaan, sitten riittääkin melko tasaista vetoa neljään tuhanteen, jonka jälkeen alkaa pikku hiljaa hyytyä, kuten kolmosen vedosta selviää. Punaisen raja on 4500. Mittarissa on muuten 17 tkm, joten eiköhän sisäänajokin ala olla ajettu.
Peccan viritetty 2,2 Tid näyttää kulkevan koko lailla samaa kyytiä.
Alle 1500 kierroksen ei tapahdu paljoakaan, sitten riittääkin melko tasaista vetoa neljään tuhanteen, jonka jälkeen alkaa pikku hiljaa hyytyä, kuten kolmosen vedosta selviää. Punaisen raja on 4500. Mittarissa on muuten 17 tkm, joten eiköhän sisäänajokin ala olla ajettu.
Peccan viritetty 2,2 Tid näyttää kulkevan koko lailla samaa kyytiä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Itse olen ainakin koeajanut tuollaista 6-vaihteista 150hv kiisseli automaattia missä oli myös ratissa vaihtonnappulat. Oli ihan kiva peli9-5T kirjoitti:Ei Saab.fi:n mukaan mutta eihän ne yleensäkään ole ajantasalla.Rommitommi kirjoitti:Eikös ainakin tehokkaamman koneen yhteyteen tarjottu myös 6-vaihteista tomaattia9-5T kirjoitti: Automaattikin 6-vaihteinen?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Heh.. 900c orkkiskaasarilla antaa täällä samat, tosin vitosella ei ole kokeiltu, eikä kokeilla. Nelosella 9s 80-120km/h ja 0-100km/h 14s nyt jakajan ollessa tyhjäkäynnillä tasan kympissä @ ~850rpm.Juho80 kirjoitti:900c muutettu ruiskuksi, kolmosvaihteella 9,6s ja vitosella 19s![]()
on se tykki![]()
0-100 otti aika tarkasti 15s
#2274
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No tommosen viiteopätkän sain räpsästyä.
http://kotisivu.mtv3.fi/Tonnarin_bittiv ... lmonen.mpg
Sopivasti heijasti valo mittaristoon ja kamerasta loppu patterit n. sekunti filmin kuvaamisen jälkeen, joten laatua ei parane moittia kovin kaksiseksi...Mitä tuosta nyt selvää saa, niin oisko jotain kolmen sekunnin pintaan 80-120 väli kolmosella "lentävällä" lähdöllä 70km/h vauhdista.
http://kotisivu.mtv3.fi/Tonnarin_bittiv ... lmonen.mpg
Sopivasti heijasti valo mittaristoon ja kamerasta loppu patterit n. sekunti filmin kuvaamisen jälkeen, joten laatua ei parane moittia kovin kaksiseksi...Mitä tuosta nyt selvää saa, niin oisko jotain kolmen sekunnin pintaan 80-120 väli kolmosella "lentävällä" lähdöllä 70km/h vauhdista.
Viimeksi muokannut V.J.S, Ma Marras 13, 2006 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84