Miten huomata jos autossa on jo lastu ?
Miten huomata jos autossa on jo lastu ?
Eli onko mitään helppoa keinoa huomata että autossa on lastu asenettu jos ostaa käytetyn rassin ja varuste listalla sitä ei ole mainittu tai myyjä siitä ei tiedä ?
Re: Miten huomata jos autossa on jo lastu ?
jos autossa on alkuperäinen ahtopainemittari, niin se kertoo kyllä omaa kieltä jos autossa on lastuFCUK kirjoitti:Eli onko mitään helppoa keinoa huomata että autossa on lastu asenettu jos ostaa käytetyn rassin ja varuste listalla sitä ei ole mainittu tai myyjä siitä ei tiedä ?

TECH näyttää softan version, esim SP/BSR:n softissa lukee
code version: bsr*****
Tietysti myös persbarometristä on apua...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
- Paikkakunta: Perämeri
Re: Miten huomata jos autossa on jo lastu ?
Totta. Ero ainakin matalapaineturbon ja steg-1:n välillä on niin suuri että sitä ei voi olla huomaamatta "perstuntumalla". Toinen juttu, jos löydät Trionic-5 moottorisesta autosta magneettiventtiilin niin auto on tod.näk. lastutettuVigge kirjoitti:Tietysti myös persbarometristä on apua...FCUK kirjoitti:Eli onko mitään helppoa keinoa huomata että autossa on lastu asenettu jos ostaa käytetyn rassin ja varuste listalla sitä ei ole mainittu tai myyjä siitä ei tiedä ?
Ajattelin lähinnä jos tilaan itse http://www.softator.fi/omega/
tollasen OBD-II testerin niin näänkö onko auto jo lastutettu, kun ei viitsisi kahta lastua ostaa.
Perstuntumalla on paha sanoa kun kyseessä 230HP aero tomaatilla ja lähtee muutenkin niin kuin hauki kaislikosta
tollasen OBD-II testerin niin näänkö onko auto jo lastutettu, kun ei viitsisi kahta lastua ostaa.
Perstuntumalla on paha sanoa kun kyseessä 230HP aero tomaatilla ja lähtee muutenkin niin kuin hauki kaislikosta

Siis jos sulla on se auto jo ittelläs, niin kyllä sen boksista näkee jos se on vaihdettu. Mulla on ainakin poksin kylessä isolla kaiverettu eräiden ihmisten kirosana mitä en nyt ääneen viitsi sanoa, muta sanompa kuitenkin "Speedparts"
Toisaalta jos ja kun sulla on T7 vehe, niin teoreettisesti mahdollista on että siinä on PPC:llä ajettu softa mutta luulen, että mahkut on häviävän pienet. Jos jollain olis PPC vehe varmasti möis auton eteenpäin vakiona tai ainakin mainostaisi auton viriä jos on viritetty?
Toisaalta 230hp automaatti lähtee kuin hauki kaislikosta...tai ainakin kuin mummu kiikkustuolista. Varsinkin jos alla on aiemmin ollut vähän kesympi vermes.
Toisaalta jos ja kun sulla on T7 vehe, niin teoreettisesti mahdollista on että siinä on PPC:llä ajettu softa mutta luulen, että mahkut on häviävän pienet. Jos jollain olis PPC vehe varmasti möis auton eteenpäin vakiona tai ainakin mainostaisi auton viriä jos on viritetty?
Toisaalta 230hp automaatti lähtee kuin hauki kaislikosta...tai ainakin kuin mummu kiikkustuolista. Varsinkin jos alla on aiemmin ollut vähän kesympi vermes.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Velipojalla on vastaavassa Aerossa SP:n steg1 eli n270hp. Kyllä tossa jonkinmoinen ero on. Mittamalla ahtopaineet voit saada vähän suuntaa antavaa tietoa. Vakiossa oli muistaakseni n.0.8-0.9 bar ja taas Steg 1:llä jotain 1.1:n luokkaa.
Itselläni on kyseisestä vehkeestä tuo vakio boksi ja ahdot on jotain 0.8 barin kieppeillä.
Itselläni on kyseisestä vehkeestä tuo vakio boksi ja ahdot on jotain 0.8 barin kieppeillä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008