?? Tämä on uutta. Kerropas joku esimerkki.9-5T kirjoitti:Kaikissa autoissa ei edes ole öljypropua.
Vaihteistosta tyhjennysproppu toki puuttuu esim Fordeissa mutta moottoriöljytulpan puuttumisesta en ole kuullutkaan.
HZ 2760
MB ref. 000 589 24 07 00
HAZET oil service wrench for older cars. 14mm hex , 17mm box end. For Mercedes engine 100, 110, 115, 116, 117, 615, 616, 617. For Chassis 107, 123, 124, 126, 129, 163, 170, 201, 202, 203, 208, 210, 215, 220.
HZ 2760-2
MB ref 117 589 02 07 00
HAZET oil service wrench for newer cars. 14mm hex, 13mm box end. Mercedes engine 102, 103, 104, 110, 115, 116, 117, 119, 120, 123. For Chassis 107, 123, 124, 126, 129, 140, 170, 201, 202, 203, 208, 210, 215, 220.
No, mutta eihän mersuun tartte vaihtaa öljyjä kun vasta koneremontin yhteydessä9-5T kirjoitti:Joku n.200D -80 luvulla ehkä 124 en tosin ole tarkistanut mutta jos mersumiehiä on uskominen.
JEP, NÄIN ON!Svc kirjoitti:Uskokaa pois. Autokäyttöön tarkoitetuissa moottoreissa on AINA öljyntyhjennystulppa. ( Ainakin tehtaalta lähtiessä).
Vaihteistoista ja vetopyörästöistä se saattaa puuttua.
Kerroin tuossa jokin aika sitten erään surullisen tarinan Audi-huollon imuvaihdosta... ei mennyt ihan putkeenV-M kirjoitti:Joissain Audeissa tuo imuvaihto tehdään atomaagisesti aina huollossa, syytä en tiedä mutta ongelmia tuosta on tullut ainakin niiden osalla.
Tähän mennessä olen noissa uudemmissa autoissani aina ollut itse ensimmäinen joka avaa öljypropun. Kokemus tosin rajoittuu vain muutamaan Tonnariin ja nykyiseen Pösöön... Tonnareissa ei avaimen jälkiä propussa näkynyt niin kauan kuin huollatin liikkeessä ja eipä näy tuossa Pösössäkään.V-M kirjoitti:Kyllä muissakin merkeissä tuota käytetään ihan merkkiliikkeissä (no joo ihan kun se ny joku referenssi oliskaan).