Teho bensaa pumpusta!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Näistä vastauksista päätellen, en taida tankata 98:a enkä tuota ihmebensaa.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Ysivitosesta ysikasiin mentäessä oktaanit nousee sentään kolmella pykälällä, joten 98:iin verrattuna V-Power tuskin pistää sukkia pyörimään jalassa (1,7oktaanin nousu, V-Power = 99,7 okt)...Mutta pääasiahan on, että kun on V-Poweria tankissa niin kuskin persdyno on mainostamalla aivopesty tuntemaan mahrottomia kiihtyvyyksiä ja uskomatonta alakierrosvääntöä :roll:
Niinpäniin.
95:stä 98:iin RON nousee 3 pykälää , MON nousee 2 pykälää .
MON kuitenkin määrää rasitusaikaisen puristuskestävyyden .
V-POWER : RON nousee 1,5 pykälää yli 98:n, ei 1.7 pykälää . MON ei pykälääkään.
95 2,3 vireessä
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Tankkasin tänään 98:a, ei mitään eroa ysiviitoseen! Mielenkiinnolla vois
lirauttaa tankkiin vielä tuota uutta "ihmepentssiiniä" :oops:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

9 senttiä kalliimpaa litralta kuin 95 näkyi olevan Laitilan Shellillä viime yönä, oiskohan ollu 1.36/1.45 hinnat.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

98 ja 95 eron huomaa parhaiten esim. 99 kaasari peleillä..jälkikäyntiä ym. 95:lla, varsinkin paljon ajetuilla.
VW transporter 2.5tdi vm.99
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

himmee kirjoitti:98 ja 95 eron huomaa parhaiten esim. 99 kaasari peleillä..jälkikäyntiä ym. 95:lla, varsinkin paljon ajetuilla.
JEP, ton mäkin huomasin edellisessä karvanoppa corollassa...
Nyt ajellut kokeeksi tolla 98:lla muutamat sata kilometriä, eikä mitään
eroo missään suhteessa...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuolta löytyy jotakin sopivuuksista (tai joissa se "vaikuttaa") :wink:

http://tinyurl.com/no2rl

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Tankki täynnä v-poweria eikä mitään eroa 98:iin. Täyttä peetä koko juttu

9-5 nordic
MB 220 cdi A vm 2013
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

9-5 Nordic kirjoitti:Tankki täynnä v-poweria eikä mitään eroa 98:iin. Täyttä peetä koko juttu

9-5 nordic
Mitäs odotit? Järjetöntä tehon nousua joka tuntuu persuuksissa asti? :lol:

Juu rahastus keino tuo on mutta paperilla näyttää että jotain hyötyäkin tuosta olisi. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2872
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tulihan sitä pari yötä sitten lirautettuun 8)

Kuva
Sinne mahtuu

Kuva
Mainoslauseko :wink:

Kuva
Ja sossutukia nostavat yksityisautoilun vastustajat kiittävät

Vaikea sanoa tuon lopullisia vaikutuksia. Moottori tuntuis kehräävän aavistuksen paremmin versus nesteen 98 (niin sitä ollaan mainonnan uhreja :idea: )
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Aika huvittavaa mainontaa; "tankkaa ferrari bensaa".
Tyyristä on tuo aine jos vertaa sitä 98:iin. Ehkä kuitenkin tyydyn jatkossa
tankkaamaan 95:sta ja laittaa laput silmille jottei joudu mainosten kiusaamaksi
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

No on se kumma kun ei miehet järkipuhetta usko. :lol:

”Omat tutkimuksemme osoittavat, että Shell V-Power takaa moottorille paremman suorituskyvyn verrattuna tavalliseen polttoaineeseen. Autot kiihtyvät nopeammin ja moottori reagoi herkemmin,” sanoo Henry Hellberg, joka toimii Suomen Shellin huoltamotoimintojen myyntijohtajana. ”Shell voi nyt tarjota Suomen markkinoille todella tehokasta bensiiniä. Yleensä sanotaan, että kaikki bensiinit ovat samanlaisia, mutta ainakaan enää tämä väite ei pidä paikkansa,” jatkaa Henry Hellberg.

Kyllä se niin on ku kerran Henkka sen sanoo!!!
:lol: HUUTONAURUA :lol:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Melko edullista tuo ferraribensa. Kakkostiella yhdella asemalla hintana vaatimaton 1.489e/l
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Eilen havaittua 28 asteen helteessä 98 versus 99+.

Ahdot nousi normaalisti 1,6..1,65bar, mutta 4000..4500 jälkeen putoili isoin pykälittäin 1 barin tietämille (ja vähän allekkin) kierrosten noustessa 6700 asti, mitä ei ole tapahtunut alle hellerajan. Veto tuli toistettua 4 kertaa ja havaittua sama ilmiö joka vedolla apexin tallentavalla ahtopainemittarilla.
Koska tankkissa oli about 1/5 jäljellä perinteistä 98:a, niin kävin välissä heittämässä reilu puolitankkia 99+:aa ja suoritin saman vedon uudelleen noin 5 min myöhemmin samalla testipätkällä useampaan otteeseen..

Yhteenvetona oli että ahdot piikkasi 1,65..1.7 ja laskivat jokakerta tasaisesti 1.3 bariin kierrosten noustessa 6700 asti, aivan kuten ulkolämpötila olisi ollut 10 astetta vähemmän.

Uskon että ero tulee tuolla korkeammalla oktaaniluvulla eritoten täys ja "täys" paine turbokoneissa, jossa pyöritään nakutuksen rajamailla APC eletroniikan hallitessa ahtoja (+ennakkoa & seosta).
Heppojen erosta en sano mitään, mutta sen kyllä persdynossa huomaa, että että mennäänkö 1 vai 1,3..1,5 barilla vielä 4000..5000->6700 rpm. :wink:

En usko, että bensan lämpötilalla (tankki versus juuri tankattu) on juurikaan merkitystä sekoittuessaan huomattavasti suurempaan ilmamäärään.

Eipä tartte enää miettiä kesähelteillä tuon leluni kanssa, että heittääkö 98:ia 1.38 hintaan vai 99+:aa 1.40 hintaan 8O 8)


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:Eipä tartte enää miettiä kesähelteillä tuon leluni kanssa, että heittääkö 98:ia 1.38 hintaan vai 99+:aa 1.40 hintaan 8O 8)
Jep, sama juttu "rahikaisella" :) V-maxia tankkiin ja menox :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin