Teho bensaa pumpusta!
Niinpäniin.Ysivitosesta ysikasiin mentäessä oktaanit nousee sentään kolmella pykälällä, joten 98:iin verrattuna V-Power tuskin pistää sukkia pyörimään jalassa (1,7oktaanin nousu, V-Power = 99,7 okt)...Mutta pääasiahan on, että kun on V-Poweria tankissa niin kuskin persdyno on mainostamalla aivopesty tuntemaan mahrottomia kiihtyvyyksiä ja uskomatonta alakierrosvääntöä
95:stä 98:iin RON nousee 3 pykälää , MON nousee 2 pykälää .
MON kuitenkin määrää rasitusaikaisen puristuskestävyyden .
V-POWER : RON nousee 1,5 pykälää yli 98:n, ei 1.7 pykälää . MON ei pykälääkään.
95 2,3 vireessä
JEP, ton mäkin huomasin edellisessä karvanoppa corollassa...himmee kirjoitti:98 ja 95 eron huomaa parhaiten esim. 99 kaasari peleillä..jälkikäyntiä ym. 95:lla, varsinkin paljon ajetuilla.
Nyt ajellut kokeeksi tolla 98:lla muutamat sata kilometriä, eikä mitään
eroo missään suhteessa...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Mitäs odotit? Järjetöntä tehon nousua joka tuntuu persuuksissa asti?9-5 Nordic kirjoitti:Tankki täynnä v-poweria eikä mitään eroa 98:iin. Täyttä peetä koko juttu
9-5 nordic
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Juu rahastus keino tuo on mutta paperilla näyttää että jotain hyötyäkin tuosta olisi.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2872
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tulihan sitä pari yötä sitten lirautettuun
![Kuva](http://i28.photobucket.com/albums/c218/henrih/99bensa_1-1.jpg)
Sinne mahtuu
![Kuva](http://i28.photobucket.com/albums/c218/henrih/99bensa_2-1.jpg)
Mainoslauseko
![Kuva](http://i28.photobucket.com/albums/c218/henrih/99bensa_3-1.jpg)
Ja sossutukia nostavat yksityisautoilun vastustajat kiittävät
Vaikea sanoa tuon lopullisia vaikutuksia. Moottori tuntuis kehräävän aavistuksen paremmin versus nesteen 98 (niin sitä ollaan mainonnan uhreja
)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Kuva](http://i28.photobucket.com/albums/c218/henrih/99bensa_1-1.jpg)
Sinne mahtuu
![Kuva](http://i28.photobucket.com/albums/c218/henrih/99bensa_2-1.jpg)
Mainoslauseko
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Kuva](http://i28.photobucket.com/albums/c218/henrih/99bensa_3-1.jpg)
Ja sossutukia nostavat yksityisautoilun vastustajat kiittävät
Vaikea sanoa tuon lopullisia vaikutuksia. Moottori tuntuis kehräävän aavistuksen paremmin versus nesteen 98 (niin sitä ollaan mainonnan uhreja
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Aika huvittavaa mainontaa; "tankkaa ferrari bensaa".
Tyyristä on tuo aine jos vertaa sitä 98:iin. Ehkä kuitenkin tyydyn jatkossa
tankkaamaan 95:sta ja laittaa laput silmille jottei joudu mainosten kiusaamaksi
Tyyristä on tuo aine jos vertaa sitä 98:iin. Ehkä kuitenkin tyydyn jatkossa
tankkaamaan 95:sta ja laittaa laput silmille jottei joudu mainosten kiusaamaksi
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
No on se kumma kun ei miehet järkipuhetta usko.
”Omat tutkimuksemme osoittavat, että Shell V-Power takaa moottorille paremman suorituskyvyn verrattuna tavalliseen polttoaineeseen. Autot kiihtyvät nopeammin ja moottori reagoi herkemmin,” sanoo Henry Hellberg, joka toimii Suomen Shellin huoltamotoimintojen myyntijohtajana. ”Shell voi nyt tarjota Suomen markkinoille todella tehokasta bensiiniä. Yleensä sanotaan, että kaikki bensiinit ovat samanlaisia, mutta ainakaan enää tämä väite ei pidä paikkansa,” jatkaa Henry Hellberg.
Kyllä se niin on ku kerran Henkka sen sanoo!!!
HUUTONAURUA ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
”Omat tutkimuksemme osoittavat, että Shell V-Power takaa moottorille paremman suorituskyvyn verrattuna tavalliseen polttoaineeseen. Autot kiihtyvät nopeammin ja moottori reagoi herkemmin,” sanoo Henry Hellberg, joka toimii Suomen Shellin huoltamotoimintojen myyntijohtajana. ”Shell voi nyt tarjota Suomen markkinoille todella tehokasta bensiiniä. Yleensä sanotaan, että kaikki bensiinit ovat samanlaisia, mutta ainakaan enää tämä väite ei pidä paikkansa,” jatkaa Henry Hellberg.
Kyllä se niin on ku kerran Henkka sen sanoo!!!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Eilen havaittua 28 asteen helteessä 98 versus 99+.
Ahdot nousi normaalisti 1,6..1,65bar, mutta 4000..4500 jälkeen putoili isoin pykälittäin 1 barin tietämille (ja vähän allekkin) kierrosten noustessa 6700 asti, mitä ei ole tapahtunut alle hellerajan. Veto tuli toistettua 4 kertaa ja havaittua sama ilmiö joka vedolla apexin tallentavalla ahtopainemittarilla.
Koska tankkissa oli about 1/5 jäljellä perinteistä 98:a, niin kävin välissä heittämässä reilu puolitankkia 99+:aa ja suoritin saman vedon uudelleen noin 5 min myöhemmin samalla testipätkällä useampaan otteeseen..
Yhteenvetona oli että ahdot piikkasi 1,65..1.7 ja laskivat jokakerta tasaisesti 1.3 bariin kierrosten noustessa 6700 asti, aivan kuten ulkolämpötila olisi ollut 10 astetta vähemmän.
Uskon että ero tulee tuolla korkeammalla oktaaniluvulla eritoten täys ja "täys" paine turbokoneissa, jossa pyöritään nakutuksen rajamailla APC eletroniikan hallitessa ahtoja (+ennakkoa & seosta).
Heppojen erosta en sano mitään, mutta sen kyllä persdynossa huomaa, että että mennäänkö 1 vai 1,3..1,5 barilla vielä 4000..5000->6700 rpm.
En usko, että bensan lämpötilalla (tankki versus juuri tankattu) on juurikaan merkitystä sekoittuessaan huomattavasti suurempaan ilmamäärään.
Eipä tartte enää miettiä kesähelteillä tuon leluni kanssa, että heittääkö 98:ia 1.38 hintaan vai 99+:aa 1.40 hintaan
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hook
Ahdot nousi normaalisti 1,6..1,65bar, mutta 4000..4500 jälkeen putoili isoin pykälittäin 1 barin tietämille (ja vähän allekkin) kierrosten noustessa 6700 asti, mitä ei ole tapahtunut alle hellerajan. Veto tuli toistettua 4 kertaa ja havaittua sama ilmiö joka vedolla apexin tallentavalla ahtopainemittarilla.
Koska tankkissa oli about 1/5 jäljellä perinteistä 98:a, niin kävin välissä heittämässä reilu puolitankkia 99+:aa ja suoritin saman vedon uudelleen noin 5 min myöhemmin samalla testipätkällä useampaan otteeseen..
Yhteenvetona oli että ahdot piikkasi 1,65..1.7 ja laskivat jokakerta tasaisesti 1.3 bariin kierrosten noustessa 6700 asti, aivan kuten ulkolämpötila olisi ollut 10 astetta vähemmän.
Uskon että ero tulee tuolla korkeammalla oktaaniluvulla eritoten täys ja "täys" paine turbokoneissa, jossa pyöritään nakutuksen rajamailla APC eletroniikan hallitessa ahtoja (+ennakkoa & seosta).
Heppojen erosta en sano mitään, mutta sen kyllä persdynossa huomaa, että että mennäänkö 1 vai 1,3..1,5 barilla vielä 4000..5000->6700 rpm.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
En usko, että bensan lämpötilalla (tankki versus juuri tankattu) on juurikaan merkitystä sekoittuessaan huomattavasti suurempaan ilmamäärään.
Eipä tartte enää miettiä kesähelteillä tuon leluni kanssa, että heittääkö 98:ia 1.38 hintaan vai 99+:aa 1.40 hintaan
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki