Kateutta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ysitonttu
"Turbo"
Viesti:

Kateutta?

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

formula1 kisoissa tuo keskarinnäyttö on tavallista
Työnjohto voisi opettaa tuolle neitokaiselle käytöstapoja 8O
Naapurina asui saabisti jolla oli kaksi satkua pihassa,taisi olla tonnikala liikaa kun muutti vähän ajan päästä pois..
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

Se on muuten kummallista kuinka kateus loppuu noissa superautoissa. Jos autona on esim. Porsche, Ferrari, Jaguar tai vaikka Corvette niin ne tosiaan herättävät ihailua ja kunnioitusta, eivät kateutta tai keskisormea. Sen sijaan uudehkot Volvot, Saabit, Bemarit taas provosoivat eräitä autoilijoita ja hampaiden kiristys kuuluu sisälle asti.

Sama suomalainen tapa tosin liittyy myös taloon, veneeseen, kesämökkiin. Ei tosin niin vahvasti kuin noihin ylemmän keskiluokan autoihin. :roll:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
HM
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Saappi Kuski kirjoitti:Keskisormea saa nähdä aika useinkin täällä etelässä jos on omaksunut tällaisen tasaisen ajotyylin kuin meikäläinen. Vuosikaudet E ja D luokan vehkeillä kun on öitä tien päällä aikoinaan valvonut niin ei enää halua kiihdytellä risteyksiin jarruttelemaan vaan arvostaa sitä että autossa on mukavaa.
Viimeksi sain keskisormea yhdeltä v8 bmw kuskilta kun en ymmärtänyt käyttää kaikkea saab aeron tarjoamaa suorituskykyä ja kiihdyttää jarruttamaan 100m päässä olevan jonon perään jonka näin jo kaukaa seisovan punaisissa valoissa vaan menin siinä sitten tapani mukaan "lipumalla" ja samalla ajattelin että josko nuo vaihtuisi vihreäksi siinä lipuessa niin ei tarvitsis ehkä pysähtyä ollenkaan :idea:
RAIVO ilme naamalla tämä nousukas ensin ajoi takapuskuriin kiinni, sitten pakolliset valojen vilkutukset ja hullun kiilto silmissä rinnalle ja keskisormi ojossa ohi.
Kohta seisottiin sitten tietemkin peräkkäin niissä punaisissa valoissa. :lol:

Heitin sitten vielä oikein "löylyä" siellä ja vilkuttelin valoja vähän ja oikein mairea ilme naamalla laitoin vilkkua vasemmalle että "saisinko minä nyt vuorostani ohittaa sinut". Meinasi pimahtaa ukko kokonaan.. Mietin että ei tuokaan kovin vanhaksi elä kyllä tuolla luonteella..
:D
Heh joo, jotenkin tuttua kun on tullut tavaksi varsinkin valoalueilla mittaillla sitä liikennettä pidemmälle eteenpäin.

Jos se on tämä TV:llä ja Nintendolla kasvastettu sukupolvi 8) Minun aikana sitä Aku jollotteli verkkaisesti auton venuessa suuntaan jos toiseen. Nykyään on kaikenmaailman Pokemonit ja Power Puff Girlsit ja niin helkkarin räjähtävää toimintaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jep, se on tämä "heti mulle kaikki nyt" -sukupolvi. Musiikistakin ne ymmärtää varmaan sen että oli hyvä video, helvetisti vaihtu kuvat ja värit koko ajan :)
Minä luulen että tuo liikennekulttuuri on kuitenkin niin nuorta vielä täällä perähikiällä, ollaan ikään kuin liian vasta puusta rattiin pudonneita vielä ja se näkyy käytöksessä.
Taannoin olin tuolla jenkkilöiden Los Angelesissa ja vuokra-autolla piti ajaa. Mietin etukäteen että miten siellä mahtaa pärjätä korpisuomalainen kun pelkkä moottoritieverkosto on niinkuin hämähäkin seittiä ja 15milj. autoilijaa siellä tönii toisiaan. Että mahtaa ne vähintään tappaa tällasen maalaistörpön joka ei tiedä miten siellä ajetaan.
Mitä vielä. Liikenne soljuu kuin tyhjää vaan, vilkku päälle niin tilaa järjestyy heti. Jos huomasit ajaneesi melkein pieleen ja tuli että oho, eiku, niin jo takana oleva huomasi ja vinkkasi että no problem aja tänne vaan. Kaikki lähtee valoista yhtenä pötkönä liikkeelle (tietysti sujuvuutta auttaa sekin että kaikilla on automaatti). En nähnyt YHTÄÄN autoilijaa joka olis millään tavalla osoittanut mieltään toiselle ja ajelin siellä sentään ainakin 1500 mailia. NO en kyllä ajellut niissä aamu/iltaruuhkissa missä 10mailin matkaa voidaan tehdä kuulemma 4 tuntia..
Tulin siihen tulokseen että se on joko se niiden ilmasto, tai sitten ne on vaan pudonneet puusta niin monta vuosikymmentä suomalaisia aikaisemmin että autolla liikkuminen on luontevampaa eikä sillä peltiromulla tarvitse enää korostaa itseään.
9000CS 2,3
HM
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

9-5T kirjoitti:
HM kirjoitti:Semmoosen ikävän havainnon olen tehnyt että nuorempi saabistipolvi tuntuu sortuvan ihan samanlaiseen sikailuun liikenteessä kuin esimerkiksi bemaristit tai tojotistit ja kovin kiire tuntuu aina olevan :roll:

Että tuota...
Käsittääkseni Saabistien huono ja vauhdikas maine on hankittu 70-luvulla 99:llä ja ketä niillä on silloin ajanut ei voine kovin nuoriksi sanoa.
Tästähän ei nyt lainkaan ollut kyse, vaan nykypäivästä. Bemaristinuoret tuntuvat vievän ykköstilan liikennesikailussa, mutta kyllä sinne kärkikastiin muitakin sopii.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Maineen tekijä.

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Janezki
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Täytyy kyllä myöntää että vaikka pidänkin itseäni SUHT rauhallisena kuskina ja jopa ystävällisenä, niin miten ihmeessä se "piru" nouseekaan joskus olkapäälle. :oops: :twisted:
Ehkä ne ovat hetkiä, jolloin olisi pitänyt antaa emännän ajaa tai jättää lähtemättä. -miten se onnistuisikaan

Lähdenkin viiden aikaan töröttämään hermotestiin Espoosta Hartolaan. :roll:
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Pika
"Tuplakaasari"

Re: Kateutta?

Viesti Kirjoittaja Pika »

ysitonttu kirjoitti: Työnjohto voisi opettaa tuolle neitokaiselle käytöstapoja 8O
Olihan tuo kuulemma jo jotain autoa vipannut suutuspäissään kivellä niin osuvasti, että virkavalta oli tarvittu paikalle mutta niinhän tuo vaan vielä ainakin tänä aamuna pojotti tien varressa firman liivi komiasti selässä. Kaikenlaisia.
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

HM kirjoitti:Sen ainakin on huomannut että jos ajovalojen puutteesta vilkauttaa omiaan niin varsinkin nuorempi polvi nostaa keskarin ja valot jää laittamatta. Vanhempi polvi useimmiten laittaa valot päälle ja kuittaa nostamalla kättä, johon itse vastaan myös tervehtimällä.

Tuossa pari päivää sitten maantiellä pyöräillessä mersun takanaistuja vilvoitteli kättään ikkunasta katolla ja heilutteli keskaria ohi mennessä. Mitä lie ollut mielessä :lol:

Semmoosen ikävän havainnon olen tehnyt että nuorempi saabistipolvi tuntuu sortuvan ihan samanlaiseen sikailuun liikenteessä kuin esimerkiksi bemaristit tai tojotistit ja kovin kiire tuntuu aina olevan :roll:

Että tuota...
en ainakaan myönnä
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Conevillage
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Itse syyllistyin keskarin näyttelyyn viimeksi perjantaina, kun Turun motarilla kännykkään puhunut audikuski meinasi tulla päälle. Muuten sormet pysyvät tiukasti ratin (tai vaihdekepin) ympärillä...
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
saapasjalkakissa
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Välillä on kyllä semmosia päiviä, kun hermot kireellä ja kaikki tuntuvat törttöilevän edessä, niin se sormi nousee herkästikin. :oops: Viimeksi myös mulla viime perjantaina, kun meinas tulla matkailuauto kylkeen ja lauantaina joku daihatsu, toiselle tuli kansainvälisiä käsimerkkejä näytettyä. Kun ei voida vilkasta siitä olan yli, eikä edes käyttää sitä vilkkua. Kyllä mä annan tilaa aina jos vaan se vilkku on päällä. Yleensä yritän pitää hermoni kurissa vaikka porukka kuinka törttöiliskin, mut joskus vaan palaa päre. Varsinkin tommosissa tilanteissa, kun tullaan vaan tylysti ilman vilkkua päälle. Sitä matkailuautoakin oli pakko väistää kiireesti toiselle kaistalle. (Joka oli onneksi tälläkertaa tyhjä.) Ymmärrän kyllä, että kuolleet kulmat on tossa suurempia, mut en mä voi tietää, et se haluu vaihtaa kaistaa, jossei sillä ole vilkkua päällä. Suht nätisti pyrin ajamaan, mut aina ei vaan voi kasittää noita kaikenmaailman törppöjä.. Varsinkin nää 'amistuuningit' kun ne luulee, et niillä teipeillä tulee se 100hp lisää ja sit pakko tulla kiusaamaan.. (Tai no.. minä paraskin puhuja.. mut kyllä mun teippauksilla ainakin se 90hp tuli.. :wink: ) Pitäähän niitten aina kokeilla, kun kuulee vieressään sihahtavan.. :twisted: Pojat on poikia..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

9-5T kirjoitti:Käsittääkseni Saabistien huono ja vauhdikas maine on hankittu 70-luvulla 99:llä ja ketä niillä on silloin ajanut ei voine kovin nuoriksi sanoa.
Taisi olla muutama vuosi seitkyt luvulla kun 99 oli eniten ylinopeussakkoja kerännyt automalli.
Olisko ollut sivulauseessa jossain TM:ssä tms..
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sillon 70-80-lukujen taitteessa turbosaabistit kuulemma sikailivat samalla lailla, kuin TDI-Passatin kuljettajat nykyään.

Itse olin siihen aikaan liian nuori kiinnittämään huomiota, meidän perheen '82 900 GL oli ihan tarpeeksi tiukka rassi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Joku uudenkarheen (leasing?) Audin omistaja näytteli minulle erinäisiä käsimerkkejä, kun ei pärjännytkään rähjäiselle perheautolle (tonnari) motarilla. Yksi ele etenkin jäi mieleen: peilistä katsoen kaveri huitoi ikään kuin "pahaa hajua" pois naamansa edestä, taitaa tuo uusi LH-jet ohjelma heittää aika miehekkäät täyskaasurikastukset :lol: Ei uskonut kerrasta, vaan liimautui toistamiseen puskuriin...Kun sitten päästin seuraavan jonon ohitettuani audistin rinnalle, tuli sieltä mahoton "puheripuli" viittomakielellä. Moikkasin vaan takaisin ja autisti...eiku siis audisti poistui horisonttiin.

Tapanani on pitää keskisormi piilossa liikenteessä, emännältä se viuhahtaakin sitten paljon luontevammin :lol:
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Make
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Naapuri tervehti vielä ennen kuin ajoin Lexuksen pihaan. Jos satutaan vaikka samaan aikaan viemään roskat tai hakemaan posti, niin kaveri yhtäkkiä häipyy johonkin.
Mikä hauskinta, aina viikonloppuisin kun on autonäyttelyt niin heidän pihallaan käy mitä "hienompia" Audeja, MB:tä ja BMW:tä. Aina siihen kumminkin se vanha V40 löytää tiensä..
Minua ei haittais ollenkaan jos hän ajelisi jollain Bentleyllä, päinvastoin olisin kuolaamassa sitä joka päivä.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Vastaa Viestiin