Ei siinä kehä kakkosella ole mitään tarvetta vaihtaa oikealle, ainakaan jos on itse poistumassa vasenta ramppia (pohjiosessa Turkuun tai tunneliin, etelässä Maitnkylään tai Länsiväylälle). Tärkeintä olisi valita mahdolisimman ajoissa se kaista johon ollaan poistumassa, nykyään on ihme pelleilyä esim. iltapäiväruuhkassa pohjoiseen kun osa porukasta tunkee viime tipassa väkisin väliin vasemman kaistan jonoon. Ruuhkassa kannattaa ajaa mahdollisimman samaa nopeutta kuin viereinen kaista niin etteivät puikkelehtijat pääse toteuttamaan itseään.APE kirjoitti:Espoossa Matinkylästä tullessa Kehä II:lle , lähdetään niin, että kaista on vasemmalla. Oikealle kaistalle tulee Länsiväylältä kääntyjät, joten se on yleensä täynnä.
Nyt kesällä on ollut mukava ajaa työmatkaa, kun on voinut kaikessa rauhassa siirtyä oikealle kaistalle ja antaa niiden isojen tila-autojen ym. kiihdyttää vasenta pitkin talla pohjassa. Kehä II , onko se vajaa kymmenen km ja rajoitus 80 , väillä 60. Siinä puskurissa roikkumalla ja
välillä oikealta ohittamalla nämä kiireiset voittavat varmaan 10 sekuntia.
Ei voi mitään, mutta tuntuu heti aamusta, että päivä on pilalla, kun takaa tuupataan puskurista menemään, vaikka normaalia vauhtia kiihdyttää kurviin ja siitä 80:n alueella ehkä 90:een tai 95:een. Aina ei voi siirtyä oikealle kaistalle jo turvallisuudenkin vuoksi. koska sekin on täynnä kiihdyttäjiä, jotka tulevat Länsiväylältä.
Normaali reipas kiihdytys ajovauhtiin ei täällä riitä, vaan pitää heti aamutuimaan kiristellä hermoja.
Mikä meitä vaivaa? Kyllä Suomessa on liikennekulttuurissa paljon tekemistä. Ja kuka sen tekisi.
9-3 2.0t-00
Havaintoja kesäliikenteessä
[Ei siinä kehä kakkosella ole mitään tarvetta vaihtaa oikealle, ainakaan jos on itse poistumassa vasenta ramppia (pohjiosessa Turkuun tai tunneliin, etelässä Maitnkylään tai Länsiväylälle). Tärkeintä olisi valita mahdolisimman ajoissa se kaista johon ollaan poistumassa, nykyään on ihme pelleilyä esim. iltapäiväruuhkassa pohjoiseen kun osa porukasta tunkee viime tipassa väkisin väliin vasemman kaistan jonoon. Ruuhkassa kannattaa ajaa mahdollisimman samaa nopeutta kuin viereinen kaista niin etteivät puikkelehtijat pääse toteuttamaan itseään.[/quote]
Ei olekaan tarvetta, kun vaan menee samaa tahtia kuin muu liikenne.
Pointti onkin siinä, että aina joillekin rallikuskeille ei ripeä kiihdytys jonkin verran yli sallitun nopeuden riitä, vaan tullaan puskuriin roikkumaan. Joskus joku on jopa koukannut oikealta ohi ja takaisin eteen. Toki oikealle vaihtaminenkin hiljaisena aikana kesällä , aiheuttaa sitten taas turhan vasemmalle paluun , kun menee suoraan pohjoiseen II:sen päähän asti.
Taitaa nykyisessä hektisessä liike-elämässä tai missä lie, se kehä II:lle voitettu 5-10 sekunttia olla suorastaan ratkaisevaa. Sekunnin kymmenyksistä tai olisiko peräti sadasosistahan se rallivoittokin on kiinni.
Ei olekaan tarvetta, kun vaan menee samaa tahtia kuin muu liikenne.
Pointti onkin siinä, että aina joillekin rallikuskeille ei ripeä kiihdytys jonkin verran yli sallitun nopeuden riitä, vaan tullaan puskuriin roikkumaan. Joskus joku on jopa koukannut oikealta ohi ja takaisin eteen. Toki oikealle vaihtaminenkin hiljaisena aikana kesällä , aiheuttaa sitten taas turhan vasemmalle paluun , kun menee suoraan pohjoiseen II:sen päähän asti.
Taitaa nykyisessä hektisessä liike-elämässä tai missä lie, se kehä II:lle voitettu 5-10 sekunttia olla suorastaan ratkaisevaa. Sekunnin kymmenyksistä tai olisiko peräti sadasosistahan se rallivoittokin on kiinni.
9-5 1,6T, 2011
ei ne sekunnit siinä mitään merkkaa vaan se psyykkinen paine, mikä on jos on johonkin kiire. Ainaskin itsellä jos on johonkin kiire, niin kyllä hatuttaa kaikki sunnuntaiajelijat tiellä, vaikka eihän sillä kiirehtimisellä muutamaa minuuttia enempää voitakaan
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
[quote="tturku"]ei ne sekunnit siinä mitään merkkaa vaan se psyykkinen paine, mikä on jos on johonkin kiire. Ainaskin itsellä jos on johonkin kiire, niin kyllä hatuttaa kaikki sunnuntaiajelijat tiellä, vaikka eihän sillä kiirehtimisellä muutamaa minuuttia enempää voitakaan [/quote]
....sunnuntaiajelijat...???????????!!!!!!!!!!
....sunnuntaiajelijat...???????????!!!!!!!!!!
9-5 1,6T, 2011
Isäntä: Mikäs rajotus tässä olikaan? (80 oikeasti)APE kirjoitti:....sunnuntaiajelijat...???????????!!!!!!!!!!
Eukko: Emmää tiiä
Isäntä: Ahaa.. no ajellaan varmuuden vuoks kuuttakymppii. Eihän meillä oo kiirekään. Kiska on vielä auki ni saarahan se lottokuponki vielä jätettyä.
Eukko: Hei, mittarissa on 70.. hiljennä! Voi tulla sakot!
Isäntä: Tossa takana on noita kaahailijoita.. näytäs niille vähän nyrkkiä ja kato vihasesti.
Eukko: Mää sit vihaan noita nykyajan nuoria!
Isäntä: V___U! Kato ny miten toi ohitti. Lyön kyllä pitkät päälle NYT!
Eukko: Taas noita ohittelijoita.. mikä kiire niillä on?!?
...
Sen sijaan, että kylväisimme kesäliikenteestä keskustellessamme vaikka rauhallisuutta, ymmärrystä, suvaitsevaisuutta , maltillisuutta , me heittelemme ympärillemme valojen vilkuttelua, tööttäilyä, keskisormikeskustelua, puskurissa roikkumista, ikärasismia jne. Ihan tyypillistä 1#&?¤%%6/(#
9-5 1,6T, 2011
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Faktaa on se, että tuota kaikkea tapahtuu kesät talvet. Meikälle vilkuteltiin valoja mm. siksi että ohitin moottoritiellä vesisateen (normaali kesäsade) aikana oikeata kaistaa 70-80 km/h ajavia autoja ja vanhat äijät kiukkuaa jos Corolla ei pysykään Saabin perässä liikenneympyrästä poistuttaessa (mennään tuhatta ja sataa kohta ohi). Toisaalta rauhallisuudesta taas ei paljon juttua irtoa. TV:n saippuasarjatkin perustuvat siihen, että koko ajan jauhetaan ongelmista. Mielenkiinto ei muuten pysy yllä. Muutenkin on aina plussaa, jos joku nutaaja ottaisi sen verran itteensä että lakkaisi nutaamasta.APE kirjoitti:me heittelemme ympärillemme valojen vilkuttelua, tööttäilyä, keskisormikeskustelua, puskurissa roikkumista, ikärasismia jne. Ihan tyypillistä 1#&?¤%%6/(#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Näin on. Itse halveksun vaikka kuolemaa vetämällä tonnarilla mittarin kolmannelle sadalle ja kuittaan koko jonon, jos joku perkeleen urpo kavereineen yrittää jumittaa koko liikenteen ajamalla 60km/h esim 80km/h alueella. Ja 80km/h alueen alkaminen tarkoittaa sitä, että EI arvota paria kilometriä se nopeuden noston kanssa... Fakta vaan on se, että jos ihmismieli tietää, että on ns. "pakko" päästä jonnekin tietyssä ajassa, niin ei sitä edesauta yhtään joku urpo, joka vetää keskellä tietä alinopeutta...Joku pelisilmä pitää olla...Jos tuntuu siltä, että kaveri tuuppasi takaapäin liian kovaa ohi, niin soitetaan sille poliisille, eikä aleta leikkimään Reinikaista maantiellä. Mikäli huomaan jonkun kiireisemmän tulevan takaa, niin teen kaikkeni, etä kaveri pääsee minusta ASAP ohi, en ala leikkimään kotipoliisia, vaikka takaa tuleella olisi tuplasti ylinopeutta vallitsevaan rajoitukseen...Asia on erikseen, jos tyhjähköllä motarilla tullaan perään roikkumaan, niin saatan provosoitua pienen pieneen kilpa-ajoon....Mutta siis pointti, jos joku oikeasti kiirellä tulee takaa, en pyri ainakaan lisäämään kaverin riskiä, vaan pyrin joustamaan...tturku kirjoitti:ei ne sekunnit siinä mitään merkkaa vaan se psyykkinen paine, mikä on jos on johonkin kiire. Ainaskin itsellä jos on johonkin kiire, niin kyllä hatuttaa kaikki sunnuntaiajelijat tiellä, vaikka eihän sillä kiirehtimisellä muutamaa minuuttia enempää voitakaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Havaintoja kesäliikenteessä
Ei siihen mitään tuplaputkistoa tarvita jos kyseessä vanha tonnari ja ajotyyli reippaasti kiihdytellen mutta suunilleen rajoitusten mukaan ajellen - saa aikaan mystistä toimintaa, etenkin niiltä jotka jäävät ihmettelemään sinne takasektoriin9-5 3.0t kirjoitti:Kun keväällä asentelin autooni tuplaputkiston, niin enpä olisi arvannut, että putkisto muodostaa auton takasektoriin mystisen voimakentän, mikä muuttaa monen kanssa-autoilijan käytöksen.....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Edelleenkin, mikäli joku kovassa ruuhkassa on ottanut tehtäväkseen ajaa muuta jonoa kovempaa (= ajaa lain ja järjen-vastaisesti), niin teen kaikkeni vähentääkseni kyseisen kuljettajan riskiä onnettomuuteen. Ei ole minun tehytäväni leikkiä poliisia liikenteessä, siihen on ihan palkatut henkilöt...MITÄ VOITTAISIN TUON EM. AJAJAN BLOKKAMISELLA? Mahdollisuuden nähdä kuolonkolarin? Ei kiitos...wesku kirjoitti:No tuolla asenteella on varmaankin parempi jättää ruuhkassa ajaminen muiden tehtäväksi.V.J.S kirjoitti:Mikäli huomaan jonkun kiireisemmän tulevan takaa, niin teen kaikkeni, etä kaveri pääsee minusta ASAP ohi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei se systeemi toimi ihan noin yksinkertaisesti. Jokainen joustaminen ns. "nopeampien-kiireisempien" hyväksi innostaa perääntunkemiseen, painostuikseen, ym. Systeemi toimii parhaiten kun jokainen pitää kiinni omista oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan eikä jousta epäsosiaalisten mukaan.V.J.S kirjoitti:Edelleenkin, mikäli joku kovassa ruuhkassa on ottanut tehtäväkseen ajaa muuta jonoa kovempaa (= ajaa lain ja järjen-vastaisesti), niin teen kaikkeni vähentääkseni kyseisen kuljettajan riskiä onnettomuuteen. Ei ole minun tehytäväni leikkiä poliisia liikenteessä, siihen on ihan palkatut henkilöt...MITÄ VOITTAISIN TUON EM. AJAJAN BLOKKAMISELLA? Mahdollisuuden nähdä kuolonkolarin? Ei kiitos...wesku kirjoitti:No tuolla asenteella on varmaankin parempi jättää ruuhkassa ajaminen muiden tehtäväksi.V.J.S kirjoitti:Mikäli huomaan jonkun kiireisemmän tulevan takaa, niin teen kaikkeni, etä kaveri pääsee minusta ASAP ohi